KORAK DO OBNOVE

Imamo sve detalje! Vlada potvrdila Sporazum o obnovi graničnog mosta u Obrežu Vivodinskom – u tri godine ŽUC-u će biti preusmjereno gotovo pola milijuna eura

Prije početka radova uskladit će se projektni elementi odnosno dokumentacija povezana s izvođenjem radova na mostu, na prilaznim cestama i pripadajućoj infrastrukturi

Tjedan dana nakon potpisivanja izmjene Sporazuma između resornih
ministarstva dviju država o izgradnji cestovnog graničnog mosta u
Obrežu Vivodinskom, o čemu je KAportal tada izvijestio, isti je došao
na sjednicu Vlade Republike Hrvatske.

Prihvaćen je jednoglasno kao osnova za vođenje pregovore na način
da se izmijene navodi koji se odnose na bivši granični prijelaz,
a iniciran je od strane Grada Ozlja i susjedne slovenske Općine
Metlika.

Sporazumom se navodi kako su Vlada Republike Hrvatske i Vlada
Republike Slovenije upoznate kako je postojeći cestovni most
preko potoka Kamenica, između hrvatskog naselja Obrež i
slovenskog naselja Božakovo na hrvatsko-slovenskoj državnoj
granici dotrajao i ne udovoljava tehničkim i infrastrukturnim
uvjetima potrebnim za siguran i nesmetan promet i prelazak
granice.  

Cilj i jednoj i drugoj strani je svim putnicima, a posebno
stanovnicima pograničnog područja, omoguće sigurniji i brži
prelazak državne granice. Ovim Sporazumom osigurat će se
projektne, imovinskopravne i tehničke uvjete potrebne za
izgradnju mosta i priključnih prometnica. 

Prije početka radova uskladit će
se projektni elementi odnosno dokumentacija
povezana s izvođenjem radova na mostu, na prilaznim cestama
i pripadajućoj infrastrukturi.

Definirano je da za izradu projektne dokumentacije za izgradnju
mosta zadužena je slovenska strana, a inspekcijski nadzor na
radovima za vrijeme izgradnje mosta obavljat će zajednički
predstavnici nadležnih službi.

Za izgradnju mosta bit će raspisan međunarodni javni natječaj.
Troškove za projektnu dokumentaciju za izgradnju mosta snosit će
slovenska strana, onih na izdavanju dozvola snosit će države
svaka za sebe.

Za izgradnju mosta i uređenja korita na području mosta
pokrit će države u jednakim dijelovima dok troškove izgradnje i
prilagodbe prilaznih cesta do mosta na vlastitom državnom
području svaka od država snosit će sama. 

Rokovi nisu jasno definirani. Navedeno je tek da pripremni radovi
i svi ostali radovi na izgradnji mosta izvodit će se u razumnim
rokovima, koji će omogućiti završetak izgradnje mosta i
priključnih prometnica u što kraćem vremenu, kako bi bio otvoren
nesmetan međunarodni cestovni promet.

Za hrvatski dio izgradnje mosta i priključnih cesta potrebno je
450 tisuća eura koja će se osigurati u državnom proračunu za
2024. s projekcija za 2025. i 2026. godinu. Iznos će biti
preusmjeren kao kapitalna
pomoć županijskim upravama za ceste za održavanje,
rekonstrukciju i građenje županijskih i lokalnih cesta. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest