Novom kategorizacijom javnih cesta najlošije je prošao Grad Ozalj, koji je dobio na upravljanje dodatnih 32 km prometnica u jako lošem stanju
Preko noći gotovo 200 kilometara prometnica pod ingerencijom
Županijske uprave za ceste Karlovac našlo se “na vratima” općina
i gradova. Naime, novom kategorizacijom javnih cesta Ministarstva
prometa, ŽUC Karlovac riješio se 58 lokalnih i
županijskih cesta, koje su tako “utrpane” gotovo svim jedinicama
lokalne samouprave na održavanje. Najviše je na upravljanje dobio
Grad Ozalj, 32 km prometnica, a to su dionice Sv.Gera – Sekulići
– Kuljaji – Radatovići 8,634 km, L34001 – Dragoševci – Liješće –
R.Slovenija 3,730 km, D228 – Durlinci – Police 3,221 km, L34028 –
Veliki Erjavec – Svetice – Mali Erjavec 7,242 km, D6 – Mali
Modruš Potok – Piščetke – Grdun – Ž3144 3,444km, L34033 – Završje
– Tomašnica – Ž3144 3,045km, L31185 – A.G.Grada Karlovca –
Budrovci – 2,172km, L31185 – A.G.Grada Karlovca – G.Pokupje
0,292km.
Kako je u razgovoru za KAportal potvrdila gradonačelnica Gordana
Lipšinić, o namjeri prekategorizacije nisu dobili nikakvu najavu
od ŽUC-a, s kojim inače aktivno surađuju u zadnja dva mandata, a
niti, nažalost, od gosp. Stjepana Zoretića, predstavnika Grada
Ozlja u Nadzornom odboru Županijske uprave za ceste. U Gradu
Ozlju mišljenja su da prekategorizacija nije napravljena u duhu
Zakona o cestama, koji prilično precizno definira koji su
kriteriji po kojima neka cesta ima karakter nerazvrstane,
lokalne, županijske, te se Grad aktivno uključio u
preispitivanje prihvatljivosti ovakovog “rješenja”.
– Razumijemo probleme u financiranju cesta u nadležnosti
ŽUC-a, puno smo puta o tome raspravljali s ravnateljima. To i je
razlog zašto je Grad odlučio i aktivno sudjelovao u
sufinanciranju obnove županijskih cesta na području Ozlja i zašto
smo bili, usudim se reći, razuman i poželjan partner ŽUC-u. Teže
razumijemo, ponavljam, naročito jer smo cijelo vrijeme maksimalno
partnerski pomagali ŽUC-u, da nismo o namjeravanoj
prekategorizaciji županijskih u nerazvrstane ceste imali nikakvu
informaciju unaprijed, jer za preuzimanje brige o 30 km cesta
koje su redom u katastrofalnom stanju, valjalo je predvidjeti
ozbiljna sredstva za njihovo redovno održavanje u proračunu za
2021.godine, a o sredstvima za neku ozbiljniju rekonstrukciju,
koja je na svima redom nužna, da ne govorimo, ističe
gradonačelnica Lipšinić, naglašavajući pritom aktivnu financijsku
participaciju Grada kod rekonstrukcija županijskih cesta.
– Primjerice, cesta Ozalj – Police – Kamanje i cesta preko
Vrškovca, cesta preko Donjeg Oštrog Vrha, cesta kroz Zajačko
Selo, a najnovije cesta kroz Trg. Za cestu u Vrškovcu, podsjetiti
ću ozaljsku javnost, Grad je još 2014. godine sam riješio
prekategorizaciju ceste iz nerazvrstane u lokalnu, a kako bi se
za istu mogli javiti na natječaj, na kojem smo osigurali sredstva
u visini od cca 800 tisuća kuna za sanaciju klizišta na
ulazu u selo, koje je bilo aktivno 30-ak godina, a za koje u to
vrijeme zbog ograničenog proračuna, nije postojala niti najmanja
šansa da bude sanirano iz sredstava Grada. Kasnijih godina, Grad
je sufinancirao i radove na nastavku sanacije ove važne, najkraće
veze Žumberka i Vivodine s državnom cestom DC 228 i centrom
Ozlja, prometnice kroz selo Vrškovac, od financiranja potpornih
zidova i sufinanciranje rekonstrukcije kolnika.
Osim toga, gradonačelnica Lipšinić napominje kako Grad Ozalj
cijelo vrijeme vrlo aktivno radi na osiguravanju financijske
potpore i od Hrvatskih cesta za rješavanje prometnih problema na
području grada Ozlja, ne dijeleći pri tome prometnice “po
kategorijama”, već se vodeći isključivo logikom da sve prometnice
služe građanima i da je građanima potpuno nebitno koje je
kategorije koja od prometnica.
– Tako smo netom osigurali sklapanje dva Sporazuma s Hrvatskim
Cestama, ukupne vrijednosti cca 10 milijuna kuna, za
rekonstrukcije dviju županijskih cesta, i to ŽC 3296 Ozalj –
Boševci – Dvorišće Ozaljsko, s novom dionicom ceste
preko “Mosinja” i ŽC 3297 Ozalj – Podbrežje – Zorkovac
– Mahično. Ovaj dogovor s Hrvatskim cestama postignut je jer smo
uspjeli dokazati, da su ove dvije ŽUC-ove dionice
alternativne ceste za državnu cestu DC 228, ukoliko bi došlo
do njezinog mogućeg privremenog ili povremenog zatvaranja
uslijed raznih nepredviđenih događaja. Nije bilo ni lako ni
brzo, a presudno je za funkcioniranje prometa prema Ozlju i kroz
Ozalj, napominje gradonačelnica Lipšinić, dodajući pritom kako
nova kategorizacija cesta ovo nije samo problem Ozlja već svih
jedinica lokalne samouprave Karlovačke županije.
– Vjerujem i očekujem da svi možemo računati na angažiranu
“zaštitu” Karlovačke županije. Radovalo bi me čuti da se na tome
već počelo nešto raditi, poručuje gradonačelnica.
Inače, KAportal je o novoj prekategorizaciji 200 km javnih cesta
na području županije, tražio pojašnjenja od Županijske uprave za
ceste Karlovac, tražeći pritom odgovor na čiju je inicijativu
došlo do “sporne” prekategorizacije, kako će se ona odraziti
na proračun ŽUC-a, te posljedično znači li to veća ulaganja u
modernizaciju preostalih lokalnih i županijskih cesta. No, do
objave ovog članka odgovore nismo dobili.