Zeleni telefon u šest mjeseci imao 82 poziva – građani hrabriji od ostatka Hrvatske, ne i samostalni

Građane najviše muče problemi s divljim odlagalištima otpada

Ukupno 1263 poziva uputili su građani i građanke Republike
Hrvatske na Mrežu Zelenih telefona tijekom prvih šest mjeseci ove
godine, a 82 poziva pristigla su na Zeleni telefon Eko Pana, koji
pokriva područje Karlovačke i Ličko-senjske županije.

I na području cijele Hrvatske, kao i na karlovačko-ličkom
području, najčešći razlog za pozive bili su problemi s otpadom. U
Hrvatskoj na njih otpada oko 36, a na našem području oko 31 posto
poziva. Više od polovice tih poziva bile su prijave divljih
odlagališta, a ostali se tiču informacija u pravilnom
zbrinjavanju otpada.

No, nakon toga u učestalosti poziva ima razlika. U Hrvatskoj su
na drugom mjestu uvjerljivo pozivi vezani uz zelenilo, dok na
karlovačkom i ličkom području najviše zabrinutosti ima zbog voda.
U toj kategoriji pozivi su se najčešće odnosili na nepropisno
ispuštanje otpadnih i fekalnih voda u okoliš (vrlo često izravno
u rijeke), te izgradnju malih hidroelektrana na rijekama.

Iako je jedan od osnovnih ciljeva Zelenih telefona potaknuti
građane na aktivno sudjelovanje i samostalno rješavanje okolišnih
problema činjenica je da su najveći dio prijava građana aktivisti
Zelenih telefona prenosili nadležnim institucijama i rješavali
samostalno. Iznimne su situacije u kojima građani traže savjete,
odnosno upute kako da sami riješe određeni problem. Vjerojatno je
jedan od razloga strah od javnog istupanja na što upućuje podatak
da čak 67 % građana prijavitelja na razini Mreže Zelenih telefona
želi ostati anonimno.

Na karlovačko-ličkom području građani su nešto hrabriji – naime,
tek 35 % pozivatelja zatražilo je da ostanu anonimni, no i na
našem području većinom nisu mogli ili htjeli samostalno se
upustiti u rješavanje problema.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest