Novi hrvatski startup dolazi iz Duge Rese: “Miret” braće Boljar je osmislio, proizvodi i prodaje biorazgradive tenisice, “najekološkije na svijetu”

Novi hrvatski startup je Miret, zaokružio je prvih mjesec dana
svoje testne prodaje ekoloških tenisica, a dolazi – iz Duge Rese,
piše Poslovni dnevnik.

Miret je u Dugoj Resi razvio i proizvodi tenisice koje se nakon
tri godine u kompostu gotovo potpuno razgrade. Dakle, umjesto
otpada mogu se pretvoriti u prirodno gnojivo za biljke u vrtu.
Dugorešanin Domagoj Boljar, suosnivač Mireta kaže da je s
pedesetak prodanih primjeraka u travnju, prije samog početka
sezone i to bez reklama, više nego zadovoljan.

– Očekujem da ćemo do ljeta preko našeg web shopa prodati cijelu
četvrtu generaciju tenisica, ukupno 800 pari, koje smo razvili i
proizveli u Hrvatskoj i koje su, usudio bih se reći, trenutačno
najekološkije na svijetu, rekao je Boljar za Poslovni dnevnik.
Dodaje da je industrija tenisica vrlo prljava. Dominantan izvor
materijala, raznih plastika, su naftni derivati. Koristi se mnogo
teške kemije, a i kad se koriste prirodni materijali onda se tu
najčešće radi o koži ili, pak, pamuku koji nije organski uzgojen.
Boljar dodaje da industrija obuće godišnje stvori 16 milijuna
tona otpada koji nije razgradiv. Plastika je tu ključan problem.

Poznat je utjecaj plastike u prirodi, a procijenjeno je do je od
50-ih godina prošlog stoljeća do danas u more bačeno
plastike težine milijardu slonova?!

– Miret zato tenisice radi od industrijske konoplje, brazilskog
kaučukovca, lana, kenafa, ekološke vune, kukuruza i drugih
prirodnih materijala. Koristimo i metale, koji se dakako mogu
ponovo iskoristiti. Zato je naša 4. generacija tenisica više od
90% razgradiva, priča Boljar.

Poslovni navodi da transformaciju industrije tenisica ne stišće
samo EU, zabranama i novim modelima poreza i poticaja, a što se u
Hrvatskoj odrazilo od 2015. kroz obvezno skupljanje starih cipela
u specijaliziranim trgovinama većim od 400 kvadrata, već na njenu
promjenu utječu i novi potrošački trendovi. Tako se od lani
Adidas, Nike i Reebok natječu tko će proizvesti više tenisica od
reciklirane plastike iz oceana. Boljar ima još ambiciozniji plan.

– Sad se spremamo za petu generaciju tenisica, koja će biti
vrhunac dosadašnjeg rada,  jer će se približiti 100 posto
biorazgradivosti, rekao je ovaj poduzetnik. U posao je ušao s
bratom Hrvojem, koji je dizajner i koji je zamislio projekt.
Obitelj je imala tvornicu obuće Mr. Joseph u Dugoj Resi, a koja
nije preživjela krizu 2008. Probali su raditi nove proizvode,
poput domaćeg brenda tenisica JOTS te su kroz agenciju Roosvai
nudili usluge dizajna obuće za visoke brendove u Italiji,
Francuskoj i Nizozemskoj. No, tržište je tražilo nešto drugačije.

– Da smo na dobrom putu shvatili smo prije četiri godine, kad smo
tijekom Ultre u Splitu rasprodali svih sto pari druge generacije
naših tenisica, rekao je Boljar za Poslovni dnevnik.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest