"Neću mirovati"

Bizarno? Dugorešanin Dinko Đurić tvrdi: A1 me oštetio ukidanjem tarife “Na tuđi račun” za 70.000 kuna

foto ilustracija Pixabay.com/KAportal

Upravni sudovi mu nisu dali za pravo, ali je Ustavni sud vratio postupak na početak

– A1 me oštetio za 70.000 kuna ukidanjem tarife ‘Na tuđi račun’, upravni sudovi su odbili moje tvrdnje, no Ustavni sud Republike Hrvatske je vratio postupak na početak jer je jasno da u 90 dana nisam mogao potrošiti taj iznos, rekao nam je Dinko Đurić iz Duge Rese.

Star Trek

Nakon presude Ustavnog suda od svibnja kojom se ukidaju presude Upravnog suda u Rijeci i Visokog upravnog suda, predmet je vraćen na ponovno postupanje Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM) koja je od Đurića i A1 tražila očitovanje.

Đurić je zatražio da se poštuju smjernice Ustavnog suda i izrazio želju da se završi „petogodišnja misija svemirskog broda Enterprise“ kako bi mogao „uživati u onome što mu pripada, a što mu je oduzeto, kako se izrazio, te dodao da bi se od svega htio odmoriti na planetu Risa.

– Jasno je da je odluka Ustavnog suda pravilna i zakonita, sve sumira i ističe na propuste, a na koje smo upozoravali kroz ovih pet godina te stoga predlažem da se žalba napokon prihvati kao osnovana u potpunosti i time ispravi petogodišnja nepravda “u ime Republike Hrvatske” – poručio je Đurić HAKOM-u.

Najavio je kako u suprotnome „neće mirovati“, unatoč tome što ga je ovaj postupak iscrpio, a ne bi li zaštitio „grubo zadiranje u osnovna građanska prava i vlasništvo“.

– To je prouzročilo dodatne troškove, financijske i psihičke komplikacije te, najvažnije, rezultiralo nerazumijevanjem okoline i ogromnim nepovjerenjem u sustav zbog učinjene štete i nepravde, dugoročnog postupka i vrtnje u krug – poručio je HAKOM-u.

Predočeni dokazi

U razgovoru za KAportal je rekao da bi bilo naivno za očekivati da mu A1 nakon ponovljenog postupka pri HAKOM-u vrati iznos ili omogući nastavak korištenja tarife te da očekuje odugovlačenje.

– Kraj je – svi su dokazi predočeni, a čuvari Ustava su rekli svoje, a, ako bude potrebno, slučaj ću iznijeti i na sudovima izvan Hrvatske, poručio je Đurić.

Đurić je od A1 2020. dobio obavijest da se ukida tarifa „Na tuđi račun“ koju je koristio osam godina, a, kako je objasnio, po toj tarifi korisnik dobije 1,02 kunu za svaku minutu razgovora dolaznog poziva s druge mreže.

– Tako prikupljeni novac ili bonus je mogao trošiti na pozivanje, surfanje i slično – pojasnio je.

Obavijest da se ukida tarifa je dobio SMS porukom s naznakom da ima tri mjeseca za korištenje bonusa, što je u njegovom slučaju bilo oko 70.000 kuna, no Đurić se s time nije pomirio.

“Bonusi vlasništvo korisnika”

Prijavio je A1 HAKOM-u, no HAKOM mu nije dao za pravo, kao niti Upravni sud u Rijeci i Visoki upravni sud.

Upravni sud u Rijeci je ustvrdio da je Đurić pravodobno obaviješten o ukidanju tarife i Đurićev zahtjev da mu se novac isplati označio neutemeljenim jer je taj novac uplaćivao operator.

Đurić je pak argumentirao da su ostvareni bonusi njegovo vlasništvo i da je povrijeđeno njegovo pravo vlasništva, da je bonus bio povezan s njegovim korisničkim brojem.

Istaknuo je da bi to bilo kao kada bi banka jednostrano odlučila ukinuti korisniku mogućnost raspolaganja računom i blokirati novac.

Ustavni sud

Ustavni sud je ustanovio da Upravni nije za svoje zaključke dao valjana i prihvatljiva objašnjenja s pozicije ustavnog prava.

– Rok od 90 dana očito ne korespondira s osmogodišnjim trajanjem tarife niti s velikim stečenim bonusom – naveo je Ustavni sud, između ostalog.

Pojasnio je da Upravni sud u Rijeci nije uzeo u obzir nerazmjer ostvarenih bonusa i razdoblja u kojem bi ih trebalo iskoristiti, budući da su ti bonusi skupljani osam godina.

– Jasno je već na prvi pogled da podnositelj nije mogao razumno i svrsishodno potrošiti stečeni bonus u tri mjeseca. Rok koji se pojedinom potrošaču ostavlja da potroši ono što mu se ranije obećavalo ponajprije treba korespondirati sa stečenim pravom, a ne i potrebama trgovca – ocijenio je Ustavni sud.

Tražili očitovanje

Dodano je da bi moglo predstavljati zavaravajuću praksu, ako bi se radi stjecanja korisnika u reklamne svrhe obećavalo nešto što zbog kratkoće roka nije moguće ostvariti.

Zatražili smo očitovanja A1 i HAKOM, a od teleoperatera smo dobili dopis u kojemu navode da ne mogu komentirati postupak jer je u tijeku.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest