REAKCIJA

Vijećnica Latin o inicijativi za autocross stazu u Ozlju: Gradonačelnica tvrdi kako je u interesu Grada imati stazu baš u vlasništvu, pitam se čim to financirati

Zaduživanje građana Ozlja i gomilanje fiksnih troškova za razvoj sporta kojim se bavi tek nekolicina ljudi i bez garancije da će autocross entuzijasta biti dovoljno u budućnosti, ne mogu podržati, poručuje Latin.

Treba li grad Ozalj i Auto klub Ozalj imati vlastitu autocross
stazu? Tema je to o kojoj se dojmovi još uvijek nisu slegli,
prije svega jer se ista potegnula u Gradskom vijeću, a
rezultirala negodovanjem od strane dijela oporbe (više
na
linku
).  

Koji je razlog tome pojasnila je nezavisna gradska vijećnica
Sabina Angelina Latin. Kako je posjetila, na samoj sjednici
obznanjeno je da stazu namjerava izgraditi/napraviti Grad Ozalj,
da je njezino postojanje u interesu Grada Ozlja te da je u
interesu Grada da ta staza bude i u vlasništvu Grada. 

No, zašto je sve navedeno u interesu Grada nije rečeno ni na koji
način elaborirano, napominje Latin. 

– Grad Ozalj ima skromna 24 milijuna kuna prihoda, a isto toliko
i rashoda – dakle, stvari su jasno zadane i nema se tu što
previše mudrovati hoće li tisuću kuna ići lijevo ili desno.
Možemo samo biti sretni na kraju razdoblja ako se rashodi zadrže
unutar planiranih obzirom na pojačane aktivnosti i rastuće
troškove javnih poduzeća. Svi znamo da je rashodovanje ona
lakša strana priče dok je prihodovanje već nešto drugo – ono
teško. Lako koju tisuću ili u slučaju proračuna par desetaka ili
stotina tisuća potrošiti, ali – treba ih zaraditi. Glavno pitanje
kuda u te zadane rashode/troškove ugurati i trošak autocross
staze, poručuje je Latin.  

Kako u nastavku dodaje, njezina izgradnja na opisan način jest –
čisto povećanje rashodovne strane.  

– Možemo dobiti EU sredstva, reći će netko. Možemo li uistinu?
Hoće li posredničko tijelo, za razliku od mene, prepoznati i
vrednovati javni interes, interes šire zajednice tog projekta?
Ok, recimo da hoće i dobit ćemo EU sredstva. No, jedna od stavki
projektne dokumentacije kod traženja EU novca je upravo neka
garancija da će se taj projekt moći nastaviti i nakon završetka
projekta. Izuzetno važna stavka. Budući da gradonačelnica tvrdi
kako je u interesu Grada imati stazu baš u vlasništvu, pitam se
čim to financirati. Što to gradonačelnica Bošnjak zna a nije nam
rekla, pita Latin.  

No, isto tako Latin ističe kako ovdje nije riječ o visoko
profitnoj djelatnosti.  

– Autocross staza, suprotno očekivanjima, zapravo je slabo
profitabilna i teško profitabilna. Troškovi održavanja staze su
visoki, a organiziranje utrka podliježe Pravilniku o stazama za
autocross utrke što znači i velike troškove. Niz je stavki koje
treba zadovoljiti – od sanacije buke, preko ekoloških tema do
sigurnosti i zaštite i natjecatelja i publike.  

Imajući u vidu sve navedeno, Latin napominje kako se
postavlja pitanje – mora li, ako već mora biti neka autocorss
staza u Ozlju, baš biti u vlasništvu Grada, kao i ne bi li bilo
isplativije da ona nije u vlasništvu Grada?  

– Pronađite investitora, a Grad, recimo, uvijek može pomoći
izvedbom neke infrastrukture. Mada sam osobno sklona promišljanju
da se državnom prvaku, kojem i ovim putem čestitam na osvojenom
prvenstvu, pomogne na neki drugi način. Primjerice,
sufinanciranjem nabave opreme, natjecanja i slično. Postoje
načini. Zaduživanje građana Ozlja i gomilanje fiksnih troškova za
razvoj sporta kojim se bavi tek nekolicina ljudi i bez garancije
da će autocross entuzijasta biti dovoljno u budućnosti, ne mogu
podržati, poručuje Latin.  

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest