ROK 30 MJESECI

Počeli radovi na izgradnji drugog kolosijeka pruge H. Leskovac – Karlovac? Iz HŽ Infrastrukture za KAportal pojašnjavaju sve aktivnosti na velikom projektu

Iako je Strabag sudjelovao u mnogim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj, rekonstrukcija i izgradnja drugog kolosijeka na dionici pruge Zagreb - Rijeka prvi je njihov posao na željezničkoj mreži

Prošlo je gotovo pola godina od potpisivanje ugovora s izvođačem
radova na izgradnji drugog kolosijeka pruge Hrvatski Leskovac –
Karlovac. Početkom rujna Strabag AG je i službeno uveden u posao
izvođač radova, a to obuhvaća primopredaju projektne
dokumentacije, elaborata iskolčenja i pravomoćnih građevinskih
dozvola, što se evidentira upisom u građevinski dnevnik.

Iz HŽ Infrastrukture za KAportal tada su pojasnili kako će
radovi krenuti kada se za to stvore uvjeti jer “svu dokumentaciju
i uvjete koji su prema potpisanom ugovoru potrebni za početak
radova treba odobriti inženjer koji je ovlašten u ime naručitelja
za obavljanje poslova stručnog nadzora. Nakon odobrenja, inženjer
mora obavijestiti HŽ Infrastrukturu da je izvođač spreman za
početak radova. To se, pak, događa u periodu od 28-42 dana od
upisa u građevinski dnevnik”.

Međutim, već je tada bilo jasno da Konzorcij Strabag nije dobio
svu dokumentaciju. Naime, za radove na dionici Hrvatski Leskovac
– Karlovac potrebno je ishoditi 11 građevinskih dozvola.

– Od ukupno 11 građevinskih dozvola do sada je ishođeno sedam i u
tijeku je javni uvid prije izdavanja za još jednu dozvolu.
Očekujemo ubrzo izdavanje i preostale četiri građevinske dozvole,
potvrdili su za Faktograf iz HŽ Infrastrukture.

Za kašnjenje radova na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac u
šturom objašnjenju razloga zbog kojih građevinske dozvole nisu
osigurane na vrijeme, HŽ proziva zajednicu gospodarskih
subjekata.

– Zbog nekooperativnosti projektanta koji je iz Italije, dopuna
dokumentacije sukladno važećoj zakonskoj regulativi nije
pravovremeno odrađena, odgovorili su iz HŽ Infrastrukture.

Kako danas stoji situacija, iz HŽ Infrastrukture na upit
KAportala odgovaraju da su u tijeku radovi na krčenju grmlja
i šiblja kao prva faza zemljanih radova. Dodaju kako uskoro se
počinje i s izvođenjem radova na podvožnjacima i nadvožnjacima,
a trenutno se izrađuju i izvedbeni projekti što je obveza
izvođača radova.

Hoće li to sve utjecati na financiranje, iz HŽ Infrastrukture
uvjeravaju da ne. 

– Sredstva putem europskog financiranja su osigurana i nisu
dovedena u pitanje, a rok završetka radova biti će prolongiran
ukoliko se pokaže opravdanim, kažu nam. 

Inače, iako je Strabag sudjelovao u mnogim infrastrukturnim
projektima u Hrvatskoj, rekonstrukcija i izgradnja drugog
kolosijeka na dionici pruge Zagreb – Rijeka prvi je njihov posao
na željezničkoj mreži. Trebaju ga dovršiti u roku od 30 mjeseci
od početka radova. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest