KARETROVIZOR
Putovanje željeznicom danas je uglavnom izvor frustracija i/ili šala, prije 140 godina se vlakom brže dolazilo iz Beča do Rijeke nego danas!
Danas, naime, vlakom od Beča do Zagreba treba 8 sati i 40 minuta, a potom još od Zagreba do Rijeke 4 sata i 40 minuta.
Kada su problemi u pitanju malo koja se državna institucija, u državi kojoj problema svakako ne nedostaje, može mjeriti s Hrvatskim željeznicama.
HŽ je iz niza razloga zapravo postao svojevrsni "meme" uživo pa se mnogi na njega više ni ne ljute, već svaki spomen hrvatskog željezničkog prometa dovodi do brojnih šala i obilja smijeha.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
-
Po prvim informacijama iznenada mu je pozlilo i nažalost unatoč brzoj intervenciji Hitne službe nisu mu uspjeli pomoći.
-
Plakete dodijeljene Ivanu Kolencu – Loptici, Nikici Spudiću, Ženskoj udruzi Katarine Josipdol, KUD "Rečica" i Udruzi vinogradara, vinara i voćara Ozalj, a Nagrada za životno djelo generalu Petru Stipetiću posthumno
Nećemo ovog puta ulaziti u toliko dugo čekanu priču o izgradnji novog kolosijeka između Hrvatskog Leskovca i Zagreba, koja bi nam trebala donijeti ipak malo brže vlakove - najava je bilo toliko da više i ne vrijedi o tome pričati dok ne vidimo, ne samo radove, već i to da se bliže kraju.
No, u najstarijem online dostupnom lokalnom listu, Svjetlu iz 1884. godine, naišli smo na zanimljivu crticu koja potvrđuje, dakako opet smo u sferi šale, da HŽ i vlakovi na ovom području ipak napreduju. Naime, dok je prije 140 godina za put od Beča do Rijeke trebalo 14 sati i 13 minuta, danas vlakom tu udaljenost možete preći za samo nešto više od 13 sati!
Zapravo, to nije točno, jer tako bi bilo kada bi izravan vlak uopće postojao, no više ga nema pa u to treba uračunati i čekanje na novi vlak pa možemo doći do žalosnog (ili ipak - smiješnog?) zaključka da se prije 140 godina od Beča do Rijeke moglo stići brže nego u 21. stoljeću! Danas, naime, vlakom od Beča do Zagreba treba 8 sati i 40 minuta, a potom još od Zagreba do Rijeke 4 sata i 40 minuta. Sveukupnu oko 13 sati i 20 minuta bez kašnjenja, a gdje je još čekanje na presjedanju...
"Trgovačke i obrtničke viesti", Svjetlo, 1. siječnja 1884. godine
Novi brzovlak ide od 15. prosinca iz Beča do Rieke, koj će prevalit svoj put za 14 sati i 13 minuta, dočim onaj iz Pešte za Rieku premašuje isti put u 15 sati 36 minuta.
Mješoviti vlak br. 526 koj polazi iz Zagreba u Sisak u 5 satih 45 min, obćiti će do daljnje odredbe odsele radi ograničenja parobrodarstva medju Siskom i Brodom samo ponedjelkom i petkom.
Austrijska je vlada izjavila da ne namjerava ni početi proučavati prugu Knin - Novi pošto joj manjka ono za čim sliepci mrmljaju - novaca neima; ali je ipak u isto vrieme preko 32 milijona opredielila za razne željeznice koje nisu na jugu te koje poboljevaju od vremena zloglasnog gründerstva.
(foto: kafotka.net)
Izdvojeno
-
Iznadprosječno toplo uz pritjecanje sve toplijeg zraka ispred poremećaja koji će se zadržati sjevernije i zapadnije od Alpa.
-
Dodaju da je uklanjanje zgrade u Gajevoj, kao i Prešernovoj i Šimunićevoj ulici, nastavak je prošlogodišnjeg ciklusa uklanjanja ruševnih zgrada u Karlovcu
-
Navodi da se radi o izbornom mjestu u zagrebačkom Španskom te da traži uvid u izborne listiće
-
Reci što misliš!