“Opizdilica za seksualni odgoj žena”, drvena daščica s jastučićem
na jednom kraju namijenjena “discipliniranju žena” s jasnim
uputama za upotrebu (Ako samo leži kao klada – opizdi 1X; Ako
odbije dati pusu “gospodinu” – 3X; Ako ima miris po ribarnici –
opizdi 5X – i pošalji u kupaonicu; Ako je opet “boli glava” –
lupati dok je stvarno ne počne boljeti) povlači se s polica
trgovina Offertissima u kojima se prodavala,
piše Jutarnji.hr.
Na seksistički i za žene uvredljiv proizvod ukazali su kupci, na
što je uprava tvrke odmah reagirala. “Trenutno smo u
povratku svih tih proizvoda s naših polica dobavljaču”,
potvrdila je Danijela Cigić, članica
Uprave Offertissime.Proizvođač je obrt Camellia iz Križevaca, a
vlasnik Zdravko Petrinec rezigniran je
reakcijama na njegove “humorističke proizvode”, kako ih sam
naziva.
“Nisam nikoga htio uvrijediti, to je čisti humor, zezancija. Radi
se o zafrkantskim poklonima i za žene i za muškarce: imamo i
mužomlat, i mjerokur, uredovno usukalo za pripitomiti muškarca…
Takve poklon-proizvode proizvodim već 17-18 godina i nikad nije
bilo nikakvih problema. Ne znam što bih rekao, čini mi se da kod
nas više šala i humor nisu dozvoljeni”, kaže Petrinec.
Tvrdi kako je svoje proizvode plasirao i u drugim trgovačkim
lancima, a dio asortimana šalje i u Njemačku, u kojoj se njegovi
proizvodi prodaju bez problema i bez optužbi za seksizam.
Svoje je proizvode, kaže, plasirao i u drugim trgovačkim lancima
i na drugim mjestima, a dobar dio asortimana šalje i u Njemačku.
Unatoč njegovu inzisitiranju kako je riječ o šali, seksističke
“šale” ponižavaju i vrijeđaju žene, zamagljuju granicu između
prihvatljivog i neprihvatljivog, potenciju rodne stereotipe i
često opravdavaju nasilje protiv
žena, upozorava Sanja Cesar iz
Centra za edukaciju i istraživanje (CESI), organizacije koja se
zalaže za unapređenje društvenog položaja žena i ostvarenje
spolne i rodne ravnopravnosti.
“Žalosna je činjenica da se uz nasilje protiv žena još uvijek
vežu brojni mitovi i da se kroz humor relativizira rodno
uvjetovano nasilje i promoviraju štetni rodni stereotipi. Stoga
ne treba čuditi što u Hrvatskoj više od trećine mladih vjeruje da
je osoba koja je doživjela nasilje, napravila nešto što je dovelo
do nasilja te da oko 40 posto mladih smatra da mladić ima pravo
udariti djevojku ako ga ljuti njeno ponašanje, ako ga ne sluša
ili ako sumnja da je nevjerna”, ističe Cesar
za Jutarnji.hr.
Vijesti.rtl.hr