Koji automobili najmanje gube na vrijednosti? U prvih pet godina neki će izgubiti i 61 posto!

foto ilustracija - Pixabay.com

Iako se vlasnici automobila uglavnom najviše žale na cijene
goriva, održavanja, servisa, registracije i osiguranja, najveći
trošak posjedovanja automobila u prosjeku je gubitak njegove
vrijednosti.

To je manje izraženo ako je automobil stariji, no
kod novih automobila u prvih nekoliko godina dana
vlasnik zbog gubitka vrijednosti gubi pravo ‘malo bogatstvo’.
Primjerice Renault Clio kojeg je
vlasnik platio 100.000 kuna u prvih godinu dana će izgubiti oko
16 posto, odnosno oko 16.000 kuna vrijednosti,
Volkswagen Golf cijene 150.000 kuna
oko 12 posto, odnosno oko 18.000 kuna.

Zbog velike razlike u gubitku
vrijednosti za pojedine marke, klase i tipove vozila novi
ili rabljeni automobil valja birati i po tome koliko
gubi na vrijednosti. Golf i Clio su primjeri dobrog odabira,
jer prosječan gubitak vrijednosti u
Hrvatskoj
 prema analizama vodećeg hrvatskog
oglasnika za prodaju vozila tijekom prvih godinu
danaiznosi čak 24 posto. Nakon toga gubitak
vrijednosti se usporava, pa tijekom prvih pet godina auti u
Hrvatskoj gube 52 posto vrijednosti.

Kako piše portal oryx-asistencija.hr,
većina istraživanja tržišta rabljenih
automobila pokazuju da njemački automobili najbolje drže
vrijednost. Najmanji gubitak ima Porsche, a slijede Mercedes, VW,
Audi i BMW. Najbolja marka izvan Njemačke u pogledu očuvanja
vrijednosti je japanska Toyota.

Općenito japanske marke najbolje drže vrijednost nakon njemačkih,
a suprotno vjerovanjima, dobri u održavanju vrijednosti su i
automobili francuskih proizvođača. Iako su korejski automobili
sve cjenjeniji i nema ih puno na tržištu rabljenih vozila oni
svoju vrijednost drže nešto slabije, no još uvijek bolje od
talijanskih i američkih marki automobila.

Što se tiče kategorija, odnosno klasa automobila tijekom prvih
pet godina uvjerljivo najbrže vrijednost gube skupi luksuzni
automobili. Prema istraživanju nakon pet godina luksuzni
automobili (modeli poput Audija A8, BMW-a serije 7 ili Porschea
Panamere) izgube oko 61 posto vrijednosti. Prilično veliki
gubitnici su kupci automobila gornje srednje klase sa 60 posto
gubitka vrijednosti, a tek nešto bolje stoje putnička kombi
vozila i monovolumeni koji gube 59 posto vrijednosti.

Najmanje na vrijednosti gube sportski automobili, oko 46 posto.
Od automobila koje prosječni kupci kupuju najčešće biraju u
prosjeku najbolje vrijednost drže manji gradski modeli, a slijede kompaktni i automobili srednje
klase. Također, trend posljednjih godina pokazuje da SUV-ovi
bolje drže vrijednost od automobila ‘klasične koncepcije’. Još
jedan zanimljiv podatak govori o tome da električni automobili
gube na vrijednosti brže od klasičnih, 53 u odnosu na 52 posto
tijekom prvih pet godina.

No ne valja se pouzdati samo u klasu, jer i unutar jedne klase
postoje velike razlike. Tako će primjerice Porsche Macan nakon
pet godina izgubiti 46 posto vrijednosti, dok će VW Touareg za
isto vrijeme izgubiti 52 posto, a Alfa Romeo Stelvio 57 posto
vrijednosti.

Opće pravilo gubitka vrijednosti govori da najviše
gube oni koji kupuju novi automobil i onda ga prodaju kroz godinu
ili dvije
. Također, niti kupnja rabljenog auta starog
godinu ili dvije neće vas poštedjeti velikog gubitka vrijednosti.
Pad cijene se stabilizira tek nakon pet godina i to je idealna
starost za kupnju rabljenog auta.

S druge strane, ako kupite auto star godinu dana, radi se o
praktički novom autu s malo kilometara tako da ima i to
svojih prednosti naravno. Ako ste kupili novi s aspekta gubitka
vrijednosti poželjno ga je zadržati dulje od šest godina.

Prosječni gubitak vrijednosti po klasama nakon pet godina:

– mali gradski auti (A segment) 54 % – gradski auti (B
segment) 50 % – kompaktni auti (C segment) 54 % –
srednja klasa (D segment) 58 % – gornja srednja klasa (E
segment) 60 % – luksuzna klasa (F segment) 61 % –
sportski automobili 46 % – monovolumeni 59 % – kombi
vozila 59 % – mali SUV-ovi 52 % – kompaktni
SUV-ovi 49 % – veliki SUV-ovi 54 % – električni
automobili 53 %

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest