Hrvatski autoklub (HAK) je od početka ove godine u proces
provedbe vozačkih ispita uveo nova tehnološka rješenja koja bi,
među ostalim, kandidatima za vozače trebala pomoći pri polaganju
vozačkog ispita te ih učiniti boljim i sigurnijim vozačima.
Glavna značajka novih tehnoloških rješenja jest uvođenje tableta
s programskom aplikacijom namijenjenog ovlaštenim ispitivačima
HAK-a za korištenje pri provedbi vozačkih ispita iz pojedinog
nastavnog predmeta.
Glavna prednost za HAK je to što će tableti, kažu, povećati
objektivnost i povećati ujednačavanje sadržaja i kriterija ispita
ovlaštenih ispitivača tijekom provedbe vozačkih ispita, dok će
polagačima ubrzati izdavanje vozačke jer će nakon što kandidat
položi vozački ispit, ispitivač putem aplikacije u vrlo kratkom
roku poslati njegove informacije na server MUP-a i HAK-a u obliku
e-Uvjerenja o položenom vozačkom ispitu, piše Večernji list.
Nova tehnološka rješenja, poput tableta, pridonijet će boljoj i
kvalitetnijoj osposobljenosti kandidata za vozače, njihovoj
boljoj pripremljenosti za samostalno i sigurno upravljanje
vozilom u stvarnim prometnim uvjetima, poboljšanju sigurnosti
mladih/novih vozača kao i, na kraju krajeva, poboljšanju
sigurnosti prometa na cestama, smatraju u HAK-u.
No iduća faza, koju su prošle godine najavili u HAK-u, trebala bi
transparentnost podići na još veću razinu. Konkretno, ispred
vozila u kojima se polažu ispiti, kada se za to ispune uvjeti,
bit će postavljene kamere.
“Sve navedeno doprinijet će boljoj i kvalitetnijoj
osposobljenosti kandidata za vozače, njihovoj boljoj
pripremljenosti za samostalno i sigurno upravljanje vozilom u
stvarnim prometnim uvjetima, poboljšanju sigurnosti mladih,
odnosno novih vozača kao i doprinos poboljšanju
sigurnosti prometa na cestama”, rekao je krajem prošle godine
Alen Vojvodić iz Hrvatskog autokluba.
Ostaje samo pitanje hoće li to dovesti do više ili manje padova
na vozačkom ispitu. Ukupna prosječna prolaznost iz predmeta
Prometni propisi i sigurnosna pravila, primjerice, kreće s u
okvirima od 49 do 53 posto, a iz praktičnog predmeta Upravljanje
vozilom od 56 do 62 posto. Drugim riječima, otprilike polovica
kandidata barem jednom “padne” na pismenom i praktičnom dijelu
osposobljavanja za vozača.