UPUĆEN ZAHTJEV VLADI

Sporna prekategorizacija javnih prometnica tema i na ozaljskom Gradskom vijeću, gradonačelnica Bošnjak: Tražili smo da cesta prema sv. Geri postane državna

Gradska uprava i policijska stanica u Ozlju

- Cesta prema sv. Geri bila je u katastrofalnom stanju. Grad je bio dužan i u obvezi najnužnije je popraviti jer u slučaju šteta na autima, bilo kakve prometne nesreće grad Ozalj je taj koji odgovara i dužan je snositi naknadu štete, kazala je gradonačelnica Bošnjak.

– Kako smo čitali u medijima da su Županijske uprave za
ceste Karlovac predale na upravljanje dio svojih prometnica,
zanima me u kojoj je to fazi na području grada Ozlja, je li
Grad to prihvatio? Mislim da je bilo riječ o 32 kilometara tih
cesta, pitala je Sabina – Angelina Latin (nezavisna) na
zadnjoj sjednici Gradskog vijeća.  

Voditeljica odsjeka za urbanizam i komunalne poslove
Vesna Cvijak pojasnila je kako su te
ceste prekatogorizirane odlukom Vlade te da nije
postojala mogućnost “žalbe”. 

– Mi smo te ceste odlukom dobili, one su postale naše
nerazvrstane ceste i u kategoriji svih onih cesta koje smo
skrbili do sada. Obaveze nas kao upravitelja i održavatelja tih
cesta su potpuno jednake kao i za sve druge ceste. Da nam je to
veliki teret, sigurno da je, to je 32 kilometara, ali
jednostavno mi kao jedinica lokalne samouprave nismo imali
pravni lijek po kojem bi mogli tu odluku u tom trenutku odluku
tu promijeniti, pojasnila je Cvijak.  

I gradonačelnica Lidija Bošnjak poručila je kako tu
odluku nije bilo moguće promijeniti. 

– To je odluka Vlade koja je danom objave u Narodnim
novinama stupila na snagu i te ceste su postale nerazvrstane
ceste za koje je nadležan grad Ozalj. A to znači da su se nama
troškovi održavanja po pitanju nerazvrstanih cesta kao i
ostalih naših, jako povećali. Već tijekom ljeta smo imali
velike troškove na održavanju nekih od tih cesta. I to nije
samo održavanje i popravak, tu se podrazumijeva
i malčiranje, koje su do sada po prioritetima bile
važnije pa samo tako i u dogovoru s gradskom
tvrtkom Azelija i postupali i sada, pojasnila je.

Gradonačelnica Bošnjak ujedno je napomenula kako će se
morati u narednom proračunu predvidjeti puno više sredstava za
održavanje cesta.  

– Nismo mi jedina jedinica lokane samouprave, na isti
način su pogođene i druge lokalne samouprave, samo što je naše
područje jako veliko i potrebno je puno sredstava da bi se to
održavalo, dodala je gradonačelnica.  

Na tu temu nadovezala se je i vijećnica
Gordana Lipšinić, koja je kazala da je još za
vrijeme njezinog mandata gradonačelnice, dobila
poziv ŽUC-a Karlovac da se napravi primopredaja tih
cesta.  

– Za vrijeme dok sam ja bila gradonačelnica to nismo
napravili niti bi ja to ikada napravila. Tada sam se
interesirala na višim instancama da se očekuje napraviti
zapisnik o primopredaji. Mislim da je to bio i trebao biti
trenutak da se toj odluci suprostavi, kazala
je Lipšinić. 

Ujedno, Gordana Lipšinić pojasnila je
kako je jedna od tih cesta koja je predana na upravljanje Gradu
Ozlju i cesta za sv. Geru. U isto vrijeme kad se ova
odluka pripremala, na inicijativu Grada Ozlja i u suradnji s
Županijskim cestama pregovarala se prekategorizacije te ceste u
državnu jer vodi do strateške odluke ove države. 

– A oni je nama u konačnici spustili u nerazvrstanu. Ona
je zasigurno protivno Zakonu o cestama spuštena na nižu razinu.
Radi se o 8,63 km vrlo zahtjevne ceste, kazala
je Lipšinić.  

Gradonačelnica Bošnjak pojasnila je kako je bio
pripremljen zapisnik ali nije nikada potpisan budući da, kako
je već i naglasila, samom objavom odluka je stupila na snagu i
samim time ceste su postale gradske nerazvrstane. No,
gradonačelnica Bošnjak poručila je kako se je reagiralo na
prekategorizaciju ceste prema sv. Geri.  

– U uredu županice održan je sastanak s
tadašnjim ravnateljem ŽUC-a Karlovac, na kojem je dogovorno da
će županica uputiti dopis Vladi odnosno resornom
Ministarstvu da ta cesta od strateške važnosti postane cesta od
državne važnosti, a ne gradske, kazala je.

Inače, gradonačelnica je kazala kako je cesta prema sv. Geri
bila u katastrofalnom stanju, te je Grad bio dužan i u
obvezi najnužnije je popraviti.

– Imali smo hrpu apela ispred mjesnog odbora te smo morali
reagirati jer u slučaju šteta na autima, bilo kakve prometne
nesreće, grad Ozalj je taj koji odgovara i dužan je snositi
naknadu štete, pojasnila je gradonačelnica Bošnjak.  

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest