Stjepan Pohižek postao je zadnjih godina nezaobilazno ime u kolekcionarskim krugovima koje uvelike doprinosi dinamici likovne izlagačke scene
Nakon uspješne izložbe o vatrogastvu Zavičajni muzej Ozalj okreće
se slikarstvu, te priprema odličnu izložbu Predrag Goll –
izbor slika iz zbirke Stjepana Pohižeka, koja će biti otvorena u
petak, 19. kolovoza, u 19 sati.
Stjepan Pohižek postao je zadnjih godina nezaobilazno ime u
kolekcionarskim krugovima koje uvelike doprinosi dinamici likovne
izlagačke scene. Od rane mladosti pokazivao je veliki interes za
likovnu umjetnost iako je skupljanjem slika započeo tek 2005.
sasvim slučajno, nakon jednog skupa slikara. Već desetak godina
intenzivno skuplja slike i druži se s likovnim umjetnicima.
Kako prenose iz Zavičajnog muzeja Ozalj, stvorio je ogromnu i
brzorastuću kolekciju te pritom kroz široku lepezu kontakata
uspostavio prijateljstva i poznanstva s umjetnicima, likovnim
kritičarima te ostalim dionicima kulturnog miljea, ne samo u
našoj sredini nego i u susjednim zemljama. Sakupio je više od
osam tisuća slika koje je kupio ili dobio na poklon od akademskih
umjetnika, kao i umjetnika amatera.
Osim toga, posjeduje veliku zbirku skulptura i umjetničke
keramike. Posebno mjesto u zbirci zauzima zbirka od preko tisuću
slikanih drvenih jaja-pisanica od preko tisuću autora. Posjeduje
i u svijetu jedinstvenu zbirku slika s motivima peći za
pravljenje drvenog ugljena.
Umjetnici, njihove slike i Pohižek formiraju “Likovni krug
Pohižek”. Iz fundusa sakupljenih slika često priređuje izložbe u
svrhu promoviranja hrvatskih umjetnika i umjetnosti uopće. Do
sada je priredio preko sto izložbi u Hrvatskoj i Europi, od
Ohrida do Pariza.
Predrag Groll rođen je u Pisarovini 1931. godine, završio
je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. Bio je
restaurator u Galeriji likovnih umjetnosti u Osijeku, a u
razdoblju od 1975. do 1991. i ravnatelj. U tradiciji modernoga
hrvatskog slikarstva, vezan uz slavonsku baštinu i ozračje, u
ulju i akvarelu radio je slike u kojima se, uz prevladavajući
realistički pristup (Zatočenik, 1963), približavao nadrealizmu i
informelu te spajao utjecaje kubizma i apstrakcije (Drvo-voda,
1983; Mrtva priroda I, 1995; Oči straha, 1997).
Sudjelovao je i u osnivanju umjetničkih i slikarskih
kolonija Sava, Slavonski Brod, Buk, Baranjska umjetnička
kolonija Beli Manastir i Slavno proljeće, Ozalj.