Europska komisija od 1. siječnja 2020. kažnjavat
će proizvođače automobila za
svaki prekobrojni gram ugljikova dioksida (CO2 ) iznad zacrtanog
prosjeka od 95 grama po prijeđenom kilometru, i to iznosom od 95
eura po gramu.
To proizlazi iz rigorozne Uredbe o utvrđivanju standardnih
vrijednosti emisije CO2 za nove automobile i nova laka
gospodarska vozila kojom EK od proizvođača automobila traži da
prosječni automobili prodani na
tržištu Europske unije već sljedeće
godine emitiraju iznimno niskih 95 g/km, a samo pet posto
prodanih vozila moći će imati veću emisiju ugljikova dioksida od
zacrtane.
Sve to vodi i prema poskupljenju cijena novih automobila jer
trgovci neće sami moći kompenzirati penalizaciju. Prema procjeni
konzultantske
kuće Euler Hermes,
cijena novog automobila već će u 2020. godini u prosjeku
porasti za 2,6 posto, što je tek početak vala poskupljenja,
navodi Jutarnji list.
Prosječna emisija CO2, dizelskih automobila je 121,5 g/km te su
vrlo blizu emisiji benzinskih automobila koja iznosi 123,4
g/ km. Naime, od 2010. do 2016. događao
se konstanti pad prosječne
emisije CO2 iz osobnih automobila za gotovo 22 g/km, no emisija
se 2017. povećala za 0,4 g/km, a u 2018. za 2,0 g/km.
Neki od glavnih čimbenika koji pridonose povećanju emisije novih
osobnih automobila u 2018. su rastući
udjeli benzinskih automobila u novim
registracijama, pogotovo u segmentu SUV vozila koja troše više
goriva i emitiraju više CO2.
Prosječna emisija CO2 novih automobila prodanih u EU tijekom
2018. bila je 120,6 g/km, a ako tako bude i 2020., proizvođači će
morati platiti ogromne kazne. Procjene
stručnjaka govore o kaznama čiji se iznos kreće od 20 pa do 35
milijardi eura, a iznosi kazni će se izračunavati temeljem broja
prodanih, a ne proizvedenih automobila.
EU, uz ostalo, nastavlja stezati remen te će nakon 2021. godine
smanjiti ciljeve CO2, za 15 posto u odnosu na 2021. godinu do
2025., a 2030. smanjenje bi trebalo iznositi 37,5 posto. S
obzirom na to da
je razvoj tehnologije kojom
bi se zacrtani cilj Europske komisije trebao ostvariti prilično
skup, dio troška prelit će se na kupce već sljedeće godine.
Uredba Europske komisija vodi i forsiranju “ekološki”
prihvatljivih zvedbi vozila, što znači da bi već 2020. na
tržištu moglo biti puno hibrida, plug-in
hibrida i električnih automobila te će i proizvođači morati
ubrzati prelazak na električni pogon, donosi Jutarnji
list.
RTL.hr