SKRIVENI RAJ NADOHVAT RUKE

KARLOVAČKI "KAFIĆ UZDRAVLJE"

Zavirili smo iza šanka Hollywood Cafea, najbolje pivnice na ovim prostorima i otkrili zašto ih ljudi toliko vole: "Mučili smo se 10 godina, a onda nam je sinula ideja..."

Zavirili smo iza šanka Hollywood Cafea, najbolje pivnice na ovim prostorima i otkrili zašto ih ljudi toliko vole:

Osim po dobroj ponudi, poznati su i po obiteljskoj atmosferi koju vlasnici, obitelj Krkljuš, preko svojeg osoblja uspješno prenosi na svoje goste.

Postoje ti trenuci u danu, sati u tjednu i dani u mjesecu - samo za nju! Na ulazu krajičkom oka snimite ekipu za okolnim stolovima čije imena ne znate, ali ih sve odreda poznajete. Sjedate za svoj najdraži stol. Pogledom iščekivanja i žudnje tražite Damirov pogled, koji je pun razumijevanja i odobravanja. Kimnete si prijateljski. On uzima tek opranu i još rosnu čašu, stavlja je lijevom pod točionik, desnom povlači prvu od deset pipa. Tanak mlaz zlatne sreće pomalo je ispunja, bijela kruna na vrhu značit da je spremna samo za vas. Lijevom stavlja podmetač a onda je desnom brzo, a opet nježno polaže nadohvat vaše ruke.

Nevidljive ružičaste naočale

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Palcem i srednjim prstom je obujmite pri dnu, a onda potegnete prema vrhu šireći prste kako se širi njezin obod, skidajući pritom kapljice rose sa njezine stijenke. Lagan potez prema sredini čaše i najvažniji trenutak, onaj prvoga gutljaja je pred vama. Prinosite je suhim ustima s (u skladu s mogućnostima) brkovima iznad njih. Miris hmelja, pjena na brku i hladna, a istovremeno baš poput života - i gorka i slatka tekućina zapljusne vam nepce i klizne kroz žedno grlo. Prvi gutljaj je nenadmašan, a svaki sljedeći još i bolji. Da, izgleda malo nelogično, ali u tome i jest ta neobjašnjiva čarolija.

Već nakon prve na oči vam padaju nevidljive ružičaste naočale. Vaš šef, pomislite, i nije tako loš čovjek. Vaša žena je najbolja žena na svijetu. Iznenada shvatite da je vrijeme da počnete ispunjati svoje snove. Smisao života odjednom vam je savršeno jasan. Svijet, osjetili ste to sigurno, jednostavno postaje ljepše mjesto za život. Sa svakim novim gutljajem i svakom novom čašom u ovu najveću životnu istinu ste sve sigurniji.

Za dobro pivo, naravno, treba vam dobra birtija. Za dobru birtiju treba vam dobro pivo, ali i kvalitetno, spretno i educirano osoblje, ambiciozni vlasnici, opuštajuća atmosfera i ljudi oko vas, koji poput vas - samo žele u miru popiti svoje pivo. Zato smo u Hollywood Cafeu, najpoznatijem karlovačkom pivskom kafiću, koji je ujedno kvartovski kafić i mjesto za izlaske uz dobar koktel. Danas (17. ožujka), ali i cijeli ovaj vikend tamo se obilježava St. Patrick's day, dan posvećen irskom svecu i pivu, a ove će se godine napuniti točno 20 godina od otvorenja omiljenog kutka - karlovačkog "Kafića uzdravlje". Vlasnik je obitelj Krkljuš, supružnici Slobodan-Bobi i Kristina-Tina, koji su uz pomoć sina Ivana sjajnu obiteljsku atmosferu preko osoblja - nezamjenjivog Damira, smirujućeg Ante i studentica Petre i Ivane, kao i studenta Ivana, prelili na svoje goste.

Pivo za doručak

Kako je nastao Hollywood Cafe? Mnogi će se sjetiti da je na tom mjestu žute zgrade u Mačekovoj ulici s pogledom na poluzatvoreni trgić radio kafić romantičarskog imene "Rendez-Vouz". U to vrijeme, a govorimo sada o devedesetim godinama, Krkljuši su imali lanac od četiri videoteke "Charlie Chaplin" te kafić Hollywood Cafe, koji je radio nedaleko kultnog "Jolly puba".

Bobi nam priča kako je u svoje videoteke polako uvodio u druge sadržaje osim filmova, napitke, sokove, grickalice, filmske suvenire. Kako su se videoteke pomalo gasile, tako je on iz filmskog biznisa krenuo ka ugostiteljskom, što mu i nije bio neki problem, s obzirom da mu je otac također bio poznati karlovački ugostitelj. "Rendez-Vouz" je kupio i tamo otvorio drugi Hollywood, koji se premetnuo u njihov jedini obiteljsko projekt. Prije desetak godina okrenuo se kvalitetnim pivima, osvojio ne samo karlovačku pivsku publiku i na neki način postao zaštitno lice Karlovca - grada piva.

