Kompozicija duga 70 metara, teška ukupno 500 tona od čega 236 čini golemi transformator namijenjen elektrani u Novom Zelandu, čeka na Ilovcu da završe radovi na ojačanju mosta preko rijeke Kupe na Baniji.
Kako saznajemo, teret kreće čim radovi budu gotovi a moguće je da to neće biti niti večeras kakao je planirano. Po riječima ravnatelja Županijske uprave za ceste Borisa Kozjana, ŽUC nema ništa s ovim prijevozom već cijeli projekt vode Hrvatske ceste. Kako bi teret uopće mogao proći preko mosta potrebno ga je bilo pojačati a sva eventualna šteta, kaže Kozjan, morat će biti plaćena odnosno sanirana.
Na koji način uopće funkcionira ovakav izvanredni prijevoz pitali smo djelatnike Zagrebtransa, tvrtke specijalizirane za prijevoz specijalnih tereta koje smo zatekli na Ilovcu kod nadvožnjaka ispod autoceste.Transformator je natovaren na ogromnu “labudicu” na kojoj je hidraulična dizalica. povezana sa tegljačima s obje strane. Snaga motora tegljača je 600 konja dok se teret prevozi po sistemu da ga jedan vuče a drugi “gura”.
– Na zavojima nema problema, sve ide glatko, rekao nam je jedan od djelatnika koji će zajedno s kolegama transformator morati sprovesti po “Staroj riječkoj” do Luke Rijeka. Dodaje da cijela kompozicija stoji na ukupno 192 kotača kojem treba pridodati i one kamionske.
KAportal.hr