Povrat troškova ostvaruje se prema nalazu, mišljenju i ocjeni liječničkog povjerenstva HZZO-a
Hitna medicinska pomoć podrazumijeva dijagnostičke i terapijske
postupke koji su nužni u otklanjanju neposredne opasnosti po
život i zdravlje, a ostvaruje se bez uputnice u zdravstvenim
ustanovama koje imaju sklopljen ugovor s HZZO-om za djelatnost
hitne medicine, hitne službe bolničke zdravstvene ustanove
odnosno kod najbližeg doktora medicine.
Povrat troškova
Osoba koja je zatražila hitnu medicinsku pomoć ima pravo na
povrat plaćenih troškova čak i ako je zdravstvenu zaštitu
koristila u zdravstvenoj ustanovi ili kod privatnog liječnika u
Hrvatskoj s kojima HZZO nije sklopio ugovor o provođenju
zdravstvene zaštite, piše
Dnevnik.hr.
To pravo može ostvariti uz nekoliko uvjeta. Zahtjev za naknadu
troškova podnosi se u pisanom obliku regionalnom uredu HZZO-a
prema mjestu prebivališta ili boravišta osigurane osobe koja je
hitnu medicinsku pomoć zatražila.
Povrat troškova ostvaruje se prema nalazu, mišljenju i ocjeni
liječničkog povjerenstva HZZO-a. Oni odlučuju o tome je li se u
konkretnom slučaju radilo o zdravstvenoj zaštiti iz obveznog
osiguranja pruženoj u hitnom slučaju.
Visina odobrenog povrata troškova može biti najviše u visini
vrijednosti zdravstvenog standarda utvrđenog Zakonom o obveznom
zdravstvenom osiguranju, odnosno općim aktima Zavoda.
Pravo na naknadu kod neopravdano naplaćene zdravstvene
usluge
Građani koji imaju obvezno zdravstveno osiguranje imaju pravo na
naknadu neopravdano naplaćenih troškova.
Pravo na naknadu troškova korištene zdravstvene zaštite osoba ima
u slučajevima kad je medicinska ustanova ili liječnik koji ima
ugovor s HZZO-om neopravdano:
– naplatio zdravstvenu uslugu,
– odbio pružiti zdravstvenu zaštitu ili uvjetovao liječenje
kupnjom ugradbenih, potrošnih materijala ili lijekova s Osnovne
liste lijekova,
– odbio propisati lijek s Osnovne liste lijekova na recept,
– naplatio u cijelosti ili djelomice odobreno ortopedsko ili
drugo pomagalo,
– uputio osiguranika da liječenje koje mu pokriva zdravstveno
osiguranje obavi u zdravstvenoj ustanovi ili kod privatnog
liječnika koji nemaju ugovor s HZZO-om.
Zahtjev za naknadu troškova
Zahtjev za naknadu troškova osoba u slučaju neopravdano naplaćene
zdravstvene usluge podnosi u pisanom obliku nadležnom regionalnom
uredu HZZO-a prema mjestu prebivališta ili boravka. Zahtjevu se
moraju priložiti i:
– medicinska dokumentacija
– original računa za plaćeno liječenje, original računa za
plaćeni lijek, ugradbeni ili potrošni materijal te ortopedsko ili
drugo pomagalo koje glasi na njegovo ime.
Osnova za povrat troškova:
– ako je utvrđeno da je u konkretnom slučaju došlo do kršenja
ugovornih obveza medicinske ustanove ili liječnika koji imaju
ugovor s HZZO-om te
– nalaz, mišljenje i ocjena liječničkog povjerenstva Zavoda u
kojima je utvrđeno da se radi o liječenju koje je osiguraniku
bilo potrebno i na koje ima pravo u skladu sa zakonom i aktima
HZZO-a.
Kad osiguranik nema pravo naknade troškova?
Osoba nema pravo na naknadu troškova u slučajevima kad je:
– liječenje obavila u zdravstvenoj ustanovi ili kod privatnog
liječnika koji nemaju ugovor s HZZO-om,
– liječenje obavila kod liječnika koji ima ugovor s HZZO-om, ali
bez uputnice,
– liječenje obavila u inozemstvu mimo uvjeta i zakona, nabavila
ortopedsko ili drugo pomagalo kod isporučitelja koji nema ugovor
s HZZO-om ili u inozemstvu bez prethodnog odobrenja Zavoda i
ovjere potvrde o pomagalu
– kupila lijek koji nije na Osnovnoj listi lijekova i
Dopunskoj listi lijekova.
U navedenim slučajevima osoba u cijelosti snosi nastale troškove.