Iako otvoren još od svibnja 2013. godine, “e-portal” Grada
Karlovca koji omogućava elektronsko praćenje predmeta u postupku
ima tek nekoliko desetaka prijavljenih za pristup informacijama i
to se radi pravnim osobama, dok je kod građana interes – nikakav.
– Do sada ima samo nekoliko desetaka prijavljenih za pristup
informacijama putem javnog portala Grada Karlovca. Većinom se
radi o poslovnim subjektima, a građani nisu zatražili mogućnost
pristupa tj. iskazali interes, kažu nam u gradskoj upravi.
Slično i u drugim gradovima?
Očito Karlovčani nisu prepoznali ovakav način “online”
komunikacije s gradskom upravom dok je, tvrde nam u Gradu, slično
i u drugim gradovima koji imaju slične sustave.
– Analizom projekta i usporedbom iskustava s drugim gradovima
došli smo do zaključka da je situacija identična po pitanju
odaziva građanstva. Osnovni je problem što se mora napraviti
autorizacija osobe za korištenje sustava, a privatne osobe često
nemaju volje napraviti taj jednostavan korak, rekla je
glasnogovornica Grada Katarina Matasić.
Navodi da je cilj uvođenja ovog portala bio dobivanje podataka o
statusima predmeta vezano za legalizaciju objekata jer se,
dodaje, radilo o velikom broju privatnih osoba koje imaju potrebu
dobiti informacije iz našeg poslovnog sustava o stanju predmeta.
I za to kriva država?
– S obzirom na veliku količinu predmeta po pojedinim referentima,
ePortalom se namjeravao smanjiti broj telefonskih upita i
povećati produktivnost djelatnika. Nažalost, država je
promijenila cijelu koncepciju i vođenje evidencije tih predmeta
prebacuje u svoj sustav, a samim time komunikacija se
preusmjerava prema njima, kaže Matasić.
Nakon što kod građana nije zaživio ovaj projekt, u karlovačkoj
gradskoj upravi nadaju se da će bolje biti kod uvođenja
elektroničke komunikacije s državnim institucijama u projektu
“e-građani” koji je još uvijek u fazi izrade.
KAportal.hr