Koliko bi Šegrt morao biti glupi kreten da baš ne želi izdavati račune i platiti PDV koji bi i tako bio osiguran iz proračuna Karlovačke županije, pita se nekadašnji direktor bivše županijske tvrtke.
Porezni obveznici Karlovačke županije platit će 1,4 milijuna kuna
poreznog duga na ime nikad plaćenog PDV-a bivše, sad već
likvidirane županijske tvrtke Razvojne agencije Karla d.o.o., a
upravo je tu odluku prošlog tjedna donijela i Županijska
skupština.
Rasprava na ovu temu bila je duga no zanimljiva jer je javnost
doznala neke stvari, poput one da je postojeća javna ustanova –
Razvojna agencija KŽ pravna sljednica Karle, kao i da je njezin
ravnatelj tek prije nešto manje od mjesec dana saznao da porezni
dug uopće postoji. KAportal je, podsjetimo, o tome pisao još
početkom siječnja. Nama se, naime, ponovo javio bivši HDZ-ov
direktor Karle Viktor Šegrt, a koji iznosi kronologiju kako
je uopće do ovakve apsurdne situacije i došlo. S obzirom da nije
mogao sudjelovati na sjednici Županijske skupštine poslao nam je
“otvoreno pismo” u kojem iznosi puno toga vezano za ovaj
slučaj.
Zbog velikog interesa javnosti njegov dopis prenosimo u
cijelosti…
– S obzirom na održanu Skupštinu Karlovačke županije na
kojoj se spominje razvojna agencija kojoj sam 8 godina bio na
čelu te sam iz nje potjeran od strane tadašnjeg župana Damira
Jelića, bilo bi kulturno s aspekta društvene higijene da sam bio
pozvan da objasnim apsurd i neznanje koje se je dogodilo i koje
se događa jer je tema vrlo složena, piše Šegrt.
Također čitajući u članku na KAportalu da sadašnji
ravnatelj navodi da nije znao za problem fiktivnog PDV-a (ja
navodim fiktivnog će to biti vidljivo u nastavku).
ta konstatacija naravno nije istinita s obzirom da je
upravo retroaktivni porezni nadzor pokrenut nakon što se je u
Javnoj ustanovi regionalnoj razvojnoj agenciji Karlovačke
županije, koju sam ja morao po zakonu i osnovati jer je bilo
vječno neriješeno pitanje PDV-a u Hrvatskoj zbog kolizije triju
zakona, aktiviralo NEPOTROŠENOG I OSTAVLJENOG 215.658,63 kn
PRETPOREZA (nema štetne radnje) i započet je retroaktivni porezni
nadzor.
Retroaktivni porezni nadzor je započet 30.11.2018. godine (mail u
nastavku gdje upozoravam župana o težini situacija no nisam
dobivao nikakve povratne informacije) i upravo su tada dvije
inspektorice, Belanek i Pavković, došle u Javnu ustanovu razvojnu
agencije i mene se je hitno zvalo da dođem isti dan u poreznu s
obzirom da sam bio na godišnjem odmoru i nisam znao što se događa
i čitavo vrijeme sam obavještavao o tome. Daljnji nadzor je
nastavila gospođa Belanek,
Uz to, uvaženi gospodin vijećnik platforme MOŽEMO koji priča o
nepravilnosti vođenja razvojne agencije “Karle” d.o.o. je
neosporno priznati financijski stručnjak i koliko imam saznanja,
njegova tvrtka vodi računovodstvo i financije nekih gradskih
tvrtki gdje je rukovodstvo imalo određenih problema koji su
kvalitetno riješeni, pa bi ga ovim putem i zamolio da pokaže kako
bi to trebao izgledati račun za provođenje EU projekata
dodijeljenih od države s potpisanim Ugovorima s Ministrima u
kojima stoji da se ne smije naplaćivati provođenje EU projekata
za županiju, gradove i općine jer su razvojne agencije tvrtke od
posebnog interesa RH. Ako to uspije, uvaženi vijećnik čije ja
znanje u financijama zaista iskreno cijenim, će na taj način
pomoći da se provede porezni nadzor nad svim tvrtkama u
vlasništvu Karlovačke županije i drugih županija koje tako i
dalje rade i dodatno pomoći da se napuni proračun naše Domovine.
Kako se je sada morao platiti PDV za provedbu EU projekata na
osnovu nečega za što nije bilo osnove, javno ću iznijeti dodatne
informacije da se vidi apsurd koji se događa u našoj Domovini.
Prvi slučaj poreznog nadzora koji se dogodio u Hrvatskoj na
razvojnoj agenciji, koja je kao i ugašena “Karla” d.o.o. bila
također trgovačko društvo (ukupno je bilo 17 razvojnih agencija
osnovanih kao trgovačko društvo i radilo je isto kao i “Karla”
d.o.o. zbog zakonske nedorečenosti i neusklađenosti), je bila
Regionalna razvojna agencija Slavonije i Baranje d.o.o., za
međunarodnu i regionalnu suradnju. Toj razvojnoj agenciji u
Slavoniji je proveden porezni nadzor tijekom 2017. godine i u to
vrijeme joj je na čelu bio gospodin dr. sc. Stjepan Ribić koji
trenutno obnaša funkciju glavnog konzula u Milanu. Nadzor je
proveden za izradu tadašnjeg Master plana prometnog razvoja
financiranog iz EU novaca i dodijeljenog od strane Ministarstva
prometa i tadašnjeg ministra Siniše Hajdaša Dončića, inače vrlo
vrijedna i važna strategija koja nam pomaže i danas. Valja
napomenuti da su takva sredstva za izradu istih master planova
prometa dodijeljena i drugim razvojnim agencijama uključujući i
“Karlu” d.o.o. Naš posao kao razvojne agencije je bio, kao i u
svim ostalim projektima koje smo provodili za županije a novac
dobili od ministarstva iz EU fondova, da u postupku javne nabave
odaberemo izrađivača takvih studija ili edukacija, ovisno za što
smo dobili novac, da te izrađivače koji su u tom postupku
odabrani platimo dobivenim novcem i naravno na te usluge je jasno
plaćen PDV!
Što smo mi kao razvojne agencije mogle fakturirati i zaračunati s
PDV-om prema našim osnivačima?
Apsolutno ništa nismo mogli niti fakturirati niti zaračunavati
JOŠ JEDAN PDV, s obzirom da je PDV plaćen kada smo plaćali
konzultantima usluge a konačno mi smo bili “brzo protočni
bojleri” EU novca sukladno pravilima koja su bila navedena u
ugovorima potpisanim sa Ministrima koji su dodjeljivali novac te
Zakonu o regionalnom razvoju koji je navodio da radimo posao od
općegospodarskog interesa što nije bilo usklađeno sa druga dva
zakona – no jeli to problem razvojnih agencija ili moja
odgovornost onih koji vode razvojne agencije?
Konkretan problem je bio u tome što su u stalnoj koliziji bila
tri Zakona:
– Zakon o regionalnom razvoju – koji je rekao da smo d.o.o. koji
rade posao od općegospodarskog interesa
– Zakon o PDV – koji nije priznao gore navedeno iz prvog zakona
– Zakon o trgovačkim društvima – koji također nije priznao gore
navedeno iz prvog zakona
U ovom slučaju je stalno bilo nesuglasica oko Zakona o
regionalnom razvoju i ova druga dva zakona jer je kao i “Karla”
d.o.o. radilo 17 razvojnih agencija u Hrvatskoj a neke su
nastavile raditi na isti način i nakon što su po zakonu morale
biti osnovane javne ustanove razvojne agencije no one nisu
predmet nadzora a trebale bi biti po ovom slučaju u Karlovačkoj
županiji. Naravno, ako smo svi jednaki pred zakonom i imamo
zagarantirana jednaka ustavna prava. Ili je u pozadini obračun s
pojedincem?!
Kao što sam i rekao ranije, u Osijeku je razvojna agencija radila
Master plan prometa kao i “Karla” d.o.o. te je putem javne
nabave odabrala izvođače pa ja nakon izrađenog master plana za
svoje županije, uredno kao i “Karla” d.o.o., platila uslugu plus
PDV izrađivačima plana EU novcem dodijeljenog po ugovoru od
Ministarstva prometa. Sve se je dodatno kontroliralo i u
Ministarstvu!
Za Osijek je preko Osječke razvojne agencije d.o.o. master plan
prometa radio:
– Oikon d.o.o. – Institut za primijenjenu ekologiju,
INSTITUT IGH d.d., Željezničko projektno društvo d.d.
PODIZVODITELJI: VERKEHRPLUS GmbH, Mobilita Evolva d.o.o., Rencon
d.o.o.
Za Karlovačku županiju je preko razvojne “Karla” d.o.o. isti
masterplan za Karlovačku županiju radio:
– Mobilita Evolva d.o.o. – za razvoj prometa i prometne
infrastrukture, Zrinjevac 17, HR – 10 000 Zagreb i Verkehrplus
Prognose, Planung und Strategieberatung GmbH, Elisabethinergasse
27a, A-8020 Graz, Austrija
Kod nas sam ja tada na tom projektu izrade master plana prometa
za Karlovačku županiju zaposlio Krunoslava Kralja, sadašnjeg
zamjenika ravnatelja, da koordinira izradu jer smo mogli
zaposliti jednu osobu po projektu što je u većini projekata
predvidiv trošak.
A sada uz to u prilogu objavljujem i izdane račune, koje je na
početku poreznog nadzora u Osijeku namjerno izdao gospodin
direktor razvojne agencije koja je bila trgovačko društvo dr. sc.
Stjepan Ribić da se vidi jeli to moguće, i koji su, gle čuda,
odbijeni od strane osnivača i Države jer za to nije bilo kao i u
našem slučaju osnove niti mogućnosti!
Moglo se je tada oporezovati “Karlu” d.o.o zašto nije?
Razlog navođenja ovog slučaja u Osijeku je taj što je baš u to
isto vrijeme “Karla” d.o.o. imala prvi detaljni porezni nadzor za
period od 01.01.2015. – 31.07.2016. godine kada je za Karlovačku
županiju također izrađivala Master plan prometnog razvoja
Karlovačke županije koji je financiran od strane Ministarstva
prometa kojem je na tada na čelu bio ministar Hajdaš – Dončić.
Ministar Hajdaš – Dončić je potpisao ugovor sa županom Ivanom
Vučićem (link) je tekst o potpisivanju
sporazuma o dodjeli sredstava za izradu master plana prometnog
razvoja Karlovačke županije) te je “Karli” d.o.o. dodijelio novac
da za Karlovačku županiju i sve gradove i općine napravi isti
takav masterplan prometa kao što je dobila i razvojna agencija
Osiječko – Baranjske županije u Osijeku.
To znači da su tada inspektorice iz Porezne uprave Karlovac u tom
razdoblju mogle kao i inspektorica Nevenka Belanek sada, tražiti
da se oporezuje izrada Studija prometnog razvoja Karlovačke
županije kao što je tražio nadzor u Osječko – Barajnskoj županiji
za njihovu razvojnu agenciju. Ipak one to nisu tražile jer za to
nije bilo osnove i one su to shvatile, te nisu smatrale da je
trebalo biti fakturirano i oporezovano (u prilogu je i stranica
izvješća o radu za 2015. godine koji je bio nadziran).
Izvadak iz nadziranog Izvješća o radu za 2015. godinu u kojem
jasno stoji provedba projekta u iznosu od 3.835.200,00 kn a
nadzor navodi isporuke u vrijednosti od 93.477,82 kn:
Uz navedene projekte iz Plana rada, u Razvojnoj agenciji su
pripremana su 6 poduzetničkih projekata i 7 projektnih prijedloga
JLS-ova te jedan iz civilnog sektom. Ukupna vrijednost projektnih
prijedloga je 31 mil.kn koji se kandidiraju na natječaje
Poduzetničkog impulsa, Ministarstva turizma, Ministarstva
branitelja, Ministarstva kulture, ERDF, ESF i dr.
3.5. AKTIVNOSTI VEZANE UZ PROVEDBU PROJEKATA
Studija prometnog razvoja Karlovačke županije
Cilj projekta je izrada Studije prometnog razvoja koja če dati
rješenje za prometno povezivanje javnim prijevozom uriutar
županije, naznačiti mogučnost povezivanja sa susjednim državama i
županijama, te tinapredenje teretnog prijevoza.
Sufinanciranje: IPA OP Promet 2007-2013
– proveden je natječaj za voditelja projekta te je zaposlen u
Razvojnoj agenciji; provedene su dvije javne nabave te su
izabrani izradivač studije i usluga promocije i vidljivosti;
potpisan je sporazum o suradnji na izradi studije sa JLS-ovima s
područja županije te je uspostavljen Facebook profil Studije –
vrijednost projekta: 3.835.200,00 KN
Pa kako je moguće da je porezna u Osijeku to tražila da se
oporezuje s fakturom i PDV-om koje niste mogli izdati, a nadzor
Porezne uprave u Karlovcu baš u tom istom razdoblju za isti
projekt ne utvrđuje takve nepravilnosti a bez problema je mogao.
A na kraju to se pak čini kad je tvrtka već u postupku
likvidacije.
Podsjetit ću da je taj drugi retroaktivni porezni nadzor
pokrenut zbog nepotrošenih i neaktiviranih 215.658,63kn
pretporeza (nema štetne radnje) iskazanih u Informacijskom
sustavu porezne uprave na dan kada ih je aktivirala novo osnovana
Javna ustanova regionalna razvojna agencija Karlovačke županije
gdje je navedeno da smo morali zaračunavati PDV i izdavati
fakture za EU projekte koje smo radili jednako kao i u prvom
poreznom nadzoru kada se to nije dogodilo!
Zaključno:
Na ovaj način je dva puta plaćen PDV. Prvi puta je PDV plaćen
izrađivačima usluga iz EU novca odabranima na javnoj nabavi za
provedbu EU projekata za što smo ga i dobili od Ministarstva.
Drugi puta je plaćen PDV sada, po provedenom poreznom nadzoru na
osnovu faktura koje po ugovorima i zakonu nisu smjele biti niti
izdane, niti bi imale osnovu za plaćanje i bile bi fiktivno
izdane te zato i nisu bile izdane (slučaj Osijek). U tom slučaju
bi to bilo KAZNENO DJELO podložno djelovanju OLAF-a za preprodaju
EU novca!
U ovom slučaju se pokazalo da je Zakon o trgovačkim društvima i
Zakon o PDV-u iznad Zakona o regionalnom razvoju, tj. da i dalje
nisu usklađeni, što donosi mogućnost dodatnih nadzora i
oporezivanja EU novca u Republici Hrvatskoj i da “Karla” d.o.o.
nije radila protivno zakonu nego sukladno svom nadređenom Zakonu
koji je bio u koliziji sa druga dva Zakona! – Teški apsurd u
Hrvatskoj i kako je moguće da se baš ovaj nadzori dogodi nakon
što se provelo zakonsko usklađenje da ovakvih problema više ne
bude!
Karlovačka županija mora krenuti u tužbu prema nadležnim
Ministarstvima koja su dala ugovore u kojima stoji da se ne smiju
naplaćivati usluge koje se provode novcem iz EU fondova za
gradove, općine i županiju a porezna uprava u Karlovcu je očito
dokazala da se moraju. Znači da je “Karla” d.o.o. radila kao i
svih ostalih 16 razvojnih agencija po Zakonu o regionalnom
razvoju i Ugovorima potpisanim s Ministrima a samo je kod nje
utvrđen neplaćen fiktivni PDV – to nije istina nigdje ga nitko
nikada nije platio!
Sada treba pokrenuti retroaktivni i aktivni porezni nadzor nad
svim ostalim razvojnim agencijama u Republici Hrvatskoj koje su
radile i još uvijek rade na isti način ako smo svi jednaku po
Ustavu Republike Hrvatske pred zakonom i pravosuđem.
Kako sam ja bio i ostao čovjek sustava lokalne i regionalne, a
tako i državne uprave, na ovaj način nakon ovog slučaja sam
postao i jedan od “suradnika” moje domovine i domovinskih službi
te vam mogu dostaviti listu za Karlovačku županiju kao i za druge
županije te njihove tvrtke (za koje znam) a koje rade kao
uništena “Karla” d.o.o., da se mogu pokrenuti porezni nadzori.
Ili se to neće pokrenuti….tko zna?
U protivnom, ako se oni ne pokrenu, biti će to nastavak
političkog progona i diskreditacije mene osobno što je započeo
bivši župan Damir Jelić kada mi je sa svoje pozicije moći župana
Karlovačke županije rekao da više neću biti šef tadašnje “Karle”
d.o.o. u svibnju 2018. godine, da moram otići na drugo radno
mjesto koje je on odredio i nema veze sa mojom strukom i
referencama, te da se ne smije javiti na natječaj za ravnatelja
novoosnovane Javne ustanove regionalne razvojne agencije
Karlovačke županije. Također to će biti i nastavak progona mene
od strane poreznog nadzora na tvrtki u likvidaciji zato jer sam
radio po Zakonu i Ugovorima s Ministrima i krenuo u zakonsko
usklađenje kako mi je izmijenjeni zakon naložio te su baš tada
utvrđene nepravilnosti koje u ranijem nadzoru nisu bile utvrđene.
I za kraj, podsjetit ću, ja sam u “Karli” d.o.o. ostavio
slijedeće financijsko stanje plus gomilu projekata koje je
preuzela novo osnovana Javna ustanova regionalna razvojna
agencija Karlovačke županije koja je do 01.01.2021. godine
također poslovala u sustavu PDV-a pa je valjda i ona po tome
trebala izdavati račune za provođenje projekata koje je preuzela:
Regionalnu razvojnu agenciju “Karlu” d.o.o. sam 2010. godine
preuzeo sa – 69.679,00 kn a ostavio sam na dan 31.10.2018. godine
2.244.721,85kn na računu. Taj novac na računu koji sam ostavio je
ostao od ušteda i povrata novaca po provedenim EU projektima bez
rada na tržištu za što nismo niti bili osnovani pa i s čak ovako
dvostruko plaćenim PDV-om suprotno uredbama Vijeća Europe i
ugovorima o dodjeli EU sredstava potpisanim s ministrima “Karla”
d.o.o., niti Karlovačka županija ne bi bila oštećena.
Također, čak da je i postojao porezni dug, koji nije stvaran jer
je u ovom slučaju PDV dva puta plaćen, ostavio sam dovoljno novca
da tvrtka sama snosi taj trošak i da nema nikakve štete.
I još jedno retoričko pitanje: Koliko bi Šegrt morao biti glupi
kreten da baš ne želi izdavati račune i platiti PDV koji bi i
tako bio osiguran iz proračuna Karlovačke županije te da se
četiri godine nakon što je “Karla” politikom tadašnjeg župana
uništena, dopusti da se maltretira on i njegova obitelj…
Vjerojatno bi Šegrt morao biti kreten koji bi visoko kotirao u
Guinnessovoj knjizi rekorda za kretenizam i dobio bi posebno
županijsko odlikovanje što je takvo zlatno odličje u Karlovačku
županiju!
S poštovanjem, bivši direktor i bivši
likvidator regionalne razvojne agencije Karlovačke županije
“Karla” d.o.o. dr. sc. Viktor Šegrt