U susjednoj Metliki uskoro će početi izgradanja obilaznice ali i brze ceste Novo Mesto - Metlika, koja bi trebala dobiti nastavak na hrvatskoj strani granice - no, mi tu daleko zaostajemo.
U prvoj polovici ove godine u susjednoj Metliki kreće
izgradnja tako potrebne obilaznice, kojom bi se promet prema
Hrvatskoj, točnije prema graničnom
prijelazu Jurovski Brod – Metlika preusmjerio iz centra
mjesta. Novim cestovnim rješenjem izbjeći će se prometni čepovi i
blokada, na koje su stanovnici Metlike godinama upozoravali i
zbog koje je samo u prošloj godini u nekoliko navrata organiziran
mirni prosvjed.
Novo prometno rješenje trebao bi se nadovezati i na izgradnju
nove brze ceste Novo Mesto – Metlika, za koje je projektna
dokumentacija u samom finišu, a ona pak dobiti nastavak na
hrvatskoj strani granici. A kada to – ne zna se! Prema svemu
sudeći “zapeo” je na prvoj stepenici – u
prostornom planu Karlovačke županije.
Naime, prostorni plan Karlovačke županije koji je bio na javnom
savjetovanju prije godinu dana predviđao je tri varijante
rješenja novog cestovnog povezivanja od granice sa Slovenijom do
čvora Novigrad. Jedno rješenje prati trenutnu dionicu D6, druga i
treća predviđa izgradnju novog cestovnog koridora i to kroz
naselja Jurovo, Brihovo prema Ribniku, a treći na suprotnoj
strani, većim dijelom kroz naselje Bubnjarački Brod pa dalje
prema Ribniku.
No, do daljnjega niti jedna od varijanti nije amenovana, jer je
županijski prostorni plan u konačnici povučen iz procedure. U
najavi je da bi se uskoro trebao naći ponovno na dnevnom redu, i
da bi trebale biti ucrtane samo dvije varijante novog cestovnog
rješenja, ona kroz Bubnjarački Brod i trasa koja prati
trenutnu dionicu državne ceste D6.
Od druge varijante se relativno brzo odustalo, jer se prije svega
ne poklapa s rješenjem koje je u planu u susjednoj Sloveniji
odnosno na tom dijelu ne postoji zajednička točka spajanja na
granici. Protiv takvog rješenja bio i načelnik
općine Žakanje Danijel Jurkaš, ukazavši kako
zamišljeni cestovni koridor prolazi kroz najnaseljeniji dio
općine, što svakako nije najbolja varijanta.
Bez ucrtavanja trase u županijski prostorni plan, pa u konačnici
i općinski, nema ni početka izrade projektne dokumentacije,
glavnog projekta, pa ishođenja svim mogućih dozvola, a u
konačnici ni radova. Pa prema svemu sudeći kao i prema hrvatskim
prilikama, Žakanjci se tako skoro neće riješiti gužvi
kao njihovi susjedi u Metliki. Može ih djelomično spasiti
tek ulazak Hrvatske u Schengen.