PROMO

PROMO

Društveni i ekološki ciljevi u društvenom poduzetništvu kroz primjer dobre prakse

Društveni i ekološki ciljevi u društvenom poduzetništvu kroz primjer dobre prakse

To je samo jedan od niza primjera koji podvlači jasnu crtu i razliku između društvenog i klasičnog poduzeća.

Klasično poduzetništvo vođeno je prije svega komercijalnim ciljevima dok nasuprot tome društveno poduzetništvo u svoje poslovanje uključuje i društvenu odgovornost i teži ka očuvanju prirode i okoliša. Pored ostalih, važno obilježje društvenog poduzetnika je ekološka osviještenost te njena implementacija u okviru njegovih redovnih poslovnih aktivnosti. U slučaju društvenog poduzetnika dobri poslovni rezultati nisu jedino mjerilo uspješnosti njegove tvrtke. Drugim riječima, društveno odgovorno poslovanje je koncept poslovanja u kojem neko poduzeće dobrovoljno usklađuje svoje poslovanje s potrebama društva (lokalne zajednice) i to bez ikakve zakonske obaveze ili prisile. 

Kao primjer dobre prakse u okviru projekta „Održivi turizam kroz društveno poduzetništvo“ nositelj projekta turistička agencija Croatia Open Land d.o.o. tijekom provedbe projekta sudionicima i široj javnosti konkretno i na terenu prikazala je različite aspekte društveno odgovornog poslovanja. Na primjer, diljem Hrvatske mnoge turističke agencije pružaju usluge raftinga i u vrijeme niskih vodostaja. Većina čitatelja ovog članka u prethodnoj rečenici neće vidjeti ništa sporno...međutim, da li u navedenim uvjetima to doista možemo nazvati raftingom? Naravno, dobro upućeni će znati da u vrijeme niskih vodostaja takvu vrstu usluge ne možemo nazvati raftingom već safarijem. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Unatoč situaciji da će potencijalni korisnici usluge možda izgubiti interes za „rezervacijom termina“, ako im se otvoreno pojasni ova činjenica, društveno odgovorno poduzeće neće biti vođeno isključivo stjecanjem profita već će „ispoštovati“ kodeks društveno odgovornog poslovanja. Nadalje, u vrijeme niskih vodostaja taj nazovi „rafting“ (čitaj safari) u ekološkom smislu na mnogim lokalitetima nekih atraktivnih rijeka poput Mrežnice štetan je zbog oštećivanja sedrenih barijera. U tom kontekstu, društveno odgovoran poduzetnik također neće biti vođen isključivo stjecanjem profita već će ovakvu aktivnost odraditi u skladu s očuvanjem prirode te ovakvu aktivnost provoditi na onim rijekama i/ili lokalitetima gdje ne dolazi do negativnih ekoloških posljedica.      

To je samo jedan od niza primjera koji podvlači jasnu crtu i razliku između društvenog i klasičnog poduzeća. Tijekom provedbe projekta „Održivi turizam kroz društveno poduzetništvo“ profesorice Draženka Birkić i Andreja Primužak s Veleučilišta u Karlovcu teoretski su pojasnile polaznicima edukacije (ciljana skupina 40 nezaposlenih) koje su to karakteristike društveno odgovornog poslovanja, a agencija Croatia Open Land d.o.o. (nositelj projekta) je na primjeru raftinga na Kupi na području Općine Kamanje (također partner na projektu) demonstrirala kako se to na terenu provodi.

Nadamo se da će ovakvi primjeri probuditi interes ostalih poduzetnika da i oni krenu putem društveno odgovornog poslovanja! 

Izdvojeno


Reci što misliš!