Paradoksalno, gledano sa stanovišta javnog putničkog prijevoza,
Karlovac je sve više izolirani grad, mnogo više negoli je to bio
prije pola stoljeća. Djelomično je tome kumovala izgradnja
nastavaka autoputeva prema moru, pa se često autobusi s njih više
ni ne spuštaju u Karlovac.
U svakom zlu i neko dobro, autoputevi su nas bar oslobodili
nesnosnih ljetnih gradskih prometnih krkljanaca. Nadalje,
standard je ipak porastao, a ljudi se “amerikanizirali” pa radije
putuju svojim automobilom makar to bilo mnogo skuplje od autobusa
ili vlaka. Sve to skupa dovelo je do prorijeđenja linija vlakova
i autobusa prema Zagrebu, odnosno moru, a Autobusni kolodvor, ta
neugledna betonska građevina izgleda nekako otužno onako uglavnom
prazna.
Ovom prilikom podsjećamo se na stare dane, kad je na njemu vrvilo
kao u košnici, kad je na autobusnom kolodvoru prodavano za
današnje vrijeme nestvarnih pola milijuna karata u dva mjeseca.
Kolodvor rentabilan, Karlovački tjednik, 30. siječnja
1969.
Dva mjeseca je prošlo od kako je u Karlovcu otvoren autobusni
kolodvor. Već prva iskustva govore u prilog ovog dugo očekivanog
objekta u našem gradu. Iako je počeo raditi u takozvanoj mrtvoj
sezoni kolodvor je i ekonomski rentabilan. Dnevno se na njegovim
peronima zaustavi 210 autobusa. U sezoni će taj broj biti znatno
veći, kada će kroz Karlovac prolaziti 320 autobusa. Za dva
mjeseca, koliko je kolodvor otvoren prodano je 450 tisuća karata
na njegovim blagajnama. Za ovu uslugu kolodvoru ostaje 5 posto od
prodajne cijene. Samo za Zagreb sada saobraća 45 autobusa dnevno,
a u sezoni će prema glavnom gradu Hrvatske iz Karlovca voziti 60
autobusa.
Za narednu sezonu u pripremi je više iznenađenja koja će
omogućiti putnicima lakši put. Tako je ugovoreno s većim
saobraćajnim poduzećima da se u Karlovcu mogu izdavati
rezervacije za pojedine duže linije. Na taj način Karlovčani će
moći u svom gradu osigurati mjesto za autobus kojim žele
putovati. Postoji mogućnost da se jedna zanimljiva ideja
realizira. Karlovački kolodvor je zajedno sa zagrebačkim spreman
da otvori službu za prijem i pošiljku paketa. Na taj način će se
moći direktno slati a i primati autobusom. Pregovara se s
karlovačkom Poštom oko načina dostave paketa. Ako se Pošta ne
prihvati tog posla, kolodvor će sam organizirati dostavnu službu.
Putnike koji kupe autobusne karte na karlovačkom kolodvoru
očekuje još jedno iznenađenje. Oni će naime s doplatom od 0,50
dinara biti automatski osigurani na 10 tisuća u slučaju smrti i
20 tisuća u slučaju ozljede. Njihov prtljag će biti osiguran na 2
tisuće dinara. Kolodvor se nalazi pred sklapanjem ugovora s
Osiguravajućim zavodom Zagreb.
Pripremio Tihomir Ivka