- Kupili smo Rendez-Vouz, koji nije bio prepopularan, možda jer je po nekim stvarima bio ispred svojeg vremena, pa smo se odlučili mijenjati koncepciju. Tražili smo dodatnu kvalitetu i svježi sadržaj da privučemo ljude, dakle, nismo na korzu i trebalo nam je nešto da goste koji su tamo motiviramo da prijeđu tih parsto metara i sjednu kod nas. Ključni trenutak dogodio se kada smo drastično proširili našu ponudu dobrih piva, te trenutno na točioniku imamo deset vrsta piva, plus, dakako, široku ponudu u bocama - otkriva nam Bobi.

Nije to išlo ni malo lako, kako bi to čovjek pomislio, iako samo u gradu s bogatom pivskom baštinom.

- Morali smo stvoriti naviku pijenja piva, učili smo ljude kakvo je to pšenično pivo i zašto je ono mutno. Znali smo Tina i ja sjesti ujutro na terasu i naručiti dva Weissbiera. Kaže ona "pa, mene je sram, pa što će ljudi reći". Ja kažem: "pa, to je bavarski dručak, još nam samo fale bijele kobase". Onda su ljudi vidjevši nas počeli tako i oni. Danas mi prijatelji iz Münchena kažu da ovako kako mi radimo nema ni kod njih - terasa puna, pola su žene i svi piju Weissbier - kaže Bobi.

Koliko dobro rade svjedoče podaci da su u Karlovcu bez premca po prodanom pivu, a čak i na državnoj razini prema podacima njihovih dobavljača spadaju u sam nacionalni vrh po količinama, ali i kvaliteti posluženih piva. U kreiranju ponude ne sudjeluje samo obitelj Krkljuš, već i njihovo osoblje, a svi skupa pomno osluškuju zapažanja gostiju.

- Informiramo se, oduciramo, idemo stalno po europskim sajmovima piva. Evo za koji dan smo u Češkoj na prezentaciji točenja piva specijalnim plinovima, pa ćemo vidjeti što je to, moda nešto dovezemo i u Karlovac. Mislim da to gosti prepoznaju. Mi se zapravo godinama vozimo na rubu, radimo s premium brendovima i ne možemo biti jeftini, a opet pokušavamo pronaći granicu da budemo dostupni široj publici - kaže Bobi.

Sat stari lopov vara u korist gostiju

Dobar glas o dobrom karlovačkom kafiću proširio se van karlovačkih, pa i hrvatskih granica. Na pivo koje se ne može popiti na ovim prostorima nigdje osim u Hollyju nerijetko svraćaju gosti iz Slovenije i BiH. Među brojnim akcijama i idejama izdvaja se ona najoriginalnija - ljetni popusti. Na trgiću kraj kafića, opće je to poznata stvar, stoji sat koji pokazuje temperaturu zraka. Tijekom ljetne akcije koja traje u 30 "paklenih dana" se račun svakom gostu umanjuje za postotak koji iskaže termometar na satu.

- Krenuli smo s tim prije 15 godina. Pošto smo na sunčanoj strani a na trgu smo gdje ne možemo zasaditi stablo, razmišljao sam kako privući goste po vrućinama pod kojima svi traže osvježenje na Korani ili u debeloj prirodnoj hladovini, odnosno kako svoju slabost i svoj minus pretvoriti u plus. Pogledao sam u sat i kliknulo mi je. Stavili smo popuste na sav asortiman, iako čak sat malo vara u korist gostiju pokazujući višu temperaturu od stvarne, rekordna na njemu ja zabilježena od čak 48 stupnjeva - govori Bobi, dodajući da mu je tu razliku u cijeni s popustom nadomjestila reklama koja se proširila među ljudima, a što je temperatura viša, veći je i popust, o tome se među pivopijama više priča, pa oni više i dolaze.

Ima još jedna stvar, na taj način se gostima pruža prilika kušati i skuplja piva, koje inače ne bi probali, a onda im se svide, pa ih nastave piti i po standardnoj cijeni. Oni koji to nisu bili, polako postaju stalni gosti.

Sin Ivan, medicinski tehničar po struci, nedavno je napustio struku i posvetio se ugostiteljstvu. Imao je 7 godina kada je krenuo Hollywood, pa je od malih nogu bio "tu negdje", tako da se samo vratio korijenima.

