AKTUALNO / VIJESTI

450 MILIJUNA EURA

HŽ kreće u najskuplji projekt do sada, novim sustavom komunikacije bit će pokrivena željeznička mreža i na karlovačkom području

HŽ kreće u najskuplji projekt do sada, novim sustavom komunikacije bit će pokrivena željeznička mreža i na karlovačkom području
Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Projekt se financira iz fondova EU-a a bit će proveden u tri faze

HŽ Infrastruktura pokrenula je postupak jsvne nabave za novi moderni sustav komunikacije, ujedno i najskupljoj u povijesti, vrijednoj 450 milijuna eura. Riječ o projektiranju i izgradnji Globalnog sustava pokretnih komunikacija za željeznički promet (GSM-R) i njegovom kasnijem prebacivanju na novu radijsku tehnologiju FRMCS (Budući željeznički mobilni komunikacijski sustav) za komunikaciju s pružnim vozilima na željezničkim prugama, piše Jutarnji list.

U ovom trenutku komunikacija na prugama HŽ Infrastrukture obavlja se radiodispečerskim sustavom (RD sustav) sagrađenim početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. To je poseban telekomunikacijski sustav čija je osnovna namjena uspostavljanje komunikacijske veze (radiotelefonske i digitalne telegramom) između strojovođe vučnog vozila u pokretu i određenoga dispečerskog središta te obratno. Sve komunikacijske veze ostvarene preko RD sustava potpuno su kontrolirane i obavezno su snimane registrofonima.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Modernizacija željezničke mreže

GSM-R je međunarodni komunikacijski bežični standard za željezničku komunikaciju i aplikacije. Dio je Europskog sustava upravljanja željezničkim prometom, a koristi se za komunikaciju između vlakova i kontrolnih centara za regulaciju željezničkog prometa. FRMCS je budući željeznički mobilni komunikacijski sustav koji će postupno zamijeniti aktualni GSM-R.

HŽ Infrastruktura novim modernijim sustavom komunikacije planira se pokriti cjelokupna željeznička mreža u Hrvatskoj od približno 2.600 km pruga, a kako piše Jutarnji, cijeli projekt trebao biti realiziran u sedam godina.

Za putnike to znači dodatno podizanje razine sigurnosti jer GSM-R omogućuje pouzdanu komunikaciju između dispečera, vlakova i ostalih operativnih jedinica, što je ključno za sigurno prometovanja vlakova, brze reakcije u slučaju hitnih situacija, za sprječavanje incidenata, prijetnji, opasnosti i nesreća na pruzi.

Sustav GSM-R u ovom trenutku koristi se na 130 tisuća kilometara pruga u Europi i 210 tisuća kilometara pruga diljem svijeta i svi imaju obvezu postupno se prebaciti na FRMCS.

Europski novac

Projekt se financira iz fondova EU-a a bit će proveden u tri faze. Uključuju izradu projekta odnosno tehničke dokumentacije izgradnje, izgradnju Globalnog sustava pokretnih komunikacija za željeznički promet te prebacivanje s GSM-R mreže na FRMCS mrežu.

U sklopu projekta između ostalog zamijenit će se postojeći analogni radiodispečerski sustav komunikacija i izgraditi primarni i pričuvni dispečerski i nadzorni centar, a Jutarnji donosi da će se izgraditi i novi centralni sustav za glasovno i vizualno informiranje putnika.

Izdvojeno


Reci što misliš!