Biljana Borzan, hrvatska zastupnica u Odboru za unutrašnje
tržište i zaštitu potrošača u Europskom parlamentu, objavila je
da su sinoć završeni pregovori o Europskom elektroničkom
komunikacijskom kodu kojim su regulirane cijene međunarodnih
poziva.
“Nakon sniženja cijena roaminga od kojih profitiraju potrošači
koji putuju u inozemstvo, odlične vijesti i za potrošače koji iz
svoje države zovu u EU, a kojih je ipak značajno veći broj. Sinoć
su završili pregovori između Vijeća, Komisije i Parlamenta o
Europskom komunikacijskom kodu, a jedno od najvažnijih postignuća
je značajno sniženje međunarodnih poziva”, objašnjava Biljana
Borzan.
U pregovorima je naime prošao prijedlog na kojem je radila i naša
zastupnica, da se reguliraju cijene poziva u inozemstvo. Naime,
istraživanje BEUC-a (Europskog udruženja za zaštitu potrošača) je
pokazalo da je stvarni trošak minute inozemnog poziva za
operatere 0,014 eura po minuti , a za potrošače bude i do 1,99
eura po minuti. Po toj računici operateri zarade na međunarodnom
pozivu i do 5000%. SMS poruke operaterima donose profit od 1000%.
“EU je odredila da će maksimalne cijene minute poziva u EU biti
19 centi, a SMS-a 6 centi. To je jako dobra vijest i za potrošače
u Hrvatskoj gdje cijena ovisno o operateru i tarifi zna prelaziti
pet kuna”, kazala je Borzan.
Zbog visokih cijena poziva u inozemstvo koje se u prosjeku kreću
oko 50 centi, europski potrošači su sve češće koristili različite
aplikacije za zvanje, koje ipak kvalitetom ne mogu parirati
klasičnom pozivu. Čak 67 posto potrošača kaže da najčešće ne
koriste aplikacije jer osoba koju zovu nema istu aplikaciju, a 36
posto potrošača jer je kvaliteta poziva preslaba.