- Mama me tjerala da idem u neku školu koja će mi dati "zanimanje" i nakon koje ću možda studirati, pa sam završio medicinsku. No, nije me to, a i ništa drugo zanimalo kao ovo. Još u starom Hollywoodu sam prao čaše za šankom. Tada sam naučio osnove, a onda s vremenom shvatio da mi to dobro ide i da sam dobar u tome - kaže nam Ivan.

Dr.mr.prof.vlč. Damir

Njihov glavni konobar Damir Krčel gotovo je zaštitni znak Hollywooda. Čovjeka naprosto nikada niste vidjeli loše volje - što bi se reklo: "šef sale, omiljeni barmen, psiholog, svećenik, Katica za sve - u jednom". Osim što je vrsni poznavatelj piva, on je i barista te koktel - majstor, ali i čovjek koji sjajno čita potrebe gostiju. Iza njega je 25-godišnje ugostiteljsko iskustva, skoro pola ga je proveo u ovom kvartovskom karlovačkom kafiću. Zanimalo nas je koje su to najjače "konobarske fore", tajne pristupa gostu i najvažnije geste, kojima svaki konobar mora raspolagati, bez obzira na tehničko znanje koje se podrazumijeva.

- Osmijeh je broj jedan. Treba se prilagoditi njihvom raspoloženju, a za tako nešto moramo ih brzinski skenirati i vidjeti kakve su volje taj dan. O tome ovisi kako ćemo im pristupiti, što ćemo im ponuditi, hoćemo li ostati samo na pozdravu ili je trenutak za pošalicu, ili možda neki dublji razgovor. To su stvari koje se ne uče u školi, već dolaze same po sebi s godinama i iskustvom - kaže nam Damir.

Nema dvojbe da su konobari priučeni, ali i dosta dobri psiholozi.

- Ma i svećenici, ljudi nam se povjeravaju u svojim ispovjedima za šankom, a sve što kažu ostaje među nama, kao ispovjedna tajna - priča on kroz smijeh.

S Damirom smo popričali o onome zbog čega smo zapravo tamo, pravoj maloj "craft revoluciji" koja u Karlovcu nije došla s otvaranjem nezavisnih pivovara nego upravo na pipi, tamo gdje se pivo konzumira. Hollywood Cafe je, dakle, ultimativno mjesto gdje se u Karlovcu može popiti odlično pivo, natočeno po "pravilima struke", s keksićem - podmetačem, isključivo u original čaši pivovare koja ga je i stvorila, natočena po strogim pravilima koje su davno osmislili Englezi i čak ga zakonski uobličili. To podrazumijeva da je u čaši pivo, a ne pola pjene što je za svakog istinskog pivoljupca gore nego da ga vara žena.  

Svaki tjedan 15 novih vrsta piva

Upravo zbog toga, u Holly dolaze pivski sladokusci, često i oni koji pivo sami rade kod kuće, karlovački homebreweri ali i njihovi kolege iz drugih gradova Hrvatske. Nerijetko tijekom sezone tu su i turisti, oni koji kad posjete neku zemlju, pretvaraju se u "lovce na pivo".

- Kafić je radio ok, no shvatili smo da se trendovi mijenjaju. Prije sedam do osam godina piva craft piva se još varila po podrumima a male nezavisne pivovare nisu bile afirmirane. (Prva craft pivovara u Hrvatskoj je Zmajska i otvorena je prije točno 10 godina op.a.). Rijetki su i znali što je to craft. Mi smo krenuli s irskom pivom u početku, to je bila O'Hara koja radi od 1993. godine i njihovo craft pivo jedno je od poznatijih u Europi, priča nam konobar Damir.

Dodaje da isprva nisu znali kako će taj "novitet" ljudi prihvatiti, no baš je točena O'Hara odlično bila prihvaćena i onda je krenula priča s dodavanjem novih tapova - točionika, te raznih pivskih vrsta, od stouta, pale i red aleova, IPA, tu je uletio i planetarno poznati irski Guinness.

- Pomalo smo uvodili pive iz cijele Europe, a kad je hrvatska craft scena doživjela ekspanziju onda smo na naše točionike počeli dovoditi i domaće nezavisne pivovare, kaže Damir.

Hollywood je od svojih početaka na ovoj adresi u Mačekovoj ulici imao točeni Paulaner, tradicionalni bavarski lager kao i njegovu pšeničnu inačicu, dakako nefiltriranu. To je i dalje "resident" pivo no pomalo su u ponudu uvodili i "belgijanere", pa je sedam godina kroz kafić prošlo više od dvije tisuća piva, što na tapu, što u bocama ili limenkama. Damir nam kaže da su svaki tjedan uvodili 10 do 15 novih piva, a kako bi gosti imali širinu, mogli ga probavati, ocjenjivati i u pivu - jednostavno guštati.

