
Kao što smo prošle godine u ovo vrijeme najavili, Konzum kreće u rušenje starih pogona bivšeg Velebita u okviru priprema terena za još jedan šoping centar u centru Karlovca. Tako već treći nekadašnji ponos industrijskog Karlovca nestaje u prašini. Prije Velebita, Lidl je po istom postupku preko puta srušio tvornicu obuće “Josip Kraš”, odnosno KIO, a na Baniji KGK. S jedne strane, pozitivno je to što se nekadašnja “prljava” industrija uklanja iz grada, no to ima i svoje naličje. Na vrhuncu snage, kad je Velebitova “buba mara” bila prepoznatljiv tekstilni brend, Velebit je zapošljavao preko tisuću ljudi, a šoping centar u kojem će najveći dio vrijedne parcele zauzimati parkiralište zapošljavat će 50-ak ljudi, i za razliku od Velebita neće stvarati novu vrijednost.
Kako bilo, dok ovo pišemo, pod bagerima nestaje još jedan dio karlovačke industrijske baštine i ustupa mjesto novim ekonomskim trendovima. Konzum je i prije rušenja imao koristi od pogona Velebita, naime tamo je donedavno funkcionirao Roto Dinamic, tvrtka za distribuciju pića koju je Konzum nedavno i formalno preuzeo.
U rušenju neće biti pošteđen ni tvornički dimnjak koji je zadnjih pedesetak godina dominirao panoramom Dubovca. U novoj eri bivšeg Velebita prema idejnom rješenju, Konzum osim mogućnosti da u potpunosti promijeni izgleda parcele unutar ograde Velebita, mijenja izgled kvarta i izvana. Naime, s otvaranjem Konzuma bitno će se promijeniti regulacija prometa u okolnim ulicama zbog čega su se već bunili stanari u Krležinoj ulici koji su naslonjeni na parcelu sa zapadne strane. Između njih i sadašnje zgrade PU Karlovačke i u nastavku “starog” Velebita, postojala je slijepa ulica za potrebe stanara, dok će se po Idejnom rješenju investicije pod prozorima zgrade urediti dvosmjerna ulica, kako bi se u novi Konzum ulazilo i s te strane na prakiralište trgovačkog centra. Olakšavajuća je okolnost što će to biti ulaz samo za kupce, dok će se dostava vršiti na također novom ulazu s “gradskog prstena”, Ulice S.S. Kranjčevića.
Isto tako, gradnja Konzuma podrazumijeva i gradnju rotora nakon skretanja iz Meštrovićeve ulice. Sve te radove na infrastrukturi, prometnicama, nogostupima i zelenim površinama financira Konzum. Kao što smo konstatirali prije godinu dana, konstatiramo i sada; Grad i dalje ne uspijeva diktirati “profitu” što je u Karlovcu prioritet, već obrnuto. Konkretno, po pitanju rotora, dobivamo rotor nevažan za javni interes, a na neuralgičnoj prometnoj točki na križanju kod Kauflanda stotinjak metara dalje Grad ne uspjeva riješiti kaos nužnom izgradnjom rotora.
KAportal.hr