Građani nepovjerljivi u nadležne, divlji deponiji najveći problem

Građani nepovjerljivi u nadležne, divlji deponiji najveći problem

Određeni strah pri prijavi određenih ekoloških problema, ali i znatno nepovjerenje u tijela javne vlasti još uvijek su prisutni kod građana koji su slučajeve zagađanje ali i drugih upita prijavali putem “Zelenog telefona”, stalne službe Ekološkog društva Pan iz Karlovca.

– Na Zeleni telefon Ekološkog društva Pan – Karlovac u drugom tromjesečju 2011. godine zaprimili smo ukupno 19 poziva građana. U odnosu na drugo tromjesečje broj poziva je neznatno veći, dok u odnosu na isto razdoblje u 2010. godini broj poziva je veći za gotovo sto posto, kažu u Panu. Udio riješenih slučajeva je približno 57 posto dok produljenju vremena za rješavanje pojedinih problema uvelike pridonosi sporost i tromost određenih nadležnih službi.

Po analizi zaprimljenih poziva utvrđeno je da se najveći broj poziva odnosi na kategoriju otpad. Kao i proteklih godina, problemi s otpadom kod građana su izazivali najviše pozornosti, premda se udio poziva u ostalim kategorijama također povećao, vezani su za vodu, zelenilo i životinje.

– Smatramo da osim problema s divljim odlagalištima otpada najveći nedostatak u gospodarenju otpadom na razini grada i županije predstavlja nedostatak organiziranog sustava odvojenog sakupljanja otpada i postojanje manjih reciklažnih dvorišta lako dostupnih građanima. Uspostavljanje takvog sustava gospodarenjem otpadom prema postojećoj praksi pokazali su se ekonomski najisplativijim, a studije su pokazale da se lakšim pristupom do određenog zelenog “otoka” mnogostruko podiže stopa reciklaže otpada ali i smanjuje količina koja odlazi na odlagalištu, smatraju Panovci koji upozoravaju da je  nužno što prije uspostaviti takav sustav gospodarenjem otpadom na razini grada i županije.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest