Počinje šopingmanija, ali Hrvati su ove godine odlučili štedjeti: Koliko planirate potrošiti na darove?

foto ilustracija - Pixabay.com

Premda je uoči božićnih i novogodišnjih
blagdana potrošnja već
tradicionalno
 na vrhuncu, čini se da će ove godine
manje građana kupovati božićne darove.

Rezultati istraživanja, koje su proveli magazin “Ja trgovac” i
agencija Hendal, pokazali su da velika većina građana planira
kupnju božićnih darova (80,9 %), iako je riječ
blagom padu u odnosu na prošlu
godinu kada je to činilo njih 84,8 posto. Pritom će
približno podjednak broj njih na darove potrošiti do 200 kn (30
%) i do 500 kn (31,9 %). Do 1000 kn planira potrošiti 13,7 %
građana, a više od 1000 kn izdvojit će njih 5,2 %.

Većina građana ističe kako na darove planira potrošiti jednak
iznos kao i prošle godine (61,2 %), dok je 22,9 % onih koji
planiraju potrošiti manje nego 2018.,
a 15,9 % je onih koji namjeravaju potrošiti više.

Više od polovine ispitanika (54,8 %) namjerava barem dio kupnje
obaviti na internetu, što predstavlja znatan porast u odnosu
na 2018. godinu kada je to planiralo 41,8 % građana i 2017. kada
je takvih kupaca bilo 37,6 posto.

Samo iskustvo kupnje darova za najveći
broj građana predstavlja zadovoljstvo (48,2 %), dok samo manji
broj navodi da im ta kupnja predstavlja stres (15,8%). Kod nešto
više od trećine kupaca (36 %) kupnja darova izaziva podijeljene
osjećaje, u isto vrijeme predstavlja im i zadovoljstvo
i stres.

Ipak, u odnosu na prethodnu godinu uočava se povećanje udjela
ispitanika kojima kupnja božićnih darova predstavlja
stres
 jer je takvih lani bilo 10,7 posto.

Nakon što prođu blagdani većina građana
će ostati kući, tj. neće ići na skijanje,
odnosno zimovanje (89,9 %), dok ih 10,1 % planira putovanje, što
predstavlja povećanje broja putnika u odnosu na prethodnu godinu
kada je to planiralo njih 6,1 posto.

RTL.hr

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest