“Autentični napori pri obrazovanju ne isključuju razmatranje
kvalitetnih iskustava drugih u želji za ostvarenjem punih
potencijala sve djece”, stoji u priopćenju Zavoda za školstvo
Crne Gore.
Kažu da je crnogorski metodološki okvir za izradu i unaprjeđenje
predmetnih programa zasnovan ponajprije na njihovoj prethodnoj
metodologiji iz 2009. godine, dodajući da je sistem kompatibilan
sa slovenskim obrazovnim sustavom. Dodaju da cijene ono što je u
Hrvatskoj napravljeno na tom području te da njihove odgovorne
službe bez sumnje koriste i iščitavaju sve ono za što smatraju da
je dobra praksa koja je primjenljiva i u njihovim uvjetima.
“Stoga je kod određenih programa moguće da se pojave umjerene
identičnosti, prije svega kod tjelesnog odgoja. Točnije,
pripremajući se za izradu programa za tjelesni odgoj, tražili smo
uzore iz zemalja u okruženju. U stvaranju programa su korišteni:
Predmetni program Fizičko vaspitanje Crne Gore iz 2011. godine,
prijedlog Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Tjelesna i
zdravstvena kultura Hrvatske iz 2016. godine i Učni načrt Športna
vzgoja Slovenije iz 2011. godine. Našim potrebama i mogućnostima
najviše je odgovarao model koji je napravljen u Hrvatskoj, pa smo
ga u znatnoj mjeri koristili i prilagodili našim uvjetima”, stoji
u priopćenju.
Na kraju se dodaje da se pojam literatura ne odnosi na onu koja
je korištena u stvaranju programa, već je navedena predložena
literatura koju nastavnici trebaju koristiti pri izvođenju
nastave.