U planu je i gradnja jednokolosiječne priključne pruge na području Karlovca i Ogulina, a u drugoj fazi i obilazna dvokolosiječna prugu oko Karlovca.
Do 19. rujna otvorena je javna rasprava o Studiji o utjecaju na okoliš modernizacije i izgradnje željezničke pruge Zagreb – Rijeka na dionici od Karlovca do Oštarija. U Karlovačkoj županiji su odredili i datum javnog izlaganja, a to će biti 3. rujna u 16 sati u Velikoj vijećnici Grada Karlovca.
Što će nam donijeti nova nizinska pruga od Zagreba do Rijeke u javnosti nije baš pretjerano poznato, a trenutno smo svjedoci samo radova na dionici od Hrvatskog Leskovca do Karlovca gdje se grade infrastrukturni objekti za buduću dvokolosiječnu prugu koja će nas povezati s glavnim gradom Hrvatske. San je mnogih da se iz Karlovca do Zagreba brzom prugom stigne za pola sata te postoji mišljenje da bi takva veza mogla donijeti Karlovcu novi prosperitet ne samo u prometnoj povezanosti nego i ekonomskom smislu.
No što će se točno graditi od Karlovca prema Ogulinu i kuda će voditi trasa nizinske pruge. HŽ Infrastruktura je još 2020. godine potpisala ugovor za izradu studijske dokumentacije za projekt modernizacije dionice željezničke pruge od Karlovca do Oštarija u sklopu kojeg su izrađeni studija izvodljivosti, analize troškova i koristi i studija o utjecaju zahvata na okoliš.
Cilj projekta izrade studijske i projektne dokumentacije za modernizaciju pruge Karlovac – Oštarije u dužini 40 km jest zadovoljenje tehničko-tehnoloških uvjeta kojima moraju udovoljavati glavne koridorske pruge za međunarodni prijevoz te povezivanje širega područja Karlovca i Oštarija na koridor RH2. To je, naveli su u HŽ-u, preduvjet je za izvođenje radova na toj pružnoj dionici, kojima će se osigurati veće brzine, skratiti vrijeme putovanja, povećati kapacitet pružne dionice, povećati razina sigurnosti željezničkog prometa i zadovoljiti uvjeti interoperabilnosti na cijelome Mediteranskom transeuropskom željezničkom koridoru, čiji je sastavni dio pružna dionica Karlovac – Oštarije.
– Trenutačno se na koridoru izvode najsloženiji i najzahtjevniji željeznički infrastrukturni projekti. Po završetku radova u sklopu projekata duž toga koridora bit će sagrađena pruga visoke učinkovitosti i zadovoljavajuće propusnosti za prijevoz tereta od luke Rijeka do jedinstvene transeuropske prometne mreže, a putnički će prijevoz biti usklađen s europskim standardima. Ciljevi modernizacije koridora jesu uspostavljanje visokokvalitetnoga željezničkog teretnog i putničkog prijevoza te kvalitetne veze luke Rijeka, grada Rijeke i riječkoga bazena s drugim dijelovima Republike Hrvatske i Europe kao i privlačenje novih prijevoznika na željezničku infrastrukturnu mrežu, što će u konačnici doprinijeti povećanju prihoda, naveli su u HŽ Infrastrukturi.
Dužina nove dvokolosiječne pruge od Horvata (Zagreb) do Krasice (Rijeka) bit će ukupno 141 kilometar, no u planu je i gradnja jednokolosiječne priključne pruge na području Karlovca i Ogulina a u drugoj fazi i obilazna dvokolosiječna prugu oko Karlovca.
Što će se točno graditi na karlovačkom području KAportal je pisao u travnju prošle godine, kad su nam iz HŽ Infrastrukture potvrdili da je do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana rekonstrukcija postojećeg kolosijeka i dogradnja drugog kolosijeka na dionici Karlovac – Mostanje u duljini 3,1 km, izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane pruge na dionici Mostanje – Skradnik duljine 36 km i rekonstrukcija postojeće jednokolosiječne pruge na dionici Mostanje – Duga Resa u duljini 7,8 km.
– Na navedenim dionicama planira se rekonstrukcija stajališta Karlovac Centar, izgradnja novog kolodvora Mrežnički Brest i stajališta Belaj te rekonstrukcija kolodvora Mrzlo Polje i Duga Resa. Ovaj projekt koji se cijelim svojim zahvatom nalazi na području Karlovačke županije, a koji je usklađen s prostorno-planskom dokumentacijom županije, trenutačno je u postupku ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, navode u HŽ-u.
Do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana je izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane željezničke pruge na dionici Skradnik – Krasica – Tijani. Ukupna duljina nove pruge iznosi približno 72 km, od čega na područje Karlovačke županije otpada približno 27 km za koje je trasa usklađena sa prostorno-planskom dokumentacijom Karlovačke županije.
– Projektom je planirano i spajanje novoplanirane pruge s postojećom prugom preko Josipdola do Ogulina te spajanje s postojećom prugom Oštarije – Knin – Split prema Kninu. Na dijelu pruge koja prema ovom projektu prolazi Karlovačkom županijom planira se izgradnja novih kolodvora Skradnik i Drežnica. Projekt je trenutačno u postupku ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, pojašnjavaju iz HŽ Infrastrukture.
Za realizaciju cjelokupnog projekta nizinske pruge, uz dionice za koje su već ugovoreni radovi, potrebno je ukupno oko 2,7 milijardi eura. Provedbom svih projekata na trasi povećat će se kapacitet pruga, podići brzina prometovanja putničkih vlakova do 160 km/h, teretnih do 120km/h i skratiti vrijeme putovanja te dodatno podići razina sigurnosti.