Prekategorizacijom javnih cesta, Gradu Ogulinu u nadležnost je predano pet cesta koje su u izrazito lošem stanju i novi financijski teret, a time ujedno daju odgovor na pitanje zašto ova ili ona ulica nisu pokrpane ili asfaltirane
Nakon sporne nenajavljene prekategorizacije javnih cesta od
strane ŽUC-a, u nadležnosti Grada Ogulina ušlo je dodatnih pet
cesta. Među njima, kako pojašnjava gradonačelnik Dalibor
Domitrović, tada je Gradu predan i most u Lomostu, koji je zbog
neodržavanja, u toliko lošem stanju da ga treba srušiti. I nije
da ŽUC nije imao saznanja u kakvom se stanju nalazi koja
prometnica, pa tako i ovaj most, jer je još prije primopredaje
promet mostom bio ograničen na 20 t. No, to očito nije bilo bitno
niti onda, a još manje sada.
Nakon primopredaje Grad je naručio novi pregled te su prema
riječima gradonačelnika Domitrovića, utvrđena dodatna oštećenja,
koja su zahtjevala da se težina vozila na mostu smanji na 3,5
tone uz postavljanje rubnih nosača do izgradnje novog mosta.
Shodne tome, postavljena je i nova prometna regulacija kojom se
kamionski promet preusmjerava kroz Bolničku ulicu, a prijelaz
preko mosta u Lomostu, do izgradnje novog je dozvoljen samo
osobnim automobilima.
Računica sanacije mosta je sljedeća – podupiranje mosta koštat će
90 tisuća kuna, troškovi uklanjanja postojećeg i izgradnja novog
mosta procijenjeni su na 2 milijuna kuna. Iako se ŽUC
pravdao kako je rezultat ove prekategorizacije javnih cesta
bila nužna zbog nedostatak financijskih sredstava, no imali i tih
novaca lokalna samouprava, to izgleda nitko nije pitao.
Prema riječima gradonačelnika Domitrovića, za održavanje
komunalne infrastrukture, od komunalne naknade, komunalnog
doprinosa i šumskog doprinosa, Grad Ogulin uprihodi 7,5 milijuna
kuna godišnje. Javna rasvjeta, zimska služba, čišćenje i košnja
javnih površina koštaju 4,5 milijuna kuna, tako da za održavanje
cesta preostaje 3 milijuna kuna.
– Od tih preostalih 3 milijuna kuna za rušenje i izgradnju novog
mosta u Lomostu trebat će 2 milijuna kuna, što znači da za
održavanje svih ostalih prometnica koje su u nadležnosti Grada
Ogulina preostaje samo 1 milijun kuna, kazao je Domitrović.
No, uz to ne treba zaboravit, Ogulin se nalazi u
brdsko-planinskom području pa nakon svake zime treba popravljati
ceste.
– Za milijun kuna, koliko je preostalo nakon gornje kalkulacije,
može se asfaltirati nešto više od 3 kilometra cesta ili pokrpati
oko 15 kilometara cesta. Obzirom da se u nadležnosti Grada
Ogulina nalazi 340 kilometara cesta, uključujući i 5
“izraubanih” koje su mu nedavno prebačene sa ŽUC-a,
raspoloživim sredstvima se, u najboljem slučaju, može popraviti 5
posto cesta kojima upravlja Grad Ogulin, kazao je
Domitrović, dodajući pritom kako je ovo zoran prikaz koliki
financijski teret je Gradu Ogulinu, a time i građanima
Ogulina natovaren na leđa i ujedno daje odgovor na pitanje
zašto ova ili ona ulica nisu pokrpane ili asfaltirane.