Turizam: Unatoč očajnom vremenu u kolovozu velik porast broja noćenja, rujan na razini prošle godine

Iako pravog ljeta, još od negdje sredine srpnja, praktično nije
ni bilo, i u kolovozu su se nastavili ovogodišnji pozitivni
turistički trendovi na karlovačkom području. U Karlovcu je tako
tijekom osmog mjeseca boravilo 4.665 turista, koji su ostvarili
6.041 noćenje, što je 19% dolazaka i 21% noćenja više u odnosu na
kolovoz 2013. godine. U rujnu su zabilježeni nešto slabiji
rezultati, no ipak na razini prošlogodišnjih, što je za
katastrofalne vremenske uvjete začinjene najvećom poplavom u
povijesti grada ipak zadovoljavajuće – ostvarno je 4% dolazaka
više te 3% noćenja manje nego u devetom mjesecu prošle godine.

Kada su u pitanju strani turisti i na kraju ljeta nastavljeno je
ogromno povećanje broja gostiju iz Republike Koreje, koje je
isprva zbunjivalo turističke radnike diljem Hrvatske, dok nije
razjasnilo kako je u Hrvatskoj sniman jedan od najpopularnijih
korejskih reality showova što je očito nagnalo mnoge stanovnike
ove daleke zemlje da ovog ljeta posjete našu zemlju. Od ostalih
gostiju velik je porast u broju dolazaka Talijana (čak 71% više
dolazaka i 83% više noćenja u kolovozu), dok u ukupnom broju i
dalje najviše gostiju ima iz Poljske i Njemačke. S druge strane,
od zemalja koje ostvaruju koliko-toliko veći udio u turističkom
prometu, najveći je pad u broju gostiju iz Francuske.

Kada se gleda ukupna slika prvih devet mjeseci brojke su vrlo
dobre i uz znatan porast u odnosu na prošlu. Karlovac je od 1.
siječnja do 30. rujna posjetilo 19.665 turista (prošle godine
17.065), koji su ostvarili 27.246 noćenja (prošle godine 25.353),
odnosno riječ je o 15% dolazaka i 7% noćenja više u odnosu na
isto razdoblje 2013. godine.

Kolovoz je popravio i “krvnu sliku” karlovačkih hotela, koji su
imali razmjerno loš prvi dio ljeta, no nakon dobre popunjenosti u
kolovozu i oni imaju bolje rezultate u odnosu na prošlu godinu –
odnosno 13% dolazaka i 4% noćenja više nego lani.

Ohrabrujući rezultati mogu se povezati s ove godine pojačanim
marketingom na zagrebačkom i ostalim tržištima, uključujući
internet oglašavanje, kao i velikim brojem zanimljivih ljetnih
manifestacija. S druge strane, ulazak u pilot-projekt Hrvatske
turističke zajednice (promocija destinacija van sezone) u rujnu
nije polučio željene rezultate, iako ne treba smetnuti s uma da
su tome pridonijele i elementarne nepogode pa će biti zanimljivo
vidjeti kakvi će biti rezultati u listopadu.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest