Izgleda da im skandal s curenjem podataka nije naštetio – prihodi Facebooka skočili gotovo 50 posto

Facebook je u proteklom tromjesečju ostvario prihode od gotovo 12
milijardi dolara, 49 posto više nego godinu dana prije, a kako je
snažno porasla i dobit najveće svjetske društvene mreže, čini se
da joj skandal s nedozvoljenim korištenjem podataka korisnika
zasad nije naštetio.

Prema u srijedu objavljenom poslovnom izvješću, čista dobit
Facebooka dosegnula je u prvom kvartalu ove godine 4,99 milijardi
dolara, što je 63 posto više nego godinu dana prije.

Pritom su prihodi od oglašavanja, najvećeg izvora prihoda
kompanije, porasli oko 50 posto, na 11,7 milijardi dolara.

Oglašivači već dulje vrijeme preusmjeruju novac iz televizijskog
u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna
od tvrtki koja od toga ima najviše koristi, premda je na mobilnom
video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i
YouTubea, koji također svakodnevno privlače milijune
posjetitelja.

Analitičari tvrtke eMarketer procjenjuju da će u ovoj godini
Facebookovi prihodi od digitalnog oglašavanja dosegnuti udjel od
18 posto u ukupnim globalnim prihodima od te vrste oglašavanja,
dok bi Google mogao zahvatiti 31 posto.

Prema podacima iz poslovnog izvješća, Facebook je na kraju
proteklog tromjesečja imao 2,2 milijarde aktivnih mjesečnih
korisnika širom svijeta, dok je toj društvenoj mreži svakoga dana
pristupalo njih 1,45 milijardi, 13 posto više nego godinu dana
prije.

Sudeći po poslovnim rezultatima, skandal koji je izbio nakon što
je nedavno tvrtka za obradu podataka Cambridge Analytica otkrila
da je koristila podatke od oko 87 milijuna korisnika Facebooka
bez njihova pristanka i koristila ih u političkim kampanjama,
zasad čini se nije utjecao na poslovanje tvrtke, bez obzira na
brojne pozive za napuštanje te mreže i strožu regulaciju.

“Svi stalno pričaju o tome kako je situacija loša za Facebook, no
za mene je ovo poslovno izvješće vrlo pozitivno i vjerujem da će
kompanija savladati te probleme”, kaže Daniel Morgan, portfelj
menadžer u tvrtki Synovus Trust Company.

Zbog nedozvoljenog korištenja podataka korisnika, ali i
prethodnog skandala zbog lažnih oglasa na Facebooku plaćenih iz
Rusije kojima se pokušalo utjecati na predsjedničke izbore u
SAD-u, Facebook je zaposlio nove djelatnike za borbu protiv
lažnih oglasa i vijesti, a najavio je i druge mjere kako bi se
povećala sigurnost te društvene mreže.

Zbog toga su, među ostalim, u proteklom kvartalu troškovi tvrtke
porasli za 39 posto na godišnjoj razini, pri čemu je broj
zaposlenih povećan za 48 posto, na njih 27.740.

“Svjesni smo naše odgovornosti i investiramo kako bismo bili
sigurni da se naše usluge koriste za dobro. No, također moramo
nastaviti graditi nove alate kako bismo pridonijeli povezivanju
ljudi, jačanju naših zajednica i zajedništvu u svijetu”, poručio
je u izvješću Mark Zuckerberg, izvršni direktor koji je i osnovao
Facebook 2004. godine.

Kako su poslovni rezultati bolji nego što se očekivalo, cijena
dionice Facebooka porasla je u srijedu u produženom trgovanju na
Wall Streetu oko 4,5 posto, na 167 dolara.

No, i dalje je niža u odnosu na 185 dolara, koliko je iznosila
dan prije nego što je izbio skandal s Cambridge Analyticom, što
znači da je u međuvremenu tržišna vrijednost Facebooka pala za
više od 50 milijardi dolara.

Vijesti.rtl.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest