INFRASTRUKTURA

Ministar Butković najavio “ubrzanje” projekta gradnje nizinske pruge od Karlovca do Rijeke! Evo što se sve planira graditi u Karlovcu i Karlovačkoj županiji

foto ilustracija KAportal/Pixsell

Dužina nove dvokolosiječne pruge od Horvata (Zagreb) do Krasice (Rijeka) bit će ukupno 141 kilometar, no u planu je i gradnja jednokolosiječne priključne pruge na području Karlovca i Ogulina a u drugoj fazi i obilazna dvokolosiječna pruga oko Karlovca

Nizinska dvokolosiječna željeznička pruga od Zagreba do Rijeke predstavlja jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj. Prema strateškim planovima, pruga bi trebala biti završena najkasnije do 2036. godine, a optimistični rok završetka je 2032. godina piše Poslovni dnevnik.

Ministar prometa i veza Oleg Butković jučer je obišao kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali u luci Rijeka te rekao da će se “nizinska željeznička pruga, odnosno dvokolosiječna pruga od Karlovca do Škrljeva gradit će se po sistemu “design and build”, odnosno u postupku javne nabave tražit će se izvođač koji će odraditi i projektiranje i gradnju pruge, što bi trebalo značajno skratiti proceduru do početka gradnje”.

Pomoć Europske unije

– Očekujemo sufinanciranje iz Europskih fondova, ali trebat će nam još oko dvije milijarde eura vlastitih sredstava. Država i gospodarstvo dovoljno su snažni i vjerujem da ćemo uz povoljan kredit zatvoriti financijsku konstrukciju za ovaj projekt, rekao je Butković a prenosi Poslovni dnevnik.

Dužina nove dvokolosiječne pruge od Horvata (Zagreb) do Krasice (Rijeka) bit će ukupno 141 kilometar, no u planu je i gradnja jednokolosiječne priključne pruge na području Karlovca i Ogulina a u drugoj fazi i obilazna dvokolosiječna pruga oko Karlovca.

Izgradnja drugog kolosijeka pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca je u tijeku a radi se o prvom dijelu nizinske pruge na području Karlovačke županije. Svojom cijelom dužinom, od Rijeke do državne granice s Mađarskom, najsloženiji je i najskuplji projekt ovog investicijskog ciklusa u modernizaciju željeznice. Što će se graditi na potezu kroz grad Karlovac KAportal je već pisao, pa podsjetimo da je predviđena rekonstrukcija postojećeg kolosijeka i dogradnja drugog kolosijeka s desne strane, gledano od Karlovca prema Mostanju, za brzine do 120 kilometara na sat.

Što će se graditi u Karlovcu?

– Na toj dionici predviđa se izgradnja podvožnjaka Mažuranićeva obala, podvožnjaka Vladka Mačeka, vijadukta Karlovac Centar, nadvožnjaka Udbinja, podvožnjaka Bašćinska cesta, podvožnjaka Mostanje 1. Zatim uređenje ceste obala Ivana Trnskog te rekonstrukcija postojećeg i dogradnja novog mosta Kupa, pojasnili su iz HŽ-a za KAportal.

Od stajališta Karlovac Centar predviđeno je da se u duljini 1,4 kilometra postojeći nasip zamijeni vijaduktom kako bi se za područje grada omogućile dodatne biciklističke i pješačke komunikacije unutar urbane zone grada.

– Vijadukt Karlovac Centar je složena konstrukcija od dva razdvojena jednokolosječna vijadukta. Slijedom navedenog se projektira jedna građevina za lijevi i jedna građevina za desni kolosijek pruge, rekli su u HŽ Infrastrukturi.

U rekonstrukciju će i postojeće stajalište Karlovac Centar, a unutar urbanih naselja i u blizini obiteljskih kuća, iz HŽ Infrastrukture otkrivaju kako se predviđa izvedba zaštite od buke u vidu zidova za zaštitu od buke.

Dionica do Oštarija

Druga dionica koja prolazi kroz Karlovačku županiju ide od Karlovca do Oštarija. Duljine je 39,1 kilometar. Još je u fazi pripreme dokumentacije i provođenja postupka javne nabave za projektnu dokumentaciju kao i ishođenja potrebnih dozvola.

Planirana je rekonstrukcija postojećeg kolosijeka i dogradnja drugog kolosijeka na dionici Karlovac – Mostanje u duljini 3,1 km, izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane pruge na dionici Mostanje – Skradnik duljine 36 km i rekonstrukcija postojeće jednokolosiječne pruge na dionici Mostanje – Duga Resa u duljini 7,8 km.

Uz rekonstrukciju stajališta Karlovac Centar, planirana je i izgradnja novog kolodvora Mrežnički Brest i stajališta Belaj te rekonstrukcija kolodvora Mrzlo Polje i Duga Resa. Ovaj projekt koji se cijelim svojim zahvatom nalazi na području Karlovačke županije i usklađen je s prostorno – planskom dokumentacijom Karlovačke županije.

Brzine do 160 km/h

Do sada izrađenom studijskom dokumentacijom planirana je izgradnja nove dvokolosiječne elektrificirane željezničke pruge na dionici Skradnik – Krasica – Tijani. Ukupna duljina nove pruge iznosi približno 72 kilometara, od čega na područje Karlovačke županije otpada približno 27 kilometra za koje je trasa usklađena sa prostorno-planskom dokumentacijom Karlovačke županije.

– Projektom je planirano i spajanje novoplanirane pruge s postojećom prugom preko Josipdola do Ogulina te spajanje s postojećom prugom Oštarije – Knin – Split prema Kninu. Na dijelu pruge koja prema ovom projektu prolazi Karlovačkom županijom planira se izgradnja novih kolodvora Skradnik i Drežnica.

Provedbom svih projekata na trasi povećat će se kapacitet pruga, podići brzina prometovanja putničkih vlakova do 160 km/h, teretnih do 120km/h i skratiti vrijeme putovanja te dodatno podići razina sigurnosti.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest