KARETROVIZOR

Mladi tako nešto danas ne mogu ni pojmiti, no prije ravno 50 godina Karlovčane je mučila Pošta koja je – ukinula noćne usluge!

Još prije dvadesetak godina mnoge su mučili i "dvojnici" zbog kojih se nije moglo uspostaviti poziv ako oni upravo telefoniraju.

Je li 50 godina puno ili malo? Ovisi o perspektivi, no kada
govorimo o telefonima, za većinu mlađih generacija činit će se
ovih pola stoljeća kao – prapovijest. Pojave se povremeno na
portalima ankete po kojima ispada da današnji mladi ne mogu niti
raspoznati što je to telefonska govornica ili stariji telefon s
brojčanicima, a o tome kako se nekad odvijao telefonski promet i
što je sve bilo potrebno za uspostavu telefonskog razgovora da ne
govorimo. 

I ne samo prije pola stoljeća, još prije dvadesetak godina mnogi
su imali famozne “dvojnike” zbog kojih nisu mogli na telefon
ukoliko su oni u tom trenutku obavljali razgovor.

A, prije ravno 50 godina Pošta je jednostavno odlučila ukinuti
sve svoje noćne usluge. 

“Telefon”, Karlovački tjednik, 5. travnja 1973.

Ne treba biti posebno mudar da bi se zaključilo da je
karlovačka pošta na račun džepova pretplatnika ukinula noćne
službe: najavu međugradskih razgovora, točno vrijeme, predaju
telegrama i informacije. Naime, nakon ukidanja noćnog dežurstva
za sve ove usluge Karlovčani moraju direktno nazivati zagrebačku
poštu. Posebno su oštećeni telefonski pretplatnici iz okolnih
mjesta, koji su informacije tražili od Karlovca, jer osim što
imaju veće troškove vrlo teško dobivaju vezu sa Zagrebom.

U Pošti kažu da su noćnu službu (od 22 do 6 sati) morali
ukinuti zbog “male frekvencije” ili malih potreba korisnika, a
osobito zbog smanjenja troškova u cilju stabilizacije radne
organizacije. 

Recimo da je točno da noćnih razgovora nema mnogo, a pogotovo
da se moraju smanjiti troškovi svugdje gdje je to moguće.
Međutim, čini nam se da nije dopustivo oštećivati korisnike
usluge, potkradati ih i uskraćivati ono na što imaju pravo. A na
usluge o kojima govorimo imaju pravo, jer za to odvajaju
sredstva. 

Možda bi o ovom postupku karlovačke Pošte trebali progovoriti
i inspektori, tržišni i financijski, a možda i Skupština općine
zbog općeg interesa građana! O tome bi posebno trebala povesti
brigu sama radna organizacija Pošte i preispitati svoju odluku.
Tim prije što se na osnovu takvog postupka može suditi da
“poštari”, kad im nije odobreno povišenje telefonske pretplate,
direktno oštećuju potrošača uskraćivanjem kompletne usluge.

(foto: kafotka.net)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest