
Najavljeno je lošije stanje nadolazeće turističke sezone, no
usprkos svemu Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo
turizma nisu planirali neke dodatne aktivnosti za promociju
Dubrovnika i cijele Hrvatske kroz ogroman interes za zadnju
sezonu Igre prijestolja.
Dubrovački turistički vodič Ivan Vuković,
koji je već davno prepoznao potencijal popularne HBO-ove serije,
smatra kako u Hrvatskoj nije ništa dovoljno institucionalno
promovirano, piše Dubrovački
dnevnik.
“Misle da su nam dovoljni kultura, more i sunce”
“Ja vodim ‘mali rat’ s tim raznoraznim uhljebima pošto ne rade
dobro svoj posao. Misle da smo mi kao destinacija ‘bogom
dana’ i da su nam dovoljni kultura, more i sunce. Dovoljno
je pogledati kako su druge zemlje poput Novog Zelanda iskoristile
marketinški potencijal od snimanja serija i filmova pa čak i
bojaju avione u Lord of the Rings i rade svašta nešto. Kod nas se
taj besplatan marketing ne zna iskoristiti u svrhu promocije
svoje zemlje”, kazao je Ivan Vuković koji kad ne vodi turističke
ture putuje po cijelom svijetu pa je primijetio kako druge
destinacije gdje se snimala serija Game of Thrones to su itekako
znale iskoristiti.
“Fantastično mi je to vidjeti jer kod njih sve vezano za seriju
doslovno ispada iz paštete, a naprimjer manje se snimalo nego u
Dubrovniku. Posjetio sam sve lokacije i znatno se osjeti razvoj
turizma u tim mjestima poput sjeverne Irske, Španjolske, Maroka i
Islanda. Fascinantno je što sve filmska industrija, posebno
Amerikanci, mogu napraviti, to ne mogu ni zamisliti neke naše
turističke zajednice i drugi”, govori Vuković te navodi kako je
radio Game of Thrones vjenčanja, razne događaje po Splitu gdje su
ljudi jeli s priborom iz serije, a nedavno je vodio i žene iz
kozmetičke industrije, točnije iz Urban Decaya koji je izbacio
paletu inspiriranu serijom.
“Zanimljivo je kako su i poznati svjetski brendovi uzeli dio
kolača pa je Havaianas napravio novu liniju japanki. U Dubrovniku
ima dosta suvenirnica koje prodaju suvenire Game of Thrones i to
je dobro zbog njihove zarade, no trebali bi i ljudi iz gradskih i
državnih institucijama raditi na promociji destinacije kroz ovu
popularnu seriju. Ne treba biti previše pametan, dovoljno je poći
na Instagram i vidjeti da je skoro svaka objava Dubrovnika pod
hashtagom Game of Thrones. Naprimjer na Twitteru, kad je gledanje
serije aktualno, Dubrovnik ima oko 200 spominjanja, dok kad ona
nije aktualna broji desetak. Jednostavno treba poći u online
svijet i promovirati se jer je tamo veća publika, a ne držati se
papirnatih brošura”, mišljenja je Ivan Vuković. Zanimljiva je
njegova ideja u kojoj bi se mogla spojiti promocija Dubrovnika
kroz seriju Game of Thrones i uz to promovirati pozitivne strane
grada koje ima poput sigurne, čiste destinacije i bez kriminala.
Ture Game of Thrones najviše zanimaju bogatije
turiste
Danas je jako bitno da vas povežu s nečim i uz to se može
nadovezati priča te tako zapravo dobiti besplatan marketing od
serije. Ljudi putem interneta traže razne zanimljivosti pa onda
saznavaju ostale detalje o mjestu u koje putuju – naznačio je on.
Prema Vukovićevim statistikama ture Game of Thrones najviše
zanimaju Amerikance, Kanađane, Britance, Australce što je zapravo
tržište koje je prepoznato po nešto višoj platežnoj moći.
“Mi stalno kukamo da nam gosti slabo troše, a eto ovi
posjetitelji imaju veliku kupovnu noć i trebalo bi se na njih
orijentirati i jednostavno iskoristiti taj potencijal. Ti ljudi
koje ja vodim po turama više troše i dobro je što putem
društvenih mreža dijele svoja iskustva iz Dubrovnika pa tako
dobivamo besplatan marketing”, kazao je Vuković istaknuvši kako
je prema njegovim uvidima Igra prijestolja zaslužna za barem 15
posto turističkog rasta Dubrovnika.
“Mislim da je bolje da imamo goste koji dolaze u apartmane nego
horde ljudi koji ne potroše niti dva eura, a zaguše nam promet i
cijeli Stradun. Lijepo je poći u Kinu, pohvaliti naš grad i da
nam onda dođe pet milijuna Kineza što je zgodna brojka, ali ne
znamo koliko će oni trošiti novaca jer ipak ne živimo od brojki.
Ako želimo održivi turizam, ne mogu nas one veseliti”, istaknuo
je Vuković koji je zapravo počeo prvi organizirati ture Game of
Thrones, a prisjeća se kako su mu se svi smijali kad je počeo
prije pet-šest godina da bi kasnije i ostali krenuli masovno s
trendom filmskih tura.
“Trebalo je raditi na tome, a ja danas ne radim s onim agencijama
koje su mi predviđale negativnosti. Svakako, trebalo bi
iskoristiti popularnost serije jer ne znamo koliko će ona
trajati. Moramo hvatati vlakove i slijediti trendove”, zaključio
je za Dubrovački
dnevnik turistički vodič Ivan Vuković.