Hrvatski maturanti ove su godine ostvarili iznimno loše rezultate
na državnoj maturi, pogotovo iz matematike
i hrvatskog jezika, zbog čega se postavlja pitanje je li problem
u njima ili možda u težini zadataka iz spornih predmeta.
Oko 8800 učenika strukovnih škola i gimnazija palo
je ključne ispite na maturi
– hrvatski jezik i matematiku. Riječ je o povećanju od 1278
učenika s nedovoljnom ocjenom u odnosu na prošlu godinu.
Maturu je ukupno prijavilo oko 34.600 učenika. Samo 58 posto
učenika strukovnih škola uspjelo je s pozitivnom
ocjenom proći ispit matematike na višoj (A) razini
znanja, dok je prolaznost gimnazijalaca 79 posto. Na najnižoj
razini matematike prolaznost među gimnazijalcima je 79 posto, a
među strukovnjacima 71 posto.
Znači, oko 650 gimnazijalaca palo je ispit iz više razine
matematike, što je 370 učenika više nego lani.
Ispit niže razine nije uspjelo
položiti 126 gimnazijalaca u odnosu na njih 75 prošle godine.
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje
obrazovanja objavio je ispite iz
hrvatskog jezika i matematike u cijelosti, a donosi
ih Jutarnji
list, pa se možete sami uvjeriti koliko su
teški ili lagani. Riječ je o ispitima na osnovnoj razini znanja.
Za hrvatski jezik bilo je propisano 100 minuta za rješavanje, a za matematiku – 150
minuta.
Primjerice, jedno od pitanja je: koliko bridova
ima trostrana piramida, a ponuđeni odgovori
su 3, 6, 8 i 9. Iz hrvatskog jezika jedno od pitanja glasi: Po
kojoj se osobini lijeva ruka razlikuje od desne
ruke? Ponuđeni odgovori su: destruktivna je; uvrijeđena je;
maštovita je; spretna je.
Državna matura – Matematika by on Scribd