MEANWHILE U HRVATSKOJ

Dva kapitalna nacionalna projekta u Karlovačkoj županiji bez građevinskih dozvola? “Vi nemate ništa s tim, ali volite se malo naslikavati. To je lijepo, to vam je i posao”

foto Pixsell/KAportal

Tu temu problematizirao je na zadnjoj sjednici Županijske skupštine SDP-ov Ivan Vuković. Ističe kako mu je namjera bila ukazati na poslovanje javnih poduzeća u Hrvatskoj te kako se postupci javne nabave provode bez građevinske dozvole

Potpisivanje ugovora za početak radova na najvećim nacionalnim
infrastrukturnim projektima u Karlovačkoj županiji prošlo je
gotovo spektakularno. Okupio se cijeli vrh županijske i gradske
vlasti, bili su tu svi direktori javnih poduzeća i njihovih
podsustava, došao je premijerno i predsjednik Vlade.

No, čim su se kamere ugasile na površinu je izišlo prvo
stanje stvari. Radovi koji su se tada najavljivali i koji su već
odavno trebali početi nemaju ni ishođene građevinske
dozvole. 

Riječ je o izgradnji drugog kolosijeka pruge Hrvatski Leskovac –
Karlovac, o čemu je već
KAportal
izvještavao, a ista situacija dogodila se i s
retencijom Ogulin. Oba projekta financiraju se EU novcem. 

Tu temu problematizirao je na zadnjoj sjednici Županijske
skupštine SDP-ov Ivan Vuković. Ističe kako mu je namjera bila
ukazati na poslovanje javnih poduzeća u Hrvatskoj te kako se
postupci javne nabave provode bez građevinske dozvole. 

Županica Martina Furdek Hajdin napomenula je kako se u slučaju
retencija Ogulin javna nabava prošla i u njoj stoji da će
uvođenje izvođača u posao biti po ishođenju pravomoćne
građevinske dozvole. Radovi dva i četiri ishodit će se paralelno,
upravo zato da se ne gubi vrijeme. Sama retencija odnosno faza 4
može se dovršiti kada se dovrši faza dva.

Vuković je i kazao s obzirom na okolnosti projekta retencije
Ogulin, tko garantira da će taj ugovor koji je težak 7,9 milijuna
eura na kraju toliko i koštati. 

– Tu je i pitanje same dinamike tih radova. Možemo se
izvlačiti pao je snijeg pa nas malo priroda koči i ne možemo
pristupiti gradilištu ali šta da nije bilo snijega. Čekamo
građevinsku dozvolu jer bez faza 2 ne možemo raditi fazu 4,
a fazu 4 smo ugovorili. Izvođač radova uopće nema veze s tim. On
mora u roku od 20 dana biti uveden u posao. Investitor ima s time
veze. U konačnici ni vi nemate s tim veze ali volite malo s tim
poentirati i naslikavati se i to je lijepo i to vam je
posao, poručio je Vuković županici.  

Dodao je kako se sličan cirkus očekuje i na drugom
kolosijeku pruge Zagreb – Karlovac jer 50 posto objekata još
uvijek nema građevinsku dozvolu. 

– Izvođač, Strabag, bi trebao ući u posao, ne pada mu napamet i
opet imamo dobra naslikavanja i ništa više, poručio je
Vuković. 

Iz HŽ Infrastrukture na ponovni upit KAportala kazali su kako su
u tijeku pripremni radovi koji se odnose na uređenje gradilišnog
kampa te krčenje šiblja i pripremu terena. Tvrde da je izvođač
tih radova tvrtka Strabag i svi nominirani podizvođači.

– Vezano za građevinske dozvole napominjemo kako je od ukupno 11
dozvola ishođeno 8 pravomoćnih, za jednu je u tijeku izdavanje
pravomoćnosti, dok su ostale dvije dozvole u postupku izdavanja,
stoji u odgovoru HŽ Infarstrukture. 

Usporedbe radi, prije pet mjeseci iz HŽ Infrastrukture
komunicirali su kako “od ukupno 11 građevinskih dozvola do sada
je ishođeno sedam i u tijeku je javni uvid prije izdavanja za još
jednu dozvolu”.

Dalo bi se zaključiti da se nismo baš puno pomaknuli. Ovim tempom
teško možemo očekivati da će do kraja ove godine ovaj projekt
imati ishođene sve građevinske dozvole.  

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest