Potrošač i ROZP poslali otvoreno pismo premijeru; u njemu posebno mjesto zauzima karlovačka Gradska toplana

– Smatramo da je krajnje vrijeme da u Hrvatskoj profunkcinira
pravna država, te da potrošči prestanu biti kasice prasice i
bankomati za pokrivanje rupa promašenih projekata iz kojih može
uzeti tko god se sjeti od strane trgovaca. Ne prihvaćamo da smo
slabija strana na tržištu, mi smo kerektivni faktor tržita i to
ćemo dokazati, poručio je predsjednik ROZP-a Željko Tomašić,
uputivši zajedno s predsjednikom Potrošača Ilijom Rkmanom
otvoreno pismo predsjedniku Vlade Zoranu Milanoviću. U pismu
spominju karlovačku Gradsku toplanu, a u njemu stoji:

“Već više od dvije godine traje agonija potrošača u Karlovcu
koje “Gradska toplana” d.o.o. na čelu s Skupštinom tog trgovačkog
društva čiji je jedini član gradonačelnik Grada Karlovca, a uz
potporu nekih državnih institucija sustavno krše prava potrošača,
prisiljavajući ih na plaćanje monopolističke usluge (zabranjena
Ustavom RH čl. 49. stavak 2.), opskrbe toplinskom energijom koja
je za Karlovčane neprihvatljiva i po cijeni i po kvaliteti.

“Toplana” d.o.o (sada u stečaju) je nezakonito dala podatke o
“tarifnim kupcima” novoosnovanoj “Gradskoj toplani”. Pri tom je
AZOP podržao takvu radnju kao da je zakonita, jer Zakon o zaštiti
osobnih podataka i Zakona o zaštiti potrošača izrijekom ne
zabranjuje tako pribavljene podatke, potpuno INGORIRAČUĆI pri tom
čl. 146. Kaznenog zakona (NN 125/11, 144/12), kojim je
sankcionirano takvo pribavljanje podataka. Naime, nova “Gradska
toplana” je “treća osoba” koja je dobila bazu podataka korisnika
usluga “Toplane” d.o.o. BEZ PISANE PRIVOLE GRAĐANA ZA KORIŠTENJE
OSOBNIH PODATAKA “TREĆOJ OSOBI”. U konačnici, to je eksplicite
kršenje i članka 8. Povelje o temeljnim ljudskim pravima Europske
unije.

Nadležna tijela tvrde da su sa prijenosom ugovora o
koncesiji, preneseni i ugovori tarifnih kupaca na novog

koncesionara, što znači da su potrošači postali u Hrvatskoj
predmetom koncesije. U ovom tumačenju sve institucije propuštaju
primijetiti nalaz Državnog inspektorata iz prosinca 2013. godine
koje je ustanovio da “Toplana” d.o.o. u Karlovcu nije poštovala
Opće uvjete o opskrbi i isporuci toplinske energije, te nije u
zakonskom roku od 6 mjeseci sklopila NIJEDAN ugovor s tarifnim
kupcem. Ujedno su pokrenuti prekršajni postupci prema toplani, a
kako je u međuvremenu ona otišla u stečaj NIJEDAN ugovor o
opskrbi toplinskom energijom nije sklopila.
Koji su to
onda ugovori preneseni na novu “Gradsku toplanu” d.o.o u
Karlovcu?
Poslije višemjesečnih pritisaka, odlučuje se
primijeniti Zakon o obveznim odnosima koji određuje da ako je
potrošač dobrovoljno platio račun (bez obzira što je račun
nezakonit) smatra se da je prihvatio uslugu, što bi značilo da je
prešutno prihvatio i ugovor. I ovdje se PROPUŠTA primijetiti da
potrošači nisu DOBROVOLJNO plaćali račune, a dokaz je, da je
prema svim potrošačima koji nisu platili račune osim drugih
oblika prisile pokrenut postupak prisilne naplate.

Prošle godine je stupio na snagu Zakon o tržištu toplinske
energije (ZTTE), koje je konačno trebao napraviti reda na tržištu
toplinske energije, ali nakon godinu dana ZTTE nije implementiran
jer nije uspostavljeno tržište toplinske energije tj. nema
osnovnih elemenata tržišta, a to su ponuda i potražnja. ZTTE
počinje se primjenjivati po načelima starog zakona porobljavanjem
potrošača.

HERA je po ZTTE morala donijeti podzakonske akte u roku od 6
mjeseci, što nije učinila, a nijedna zaštitna ili nadzorna
državna institucija nije poduzela ništa na funkcioniranju pravne
države iako smo se upozoravali što se događa. Osim toga kad je
HERA konačno propisala Opće uvjete, ubacila je klauzulu da se
primjenjuju od 01. rujna 2014., kršeći time ZTTE koji je propisao
da se iskazivanje namjere sklapanja ugovora o opskrbi toplinskom
energijom mora iskazati do 01. veljače 2014, a ugovor potpisati
do 01. lipnja 2014. godine. HERA svojim postupcima ne samo da
nije ispoštivala ZTTE nego je omalovažila rad i odluke Sabora RH,
ne priznavši njegove odluke. U konačnici, takvim postupcima se i
sustavno krši članak 5. Ustava RH !!!!
Opet nitko ne
reagira, iako smo uputili podneske svim nadležnim institucijama,
pa kad oni nisu reagirali uputili smo podneske i Uredima
predsjednika Sabora RH, predsjednika RH i predsjednika Vlade RH.
Iz Vašeg ureda smo dobili obavijest da je naš podnesak
proslijeđen u Ministarstvo gospodarstva. Gospodine premijeru,
njima šaljemo podneske već dvije godine i nisu reagirali, zato
smo zatražili Vašu pomoć.
TKO U OVOJ DRŽAVI MOŽE SEBI
UZETI ZA PRAVO DA NE POŠTUJE ZAKON O TRŽIŠTU TOPLINKE ENERGIJE
KOJI JE DONIO SABOR!

Zar jedino, potrošači MORAJU poštivati Zakone, tj. plaćati
čak i ako nije po Zakonu?
otrošači podnose prijave
Gospodarskoj inspekciji Ministarstva gospodarstva, koji odbija
prigovore s obrazloženjem da je HERA promijenila datum do kada
treba potpisati ugovor.
Nije čak ni problem u roku, ali
je VELIKI PROBLEM u nepoštivanju institucija hrvatske države. Zar
je potrebno
da potrošači sami preuzmu u svoje ruke
provođenje zakona koje donese Sabor Republike Hrvatske?

Koristeći takvu pravnu zbrku “Gradska toplana” d.o.o. iz
Karlovca je početkom srpnja 2014. dostavila potrošačima račun za
paušal (jer grijanja i tople vode nema) za mjesec lipanj 2014.
iako nema ugovora,pozivajući se na elektroničku poštu koju su
dobili iz HERE. Potpuno je jasna namjera “Gradske toplane” d.o.o.
iz Karlovca, sa iskustvom nefunkcioniranja pravne države, a uz
potporu HERE, da će se ako potrošači plate račune koje su
nezakonito poslali, suprotno odredbama Zakona o zaštiti
potrošača, pozvati na Zakon o obveznim odnosima “da je
dobrovoljno plaćanje računa znak prihvaćanja usluge”, što je
suprotno odredbama Zakona o zaštiti potrošača, koji određuje da
je roba ili usluga koju pošalje trgovac bez narudžbe potrošača,
promidžbeni dar trgovca i da se ne može zahtijevati
plaćanje.

No to nije problem samo u Karlovcu, to je problem u Osijeku,
Požegi, Slavonskom Brodu, Rijeci, Splitu i inim gradovima gdje se
ukorijenio monopolizam na području toplinarstva kao model
društvene odgovornosti u vrijeme socijalističkog samoupravljana,
a sada bi trebali u Hrvatskoj djelovati zakoni tržišta, ili
??

Jasno je da lokalna samouprava mora osigurati grijanje
građanima, no mora li se to raditi kršenjem Zakona? Ako Zakon ne
valja, zar ga ne bi trebalo mijenjati?

Gospodine Premijeru, imaju li hrvatski potrošači pravo od Vas
tražiti zaštitu njihovih potrošačkih prava zajamčenu Zakonom o
zaštiti potrošača i pozitivnim zakonima Republike Hrvatske i
Direktivama EU?”

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest