KA RETROVIZOR

KARETROVIZOR

Prije pola stoljeća odlazak u bilo koju javnu ustanovu bio je lutrija - hoćemo li naići u vrijeme "pauze"? Danas je ipak malo bolje

Prije pola stoljeća odlazak u bilo koju javnu ustanovu bio je lutrija - hoćemo li naići u vrijeme

Čekanja da službenik obavi gablec nisu posve eliminirana, no ipak ih je pun manje nego prije.

Daleko od toga da bismo mogli reći da je danas situacija idealna i da smo dostigli zapadnu Europu po pitanju dostupnosti javnih službi i smanjenja birokracije, no stvari su ipak znatno ugodnije i komfornije nego što su bile prije pola stoljeća pa nije za čuditi da su u raspravi na jednoj društvenoj mreži na temu što je zapravo u Hrvatskoj danas zaista bolje prije 20 ili 30 godina mnogi isticali upravo da je na tom planu napravljen objektivni pomak.

I zaista, iako još uvijek ima nevjerojatnih birokratskih gnjavljenja, mnogo toga može se obaviti i sasvim brzo i efikasno, a jedna stvar koja se većinom popravila je i bolja organizacija posla kada su u pitanju čuvene "pauze" koje su desetljećima izazivale očaj i bijes građana koji bi naišli u neku ustanovu upravo u to vrijeme. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Nije baš da su posve eliminirane, pogotovo tamo gdje silom prilika radi samo jedna osoba, kao npr. u manjim poštanskim uredima, no na većini mjesta službenici svoj gablec obavljaju na način da korisnici ne budu zakinuti, dakle "na smjenu".

"U prolazu - šalteri i gablec", Karlovački tjednik, 22. kolovoza 1974. godine


Trideset minuta odmora za vrijeme radnog vremena zakonsko je i neotuđivo pravo svakog radnog čovjeka. U radnim organizacijama na znak sirene zaustavljaju se svi strojevi i dok jedni radnici "gablaju" poneki zatraže dozvolu da skoknu u grad da ovjere neki dokument, plate račun za struju ili pošalju hitno pismo ili... ima puno malih stvari koje svakog mjeseca moramo obaviti kod takozvanih javnih službi.

Međutim, u tim službama radni odmor nije organiziran kako treba. Tako vam se između 9 i 10 sati može dogoditi da "poljubite" spušteni šalter i da izgubite 30 minuta vremena kojemu svakog dana cijena sve više raste.

Šalteri se zatvaraju čak i tamo gdje bi od nekoliko službenika jedan trebao dežurati pa "gablati" poslije svojih drugova. Ne bi li to bilo najpogodnije, najjednostavnije i najkorisnije rješenje? 

Ima i drugih situacija. Neki dan zatvoren je bio šalter broj 8 u Pošti iako je pred njim čekalo desetak građana. Posao zbog kojeg su došli mogli su obaviti u susjednoj sobi, ali to na zatvorenom šalteru nije pisalo.

(foto: kafotka.net)

Izdvojeno


Reci što misliš!