Nije rijetkost i u trgovinama čuje da će aparat trajati
točno onoliko koliko mu traje jamstvo. A za mobitele to su
uglavnom dvije godine, dok je u slučaju štednjaka, hladnjaka,
mikrovalnih pećnica i ploča za kuhanje te perilica suđa i
rublja riječ uglavnom o pet godina.
Drugim riječima, značilo bi to da je nova generacija uređaja
programirana da se nakon isteka jamstva pokvari, a popravak
je najčešće neisplativ. Doduše, ako se uređaj pokvari u
jamstvenom roku, proizvođač je obvezan osigurati rezervni dio i
servisera. No nakon isteka jamstva morate sami naći majstora
koji zna svoj posao, a da za to platite po mogućnosti što manje –
no to nije lako, piše Slobodna
Dalmacija.
Majstori upozoravaju i sami da ih nema puno, ali i da proizvodi
gube na kvaliteti. Ipak, ističu da ako ste u mogućnosti
svakako radije kupite europski proizvod zbog veće mreže servisa
i dostupnijih rezervnih dijelova te pristupačnijih
cijena, a ako je uređaj neispravan, trgovac je po zakonu dužan
dati novi.
Majstor Željko Salamon preporučuje i
da je ako vam kažu da će popravak potrajati nekoliko mjeseci,
bolje uzeti novac. Opreza radi, neka vam vrate novac na račun, a
tek onda dajte neispravan
uređaj. Valja i dobro čitati etikete i
recenzije uređaja jer daleko je Hrvatska od Francuske, koja je da
bi zaštitila svoje potrošače, zakonom zabranila programirano
kvarenje tehničkih proizvoda.