Kako bi ga dobili morali su proći rigorozno testiranje svake komponente i materijala ugrađenih u proizvod, a cijeli je proces, kroz koji je i certifikator prvi put prolazio, trajao oko godinu dana
Poznati hrvatski brend ekoloških tenisica Miret dobio je OEKO-TEX
Standard 100 certifikat za cjelovit proizvod. Poznate Miretice
tako su postale jedine tenisice na svijetu koje imaju certifikat
koji potvrđuju nemaju štetne kemikalije, odnosno da proizvod ne
predstavlja rizik za ljudsko zdravlje.
Ostali brendovi naime, tu oznaku nose samo za pojedine dijelove
tenisica. Standard 100 oznaka predstavlja “oči potrošača”,
objašnjava Domagoj Boljar, suosnivač i direktor Mireta za
Poslovni dnevnik.
– S obzirom na to da se proizvodnja obuće nerijetko odvija daleko
od potrošača ovim certifikatom oni dobivaju točan uvid što se
događa na mjestima koja su im nevidljiva, ističe Boljar.
Dokaz kvalitete
Kako bi ga dobili morali su proći rigorozno testiranje svake
komponente i materijala ugrađenih u proizvod, a cijeli je proces,
kroz koji je i certifikator prvi put prolazio, trajao oko godinu
dana, objašnjavaju iz kompanije koju su prije četiri godine
osnovala braća Domagoj i Hrvoje Boljar.
Domagoj Boljar naglašava da se radi o procesu koji je puno
složeniji od certificiranja drugih odjevnih predmeta jer se obuća
izrađuje od desetak različitih materijala i komponenti, za
razliku od odjeće koja ima dva ili tri materijala.
Dobivanje ovog certifikata za Miret je od iznimne važnosti jer je
ovo samo jedna u nizu potvrda temelja njihovog projekta.
– Mi smo radikalni što se tiče našeg proizvoda te vodimo računa
ne samo o ekološkom otisku već i o zdravlju ljudi. Sada smo
dobili neovisan certifikat koji potvrđuje kvalitetu proizvoda te
pozitivan utjecaj na ljudsko zdravlje, ističe Boljar te
najavljuje da nastavljaju dokazivati svoje visoke ekološke
standarde.
Tako bi uskoro trebali predstaviti rezultate istraživanja
biološkog sastava tenisica te CO2 otisak. Sve će to u konačnici,
uvjereni su, pozitivno utjecati na poslovanje jer svoju priču o
ekološkim tenisicama sada i znanstveno dokazuju.
To, pak, pridonosi ne samo prepoznatljivost, već i
vjerodostojnosti brenda. Što se prepoznatljivosti tiče Miret ju
brzo izgrađuje. To potvrđuju prihodi, a koji su u samo dvije
godine, od 2019. do 2021., rasli 179 posto na 1,1 milijun kuna.
Međutim, kaže Domagoj Boljar, rast ih tek očekuje jer su dosad
najviše bili fokusirani na razvoj proizvoda, uspostavu
infrastrukture i tima.
Novo poglavlje
– Sad kada smo poslovanje posložili usmjerit ćemo se na rast,
certificiranje i širenje ponude”.
Poslovni put braće Boljar ipak nije bio lagan jer su na razvoju
ekoloških tenisica s partnerima iz devet europskih zemalja radili
čak šest godina.
Tradicionalne materijale poput kože i plastike dakle, nije bilo
lako zamijeniti održivijim i ekološki prihvatljivim materijalima,
a da tenisice pritom zadrže kvalitetu te moderan i privlačan
dizajn.
A tu kvalitetu pak najviše prepoznaju strana tržišta jer 90 posto
Miretica odlazi u izvoz, najviše u Veliku Britaniju, a potom u
skandinavske zemlje, Norvešku, Finsku, Švedsku i Dansku.