Kako prometno bolje povezati hrvatske gradove s onima u BiH – ulaganja neophodna, dogovorena suradnja

Želimo vidjeti potrebe lokalnih sredina s obje strane granice, izabrati listu projekata koji bi pomogli njihovom lakšem funkcioniranje, a onda će tehničke službe s obje strane granice prikupiti sve parametre o cestama, izraditi studije predloženih projekata i utjecaja na okoliš i kandidirati ih za financiranje iz europskih fondova, kazao je Boris Majić iz Hrvatskih cesta na današnjem sastanku o pograničnom cestovnom povezivanju.

Na njemu su bili i predstavnici triju kantona iz BiH, tamošnjih i gradova i općina iz Karlovačke, Zadarske, Ličko-senjske i Sisačko-moslavačke županije, te županijskih uprava, odnosno, kantonalnih direkacija za ceste.

-Mi nemamo ni deseti dio mogućnosti koje ima Hrvatska koja je u EU. Sami do sredstava ne možemo doći, ali zajedno s Hrvatskom da. Do sad smo riješili puno mostova i cesta, ali to na više od tisuću kilometara granice nije dovoljno. Nadam se da ćemo u naredna dva mjeseca doći do tehničkih rezultata projekata i onda aplicirati na fondove, rekao je pomoćnik ministra transporta BiH Izet Bajrampašić.

Među projektima koji bi mogli poboljšati prometnu povezanost gradova s obje strane granice, a onda i njihovu gospodarsku, pa i demografsku sliku, mogle bi se naći prometnice od Velike Kladuše prema Topuskom, Glini, Slunju, Rakovici ili Donjem Lapcu, nacionalnim parkovima Plitvička jezera i Una, most na Uni između dviju Kostajnica, nekoliko graničnih prijelaza, te cesta Udbina – Donji Lapac.

– Inzistiramo na uređenju te ceste od 27,4 kilometra jer to je najdirektnija poveznica Ličko-senjske županije s Unsko-sanskim kantonom i najkraća i najkvalitetnija veza s auto-cestom Zagreb-Split. Za nju postoji lokacijska dozvola i parcelacijski elaborat, otkupljeno je 70 posto zemljišta i relativno lako se može pokazati njena korisnost, rekao je ravnatelj ŽUC-a Ličko-senjske županije Luka Matijević.

Njegov kolega iz ovdašnjeg ŽUC-a Boris Kozjan, napomenuvši da projekte izgradnje nisu pripremali jer ih sami ne mogu financirati, poručio je da će se u zajedničke rado uključiti.

– Naših skoro sto kilometara asfaltiranih cesta i 11 makadama u graničnom području nisu u baš dobrom stanju i svako bi ulaganje dobro došlo. Kada bismo uspjeli poboljšati prometnice uz granično područje prema Slunju, D-1 i Karlovcu, uspjeli bismo puno, izjavio je Kozjan.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest