REAKCIJA

Dugoreške gradske pročelnice uzvratile HDZ-u: Pojasnit ćemo nejasnoće kako bi demistificirali “samovolju gradonačelnika pod krinkom koronavirusa”

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

U vremenu koronavirusa i krize koje je to vrijeme donijelo, svi promišljaju o načinu na koji tu krizu i prevladati, kao što su i svi svjesni da se polako vraćamo u "normalu" ali "novu normalu"

Kristina Luketić i Helena Milković Klokočki, dvije pročelnice
Grada Duga Rese zajednički su odgovorile na jučerašnje kritike
koje su na adresu Grada, odnosno gradonačelnika Tomislava Boljara
došLe iz HDZ-a. Njihovu reakciju također prenosimo u cijelosti:

Na objavljeno priopćenje Gradske organizacije HDZ Duga Resa kao
pročelnice gradskih upravih tijela, Gradske službe i Upravnog
odjela za gospodarstvo, društvene djelatnosti, stambene, pravne i
opće poslove koje su između ostalog odgovorna za zakonitost
prijedloga odluka gradonačelnika koje se odnose na koordiniranje
rada službi i upravnih odjela gradske uprave te za postupke
zapošljavanja i rješavanje radnih i statusnih pitanja za gradsku
upravu, te pitanja gospodarstva i gradskih projekata smatramo se
potrebnim očitovati.
 
U odnosu na dio priopćenja koji se odnosi na akte Gradske službe
kojima se koordinira rad gradskih upravnih tijela, daje se
očitovanje:
 
U priopćenju za javnost iznesen je niz akata i njihovih odredbi,
no nažalost, njihovo je tumačenje pravno neosnovano zbog čega se
iz navedenog priopćenja (za nepoznavaoce prava i zakona) može
steći pogrešan dojam o onome što je gradonačelnik predložio a
Gradsko vijeće donijelo na svojoj 27. i 28. sjednici Gradskog
vijeća.  
 
Na sve tvrdnje, komentare i upite iznesene u navedenom
priopćenju, dana su pojašnjenja na samim sjednicama Gradskog
vijeća, no zbog očite potrebe, navedena pojašnjenja ponovit ćemo
i u ovom odgovoru a kako bi demistificirali “samovolju
gradonačelnika pod krinkom koronavirusa”.
 
U vremenu koronavirusa i krize koje je to vrijeme donijelo, svi
promišljaju o načinu na koji tu krizu i prevladati, kao što su i
svi svjesni da se polako vraćamo u “normalu” ali “novu normalu”.
O toj novoj normali promišlja i govori i premijer Vlade RH i
ministri te se ponovno govori o potrebi preustroja,
racionalizaciji i učinkovitosti javne uprave, pa dopustite onda
da se u skladu s tim ponaša i ova gradska vlast temeljem svojih
zakonskih ovlasti.  
 
Na sjednicama Gradskog vijeća rečeno je da su ovo prvi koraci
prema “novoj” gradskoj upravi te su donesene odluke kojima se ne
regulira cjelokupni novi ustroj gradske uprave već su donesene
odluke za uređenje postojećeg stanja, a to je potreba premještaja
dijela poslova za razvoj gospodarstva iz gradske uprave u
novoosnovanu gradsku ustanovu za poticanje lokalnog razvoja kao i
potreba zapošljavanja portira.  
 
Što se tiče novog ustroja “nove” gradske uprave a što je rečeno
na gradskom vijeću, gradska uprava namjerava detaljnom procjenom
učinaka iste (putem odgovarajućih zakonskih procedura i alata)
utvrditi vlastite kapacitete, potrebe i mogućnosti te sukladno
tome izvršiti potrebnu reorganizaciju a kako bi usluge gradske
uprave postale bolje i učinkovitije te kako bi ova gradska uprava
što spremnija dočekala eventualne nove najavljivane
administrativne preustroje.
 
 
Nadalje, želimo pojasniti nevjerodostojne činjenice iz
priopćenja:
 
1. Grad Duga Resa kao jedinica lokalne samouprave nije obveznik
primjene Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike
budući se navedeni Kolektivni ugovor primjenjuje na državne
službenike i namještenike a na na gradske službenike i
namještenike čije se plaće i materijalna prava financiraju iz
gradskog a ne iz državnog proračuna. Obzirom na navedeno, Grad
Duga Resa kao poslodavac može regulirati naknadu troškova
prijevoza na posao i s posla službenika i namještenika na način
koji je za poslodavca najpovoljniji kao i što može ukinuti
navedenu naknadu ukoliko utvrdi da nema raspoloživih proračunskih
sredstava ili da visoki troškovi prijevoza za Grad Dugu Resu kao
poslodavca nisu poslovno opravdani.  Grad Duga Resa donio je
Odluku o naknadi troška prijevoza u visini od 700,00 kn za
službenike i namještenike koji su udaljeni od mjesta stanovanja
do mjesta rada više od 30 km budući da s obzirom na trenutnu
situaciju službenika i namještenika u gradskoj upravi smatramo da
visoki troškovi prijevoza nisu poslovno opravdani kao što smo
time i spriječili manipulaciju troškovima prijevoza.  U ovoj
gradskoj upravi svjedočimo da se zahtjeva naknada troška
prijevoza dok se istodobno koriste sasvim druge vrste prijevoza
ili se isti uopće niti ne koristi, te se prilažu nevjerodostojne
isprave i računi za naknadu istog.  Obzirom na takve
zahtjeve zaključili smo da gradska uprava ne treba biti taoc
istih. Konkretno, ovdje se zapravo radi o samo jednom trošku
prijevoza koji je sada reguliran na opisan način.
 
2. Što se tiče poslovno ili osobno uvjetovanog otkaza, Grad Duga
Resa nema namjeru otpuštati službenike i namještenike ali ima
namjeru ponuditi im drugo odgovarajuće radno mjesto ukoliko se
utvrdi da za određene poslove više ne postoji potreba ili ga
službenici i namještenici obzirom na svoja osobna svojstva i
osobine ne mogu obavljati. Obzirom na navedeno, obzirom na
prijeku potrebu kao i načelo racionalnog trošenja javnih
sredstava, te praksu ostalih jedinica lokalne i područne
samouprave u sličnim situacijama, neosnovano bi bilo za
službenike i namještenike kojima će biti ponuđena daljnja
mogućnost rada sukladno njihovim kvalifikacijama za iste
predvidjeti isplate otpremnina.  Neovisno o navedenom,
ukoliko bi se za takve službenike i namještenike utvrdio zakonski
minimum prava na otpremninu, isti za nju ne bi bili zakinuti a
kako je to i određeno u članku 57. stavak 2. Pravilnika o radu
službenika i namještenika zaposlenih u upravnim tijelima Grada
Duge Rese (Službeni glasnik 01/15, 03/15, 09/18, 02/20).
 
3. U odnosu na istaknute primjedbe o tijelu nadležnom za
donošenje Pravilnika o unutranjem redu upravnih tijela gradske
uprave Grada Duge Rese isti nije niti bio stavljen na donošenje
Gradskom vijeću niti na jednoj od navedenih sjednica Gradskog
vijeća već je Gradsko vijeće kao nadležno tijelo donijelo
Pravilnik o radu službenika i namještenika zaposlenih u upravnim
tijelima Grada Duge Rese.  
Također, smatramo potrebnim pojasniti da se prije promjena u
opisu poslova u sistematizaciji radnih mjesta (o čemu odlučuje
gradonačelnik Pravilnikom o unutarnjem redu) donosi Odluka o
ustrojstvu gradske uprave Grada Duge Rese a čije je donošenje u
nadležnosti Gradskog vijeća te koja Odluka je i bila točka
dnevnog reda 28. sjednice Gradskog vijeća. Obzirom na navedeno,
nikako ne stoji tvrdnja iz priopćenja da je predlagatelj odnosno
gradonačelnik kao i donositelj odluka, Gradsko vijeće, svojim
odlukama isključilo, mijenjalo pozitivne propise Republike
Hrvatske, kao niti da su navedene akte donijela nenadležna
tijela.  Također, akti koji se odnose na usmjeravanje rada
gradske uprave a koje donosi Gradsko vijeće podliježu odnosno
isti se dostavljaju na nadzor zakonitosti u Ministarstvo uprave
koje u slučaju eventualnih nezakonitosti u aktima, vlastitim
rješenjima nadlaže otklanjanje istih u zakonskom roku.
 
U Gradu Dugoj Resi kao poslodavcu ne postoji ustrojen Sindikat
niti Radničko vijeće. Ustrojavanje navedenih organizacija nije u
nadležnosti poslodavca već procese ustrojavanja samoinicijativno
i slobodnom voljom pokreću službenici i namještenici zaposleni u
Gradu Dugoj Resi. Iz navedenog se može zaključiti da službenici i
namještenici zaposleni u Gradu Dugoj Resi nisu imali potrebe
zaštitu svojih prava ostvarivati putem navedenih organizacija no
ukoliko se za istim pokaže potreba, slobodni su se u iste
organizacije udružiti odnosno osnovati ih sukladno svim
pozitivnim propisima Republike Hrvatske. Da bi se Kolektivni
ugovor kao akt mogao primjenjivati na Grad Dugu Resu kao
poslodavca i službenike i namještenike gradske uprave Grada Duge
Rese, neophodno je da Kolektivni ugovor sklopi gradonačelnik u
ime Grada Duge Rese kao poslodavca i predstavnik Sindikata
lokalnih službenika i namještenika zaposlenih u upravnim tijelima
Grada Duge Rese.  
 
U odnosu na dio priopćenja koji se odnosi na donošenje Odluke o
donošenju mišljenja na Nacrt Strategije Većeg urbanog područja
daje se očitovanje:
 

Čudi nas priopćenje Gradskog odbora HDZ-a Duga Resa i primjedbe
na Odluku o donošenju mišljenja na konačni Nacrt Strategije
razvoja  Većeg urbanog područja Karlovac 2019-2027 s obzirom
da je čitav postupak pristupanja Većem urbanom području i davanje
mišljenja na konačni Nacrt Strategije razvoja vođen transparentno
i zakonito sukladno Zakonu o regionalnom razvoju.  Gradsko
vijeće Grada Duge Rese je Odlukom od 15. veljače 2019. godine
dalo suglasnost za pristupanje Većem urbanom području Grada
Karlovca kao što je i Odlukom od 4. 5. 2020. godine dalo
pozitivno mišljenje na konačni Nacrt Strategije razvoja Većeg
urbanog područja Karlovac 2019. – 2027. Način izrade Strategije
propisan je Zakonom kojim je utvrđeno da je Partnersko
vijeće  savjetodavno tijelo koje utvrđuje zajedničke
prioritete razvoja na razini urbanog područja, predlaže strateške
projekte   važne za razvoj urbanog područja  te
njihove provedbe i praćenje. Grad je predložio  članove
Partnerskog vijeća iz različitih djelatnosti i spektra djelovanja
sa svog područja. Što se tiče  projekata koji su za Grad
predloženi radi se o projektima koji su najvećom mjerom 
utvrđeni  Strateškim razvojnim  programom  Grada
Duge Rese, usvojenim od strane Gradskog vijeća. Što se tiče
“zasluga” Gradskog odbora HDZ-a Duga Resa da je Duga Resa ušla u
ITU njegovom zaslugom napominjemo da se obuhvat Urbanog područja
određuju temeljem metodologije koju je odredilo nadležno
Ministarstvo čiji kriteriji se odnose   primjerice na
dnevne migracije,  kriterije prostornog kontinuiteta  i
slično.
Smatramo da se u našoj Državi primjenjuju zakoni, propisi i
metodologije koje utvrđuju  pojedinu problematiku, a ako smo
svi zajedno doprinjeli ostvarivanju nekog programa to nas treba
ispuniti zadovoljstvom.  
 
S poštovanjem,
 
PROČELNICA UPRAVNOG ODJELA ZA
GOSPODARSTVO,       
 
DRUŠTVENE DJELATNOSTI,       
STAMBENE, PRAVNE I OPĆE
POSLOVE                                                           

Kristina Luketić, dipl.iur., v.r.   

PROČELNICA GRADSKE SLUŽBE
                                                                

Helena   Milković Klokočki, dipl. iur., v.r.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest