ROZP: Ugovor se mora ponuditi svim korisnicima, sadašnji su provokacija

ROZP: Ugovor se mora ponuditi svim korisnicima, sadašnji su
provokacija

Nakon nekog vremena po pitanju problema s Gradskom toplanom i spornim ugovorima koje novo gradsko poduzeće korisnicima želi “podvaliti” po sistemu “ako ste platili jedan račun onda prihvaćate uvjete ugovora”, ponovo se oglasila Regionalna organizacija zaštite potrošača “(ROZP).

U dopisu kojeg je potpisao predsjednik Željko Tomašić, njihovu borbu za poštivanje zakona neki su počeli koristiti u političke svrhe, ali i manipulaciju jedne kategorije građana. Zato su, kaže, odlučili još jednom javnost upoznati sa njihovim stavovima.

Priopćenje prenosimo u cijelosti…

1. Zalažemo se da svaki pojedinac ima pravo samostalno odlučiti želi li koristiti usluge toplane ili ne. Nitko i slobodnoj Hrvatskoj nema pravo nekoga prisiljavati da mora koristiti njegove usluge. Te slobode su zagarantirane Ustavom i nikakav Zakon ih ne može ukinuti.

2. Zalažemo se da Gradska toplane ne može koristiti nezakonito pribavljene podatke o tarifnim kupcima “Toplane” d.o.o. (sada u stečaju), već da mora sklopiti ugovor sa svakim pojedinim tarifnim kupcem bez obzira je li na zajedničkom mjerilu ili ima svoje mjerilo. Nikakav “predstavnik stanara” ne može biti posrednik Gradskoj toplani, jer takav naziv te fizičke osobe ne tretira ni Zakon o vlasništvu i drugim sličnim pravima, pa ne može ni Zakon o isporuci toplinske energije. Predstavnici stanara ne mogu biti u službi Gradske toplane.

3. Ugovori moraju biti transparentni, bez podvala ili doživotnog i zagrobnog važenja.

4. Zalažemo se da svi tarifni kupci toplinske energije imaju istu pod istim uvjetima tj. da se svima ugrade kalorimetri i da plaćaju po potrošnji, a cijena da bude realna ekonomska. Tu očekujemo i angažiranje i sufinanciranje lokalne samouprave, jer ih Zakon obvezuje da javne usluge pružaju na transparentan i nediskriminirajući način, a to sada nije.

5. Zalažemo se da tarifni kupac plaća samo svoju potrošnju, a ne potrošnju susjeda koji je proširio grijani prostor ili ugradio protočni bojler pa grije vodu isporučenom toplinom iz sustava za grijanje.

6. Zalažemo se da Gradska toplana shvati da s dobivanjem koncesije nije dobila u nasljedstvo i tarifne kupce što je nedvojbeno utvrdio DI i pokrenuo postupak, jer naše tumačenje o činjeničnom stanju i GT nisu željeli ni saslušati, a kamo li prihvatiti. Nije ovo vrijeme Franje Tahija da se “sa selom kupuju i seljaci”, a ako je GT naslijedila tarifne kupce onda je naslijedila i dug “Toplane” d.o.o. (sada u stečaju), a zna se što to znači.

7. Zalažemo da Gradska toplana shvati da potrošači ne zavise od njih, već da Gradska toplana zavisi od potrošača i to zadovoljnih potrošača GT ne može biti monopolistički diktator, nego javna usluga na usluzi potrošačima. Svako drugo ponašanje nije dobro došlo u Karlovcu i borit ćemo se svim raspoloživim sredstvima da Karlovčani konačno postanu ljudi dostojni respekta, a ne kasice prasice za plaćanje promašaja lokalne samouprave i njihovih trgovačkih društava.

Glede narečenog predlažemo:

1. Da “Gradska toplana” d.o.o. krene ispočetka tj. da prihvati naš idejni koncept ugovora i da svim građanima sad kad već imaju podatke o njima dostave na kućnu adresu ugovor na potpis (kao što je to učinila Elektra prošle godine). Slanje sadašnjeg ugovora od strane Gradske toplane smatrat ćemo provokacijom i adekvatno reagirati.

2. Da Gradska toplana napravi svoje uvjete isporuke toplinske energije (što je dužna po novom Zakonu o energiji) u kojima će imati opciju “izdvajanja iz sustava” bez ikakvih elemenata prisile ili onemogućavanja, ali da imaju i tarifnik ako se potrošač želi ponovo priključiti na sustav.

3. Do takvog rješenja pozivamo potrošače da osporavaju dobivene račune. Na žalbu ili prigovor Toplana mora odgovoriti u propisanom roku, inače se smatra da je žalba prihvaćena. Ako je odgovor nezadovoljavajući u roku od 8 dana potrošač se ima pravo žaliti Povjerenstvu za reklamacije potrošača u Gradskoj toplani. Rješenje Povjerenstva je konačno i poslije njega se može pokrenuti samo upravni spor ako se radi o računu ili ako se radi o isporuci toplinske energije onda se može žaliti prije US još HERI. Ako Povjerenstvo ne odgovori u roku od 30 dana, smatra se da je žalba uvažena i prihvaćena.

4. Da Gradska toplana podastre javnosti Plan modernizacije poslovanja i prijelaza na korištenje alternativnih izvora toplinske energije s konkretnim Zajedno u borbi za poštivanje prava potrošača rokovima kako bi potrošači mogli donijeti pravovaljanu odluku žele li koristiti usluge Gradske toplane ili ne.

Temeljem narečenog smatramo, da je svako pojašnjavanje “problema Gradska toplana” u cilju osobnog probitka bilo političkog ili financijskog, nekorektno, posebno što vlast (jedino odgovorna za javne usluge na svom području) i oporba šute, pače očigledno u suglasju podupiru sadašnje ponašanje i stanje sa Gradskom toplanom u Karlovcu tj. dali su joj nalog za takvo ponašanje, na “dobrobit” svih građana Grada Karlovca, stoji u dopisu ROZP-a.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest