KA RETROVIZOR

KARETROVIZOR

Gradski prijevoz prije 70 godina - autobusa nema pa ljudi idu pješice, a iz poduzeća kažu: "ne treba autobus, vidite da idu pješice"!

Gradski prijevoz prije 70 godina - autobusa nema pa ljudi idu pješice, a iz poduzeća kažu:

Jedino rješenje za putnike koji stignu vlakom bio je - fijaker.

Javni gradski prijevoz u Karlovcu izvor je raznih i brojnih prijepora valjda - otkako postoji. U travnju ove godine nakon zaista godina i godina nezadovoljstva došlo je do prvih pozitivnijih vijesti i "podebljanja" gradskih linija i veza - kako će to sve funkcionirati u stvarnosti tek treba vidjeti, ali bilo kakav pomak je dobro došao, iako nema sumnje da prostora ima za još puno toga.

U sedamdesetim i osamdesetima autobusa je bilo puno više, ali su glavni uzrok prigovora bili vozači, od kojih su neki bili krajnje neodgovorni pa se tako u novinama iz tog doba mogu vidjeti pisma ljutitih čitatelja i čitateljica zbog vozača koji su samo prošli pored stanice ili su se zadržali predugo na pauzi ili su, čak, van bilo kakvog voznog reda zaustavljali autobuse kraj birtije kako bi s prijateljem otišli na piće. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Još malo dalje u prošlost problem je bio potpuni manjak autobusnih linija, kao u ovom tekstu lokalnog tjednika iz 1954. godine u kojem je onima koji su u grad došli vlakom preostalo jedino da do centra krenu - fijakerom. Ipak, posebnu "pohvalu" zaslužuje cinizam ondašnjeg Transportnog poduzeća iz kojeg poručuju da linija nije ni potrebna, jer se može vidjeti da ljudi ionako idu pješice. 

"Jačina prevoznog sredstva od stanice do grada - 1 konjska sila", Karlovački tjednik, 7. svibnja 1954. godine


Kad je prošle godine grad Karlovac dobio dva autobusa onda je jedna linija povezivala željezničku stanicu, grad i Turanj, a na Korzu se moglo preći i za Dubovac i obratno! 

Ali, poslije zastoja autobusnog prometa nakon snijega u veljači ove godine željeznička stanica je ostala u tom prometu - odcijepljena. Iako se broj autobusa povećao na četiri, putnici i građani moraju pješice na stanicu. A zašto?

Kako nismo znali zašto, obratili smo se na Transportno poduzeće i dobili smo odgovor da se ne isplati ova veza, jer da svi putnici i građani ionako idu pješice, zatim da se ne može uskladiti autobusni red vožnje s voznim redom željeznice.

Izražavajući stanovište onog dijela građana koji žele i traže da se ta veza opet uspostavi ovim putem apeliramo ne samo na Transportno poduzeće već i na Narodni odbor grada da se što prije uvede autobusna linija željeznička stanica - grad. Nailaze topli dani, a s njima i pojačani turistički (i ostali) promet. Sigurno je da će potpuno otpasti prigovor da linija "nije rentabilna". Osim toga, redovi vožnje mogu se uskladiti na taj način da jedan manji autobus vozi na liniji željeznička stanica - grad, a koji bi se ravnao prema odlasku i dolasku putničkih (i brzih) vlakova.

Ovako - kako je sada, možete se sa stanice u grad prevesti jedino fijakerom u koji je upregnut - jedan konj.

(foto: kafotka.net)

 

Izdvojeno


Reci što misliš!