
Hrvatska bilježi golemi deficit u trgovini s Kinom koji pokušava
barem djelomično ublažiti rastom broja kineskih turista, a upravo
će gospodarska razmjena i turizam biti među najvažnijim temama
razgovora hrvatskog premijera Andreja Plenkovića koji putuje u
višednevni radni posjet najmnogoljudnijoj zemlji svijeta.
Plenković će od 2. do 6. studenoga boraviti u Kini gdje će se
sastati s najvišim kineskim dužnosnicima i vodećim
gospodarstvenicima.
U sklopu njegova posjeta u Šangaju će se u organizaciji HGK-a
održati Hrvatsko-kineski gospodarski forum, a u istome gradu
Hrvatska turistička zajednica (HTZ) otvorit će svoj ured, prvi u
Kini.
Kina, zemlja od milijardu i 400 milijuna stanovnika, predstavlja
drugo po veličini gospodarstvo na svijetu, najveći je izvoznik i
raspolaže s najvećim deviznim rezervama.
Hrvatski deficit u trgovinskoj razmjeni s Kinom iznosio je prošle
godine 652 milijuna dolara, što je 90 milijuna dolara više nego
godinu ranije.
Trendovi ipak nisu tako loši budući da i hrvatski izvoz u Kinu
raste: 2017. rastao po stopi od 50 posto, na 125 milijuna dolara,
a ove godine također raste po stopi od 44 posto.
S druge strane, broj kineskih turista u Hrvatskoj također raste
po iznimno visokim stopama.
Prema podacima sustava eVisitor tijekom prvih deset mjeseci ove
godine kineski turisti su ostvarili 216 tisuća dolazaka i 315
tisuća noćenja što u odnosu na isto razdoblje prošle godine
predstavlja rast od 43 posto u dolascima i 42 posto u noćenjima.
Osim predstojećeg otvaranja ureda u Šangaju, Hrvatska turistička
zajednica provodi niz aktivnosti kako bi se taj trend nastavio.
Između ostaloga, HTZ je organizirao zajedničku kampanju sa
Slovenskom turističkom organizacijom pod nazivom ‘Experience
Croatia, Feel Slovenia’ kojoj je cilj jačanje vidljivosti i
ugleda dviju zemalja na kineskom tržištu kao atraktivnih i
autentičnih europskih turističkih odredišta.
Zanimljivo je da su čitatelji kineskog izdanja časopisa
‘Travel+Leisure’ Hrvatsku proglasili najpoželjnijom novom
europskom destinacijom za kineske turiste u 2018. godini.
Potencijal kineskog tržišta je golem i gotovo ne postoji gornja
granica za rast broja kineskih turista u Hrvatskoj. Kinezi su u
svijetu 2016. godine ostvarili 122 milijuna turističkih putovanja
na kojima su potrošili 109,8 milijardi dolara, uz godišnji rast
od oko pet posto.