Tko god posjeti ovaj kafić, sad može birati između 60-ak vrsta piva, u bocama ili limenkama, a čak njih deset na točionicima. Damir nam priča da su na tapu gotovo uvijek četiri core stila već par godina najbolje craft pivovare u Europi - zagrebačkog Garden Breweryja, uz spomenuti Paulaner tu je i austrijski lager Stiegl ali i Rebel - češki pilsner.

Stari Štukar

- To je idealno pivo za ljude koji pivo još ne doživljavaju kao iskustvo nego jednostavno vole ovaj tradicionalni okus. Uglavnom za svakoga imamo nešto, no stalno mijenjamo specijale na tapu. Točimo po promotivnim cijenama i ova skuplja piva, promoviramo hrvatske craft pivovare. Osim Gardena tu su Saperlot, Međimurski lepi dečki, Pulfer, a sa pivovarom Saperlot iz Varaždina smo napravili i naše pivo "Stari Štukar", kaže Damir.

No, prije priče o Štukaru, zanimalno nas je zašto nigdje nema riječi o Karlovačkom, pa ipak smo u gradu Karlovcu poznatom po pivovari na Dubovcu?

- Često nam se dogodilo da nam navrati netko po prvi put i traži "ladnu Karlovačku". Kad mu kažem da to ne držimo, obično čujemo "kako pa u Karlovcu smo". "Ajd može i Žuja"! Nema? Kako? Pan? Nema. Pa probajte nešto drugo, Stiegel ili Paulaner, to je slično ali puno bolje. Takvi gosti sljedeći put dođu i uglavnom traže "daj mi ono dobro", našalio se naš sugovornik.

Duže vrijeme je vlasnik Hollywooda Slobodan Krkljuš Bobi, također strastveni ljubitelj piva, imao ideju da uvede kućno pivo, a konačno je odluka i pala - i to u ribolovu?! Dok su on i Damir opušteno čekali štuku da zagrize, dogovoreno je da će se njihovo kućno pivo zvati "Stari štukar". Varaždinci iz Saperlota su po njihovoj želji složili blonde ale, pivo je stiglo na točionik u Mačekovoj, a brzo se rasprodalo i u limenkama.

- Naravno, na "Štukaru", koji je jedinstven i naš, nećemo stati. U planu je kuhanje novih vrsta naših kućnih piva. Sezonskih, laganijih za ljeto, pa jačih za zimu. Možda to bude i neki belgijski stil, čini se, trebat će nam još tapova, rekao je Damir.

Ponuda piva je impresivna, no Hollywood nudi i nešto što drugi karlovački kafići nemaju. Svako pivo se može kupiti i ponijeti za van i to po priličnom popustu. Cijena u tom slučaju čak ide 30 posto dolje, a većina piva su u frižideru pa su odmah i spremna za konzumaciju, ako ne kod kuće, može i na klupici u parku, šetnji, ili na nekoj karlovačkoj plaži.

Damirova tajna i mudrost Benjamina Franklina

Priče o pivu nikad dosta, no da se ne radi smo o uživanju u kapljici, u Hollyju se može nešto i naučiti. Već je poznata njihova CraftUra četvrtkom, sat u kojem se uvijek može popiti nešto novo i zanimljivo ali i naučiti nešto o pivu.

- Imamo i tematske večeri, a osim CraftUre, tu je i Lady's night srijedom. Gospođe i dame su upoznate s time da je u ponudi 1 + 1 koktel. Jedan kupite jedan je gratis. CraftUra je promocija piva, toči se određeno pivo jedne pivovare, možete nešto saznati o pivu i pivovari, pivo se pije po promotivnoj cijeni, nabije se bačva, i mi se učimo i goste educiramo, priča Damir.

Što dalje reći nego navratiti i probati, bilo ljeto - bila zima. Ako vas ne privuče nijedan od ovih sto razloga koje smo upravo pobrojali, evo još jednog. Radi se o tajni koju nam je otkrio Damir - on ima odriješene ruke zavrtiti rundu na račun kuće, ako vidi da je ekipa to zaslužila. Pa eto, vrijedi se potruditi.

Veliki američki državnik, filozof, izumitelj, fizičar, ekonomist, književnik i pivopija Benjamin Franklin rekao je: "Pivo je dokaz da nas Bog voli i želi da budemo sretni?" Postoje zli ljudi koji tvrde da Franklin to nikada nije rekao, no čak i da nije - tko je taj netko da propituje Božju volju? Za dobro pivo i onaj dobar osjećaj treba vam dobra birtija, a dobra birtija je vaš drugi dom.

- U birtiji je sve isto kao kod kuće, samo što ne trebate prati suđe - to nije rekao Benjamin, već netko nepoznat. Njega još nitko nije demantirao.

 

Izdvojeno


Reci što misliš!