ŽUPANIJA / OZALJ

REAKCIJA

Vijećnica Latin o inicijativi za autocross stazu u Ozlju: Gradonačelnica tvrdi kako je u interesu Grada imati stazu baš u vlasništvu, pitam se čim to financirati

Vijećnica Latin o inicijativi za autocross stazu u Ozlju: Gradonačelnica tvrdi kako je u interesu Grada imati stazu baš u vlasništvu, pitam se čim to financirati

Zaduživanje građana Ozlja i gomilanje fiksnih troškova za razvoj sporta kojim se bavi tek nekolicina ljudi i bez garancije da će autocross entuzijasta biti dovoljno u budućnosti, ne mogu podržati, poručuje Latin.

Treba li grad Ozalj i Auto klub Ozalj imati vlastitu autocross stazu? Tema je to o kojoj se dojmovi još uvijek nisu slegli, prije svega jer se ista potegnula u Gradskom vijeću, a rezultirala negodovanjem od strane dijela oporbe (više na linku).  

Koji je razlog tome pojasnila je nezavisna gradska vijećnica Sabina Angelina Latin. Kako je posjetila, na samoj sjednici obznanjeno je da stazu namjerava izgraditi/napraviti Grad Ozalj, da je njezino postojanje u interesu Grada Ozlja te da je u interesu Grada da ta staza bude i u vlasništvu Grada. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

No, zašto je sve navedeno u interesu Grada nije rečeno ni na koji način elaborirano, napominje Latin. 

- Grad Ozalj ima skromna 24 milijuna kuna prihoda, a isto toliko i rashoda - dakle, stvari su jasno zadane i nema se tu što previše mudrovati hoće li tisuću kuna ići lijevo ili desno. Možemo samo biti sretni na kraju razdoblja ako se rashodi zadrže unutar planiranih obzirom na pojačane aktivnosti i rastuće troškove javnih poduzeća. Svi znamo da je rashodovanje ona lakša strana priče dok je prihodovanje već nešto drugo – ono teško. Lako koju tisuću ili u slučaju proračuna par desetaka ili stotina tisuća potrošiti, ali - treba ih zaraditi. Glavno pitanje kuda u te zadane rashode/troškove ugurati i trošak autocross staze, poručuje je Latin.  

Kako u nastavku dodaje, njezina izgradnja na opisan način jest – čisto povećanje rashodovne strane.  

- Možemo dobiti EU sredstva, reći će netko. Možemo li uistinu? Hoće li posredničko tijelo, za razliku od mene, prepoznati i vrednovati javni interes, interes šire zajednice tog projekta? Ok, recimo da hoće i dobit ćemo EU sredstva. No, jedna od stavki projektne dokumentacije kod traženja EU novca je upravo neka garancija da će se taj projekt moći nastaviti i nakon završetka projekta. Izuzetno važna stavka. Budući da gradonačelnica tvrdi kako je u interesu Grada imati stazu baš u vlasništvu, pitam se čim to financirati. Što to gradonačelnica Bošnjak zna a nije nam rekla, pita Latin.  

No, isto tako Latin ističe kako ovdje nije riječ o visoko profitnoj djelatnosti.  

- Autocross staza, suprotno očekivanjima, zapravo je slabo profitabilna i teško profitabilna. Troškovi održavanja staze su visoki, a organiziranje utrka podliježe Pravilniku o stazama za autocross utrke što znači i velike troškove. Niz je stavki koje treba zadovoljiti – od sanacije buke, preko ekoloških tema do sigurnosti i zaštite i natjecatelja i publike.  

Imajući u vidu sve navedeno, Latin napominje kako se postavlja pitanje – mora li, ako već mora biti neka autocorss staza u Ozlju, baš biti u vlasništvu Grada, kao i ne bi li bilo isplativije da ona nije u vlasništvu Grada?  

- Pronađite investitora, a Grad, recimo, uvijek može pomoći izvedbom neke infrastrukture. Mada sam osobno sklona promišljanju da se državnom prvaku, kojem i ovim putem čestitam na osvojenom prvenstvu, pomogne na neki drugi način. Primjerice, sufinanciranjem nabave opreme, natjecanja i slično. Postoje načini. Zaduživanje građana Ozlja i gomilanje fiksnih troškova za razvoj sporta kojim se bavi tek nekolicina ljudi i bez garancije da će autocross entuzijasta biti dovoljno u budućnosti, ne mogu podržati, poručuje Latin.  

Izdvojeno


Reci što misliš!