Kolika je tolerancija fiksnih kamera za mjerenje brzine na našim
prometnicama? To je pitanje koje mnoge vozače zanima pa
je HAK
revija pitao Ministarstvo unutarnjih poslova. Dobili su
sljedeći odgovor.
“Ovisno o propisanoj, odnosno ograničenoj brzini, na određenoj
dionici ceste tako policijski službenici iz policijske postaje,
na čijem se nadležnom teritoriju nalazi fiksni uređaj za nadzor
brzine kretanja vozila u cestovnom prometu, podešavaju vrijednost
brzine u navedenom uređaju od koje će se fotografirati/snimati
vozila koja se kreću istom ili većom brzinom od one koja je
zadana u uređaju.
Najveće dopuštene mjerne pogreške mjerila brzine ne smiju biti
veće od ± 3 km/h za brzine do 100 km/h, a iznad te brzine ne
smiju biti veće od ± 3 posto. Sigurnosna razlika kod
mjerenja brzine za brzine do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine
veće od 100 km/h iznosi 10 posto izmjerene brzine.
Navedeni mjeriteljski zahtjevi propisani su Pravilnikom o
mjeriteljskim zahtjevima za mjerila brzine vozila u cestovnome
prometu (“Narodne novine”, broj: 38/2001, 43/2001,
19/2002). Kod procesuiranja prometnih prekršaja
nepropisne/nedopuštene brzine mjerodavna je ona brzina koja se
dobije tako da se od izmjerene vrijednosti brzine u uređaju
odbije vrijednost sigurnosne razlike kako bi se učinio ispravak
zbog pogreške mjerila brzine odnosno mjerne metode.
Treba istaknuti da je ovaj sustav sličan u mnogim europskim
državama. U Velikoj Britaniji su kamere prilagođene na 10
posto + 3 km/h pri svim brzinama pa tako i na onima nižim od
100 km/h. Zakonom o sigurnosti prometa na cestama definirano je
da se kažnjava brzina do 10 km/h veća od ograničenja u naseljenim
mjestima, a na cestama izvan naselja kažnjava se brzina veća od
10 do 30 km/h.
Dakle, na cestama izvan naselja treba sigurnosnoj razlici kamera
dodati i brzinu veću od ograničenja do 10 km/h. Podsjetimo, ove
godine MUP planira aktivirati novih 59 kamera na 122 lokacije u
Hrvatskoj. Dakle, bez obzira na kamere, poštujte ograničenja
brzine i prometne propise!”, stoji u odgovoru MUP-a za HAK.