Osiguranici koji se žele naručiti na pregled kod svog obiteljskog
liječnika, ginekologa ili stomatologa, ako žele zatražiti obnovu
dugoročne terapije ili doznake, od ovog tjedna to mogu učiniti i
putem aplikacije na svom pametnom telefonu.
Kako je HZZO najavio krajem ljeta, aktivirali su aplikaciju koja
komunikaciju pacijenta s liječnikom omogućuje putem mobilnog
telefona (tableta, računala).
Riječ je o mobilnom portalu kao nadogradnji eHZZO portala za
pacijente. Kako ističu u HZZO-u, mobilni portal siguran je
komunikacijski kanal, a pritom se ta komunikacija automatski
evidentira u kartonu pacijenta. Liječnik će odlučiti kada treba
pozvati pacijenta u ordinaciju.
Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani
doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti
dobiti lozinku za ulaz u mobilni portal. Do Nove godine to će
biti moguće svim osiguranicima. Po ulasku u mobilnu aplikaciju i
slanju, primjerice, zahtjeva za terapijom, liječnik odgovara s
“da” ili “ne”, što znači potvrdu da je recept napisan i poslan
ili pak dobivate poruku da dođete u ordinaciju.
Dakle, nije riječ o ispisivanju recepta prema pacijentovoj
zamisli. Mobilni portal za pacijente već je prošao testnu fazu
pilot-projekta u trajanju od više mjeseci, a ankete provedene
među doktorima i pacijentima pokazale su da je 98 posto korisnika
bilo zadovoljno ponuđenim novim mogućnostima.
Međutim, u dva mjeseca na portal za pacijente prijavilo se tek
2500 osiguranika, dnevno se tim portalom koristi tek 60 do 80
osiguranika što je, s obzirom na ukupni broj, jako malo, no to se
pravda vrlo malom uključenošću u sustav eGrađani – u njega je
ušlo tek 10 posto građana u Hrvatskoj! Ovaj način komunikacije
znači smanjenje gužvi u čekaonicama primarne zdravstvene zaštite.
Do druge polovine 2017. nadogradit će se i jedinstveni kalendar
naručivanja pa neće biti moguće za istu pretragu naručiti se u
više bolnica.