AKTUALNO / VIJESTI

ODLUKA JE TU!

Vlak više neće ići kao puž? Pruga kojom se godišnje preveze 86 tisuća putnika konačno ide u obnovu - HŽ najavio radove na dionici Karlovac - Ozalj - Bubnjarci

Vlak više neće ići kao puž? Pruga kojom se godišnje preveze 86 tisuća putnika konačno ide u obnovu - HŽ najavio radove na dionici Karlovac - Ozalj - Bubnjarci

Pruga je izgrađena 1913. te je tada željeznički povezana Ljubljana s Karlovcem. 110 godina kasnije došlo je vrijeme za novi makeover

Zlatno doba razvoja željeznice na karlovačkom području zasigurno je ono od kraja devetnaestog i početkom dvadesetog stoljeća. Tada je izgrađeno sve ono što imamo i danas, 1873. godine pruga Rijeka – Karlovac, 1903. dovršen je željeznički kolodvor na Baniji, 1907. godine puštena je u promet pruga Sisak – Karlovac. 

Nekoliko godina kasnije, točnije 1913. željeznički je povezana Ljubljana s Karlovcem, upravo izgradnjom pruge Karlovac – Ozalj – Bubnjarci – Metlika, koja se nadovezala na trasu pruge Metlika – Ljubljana izgrađena još 1894. godine.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Vrijeme je to još uvijek stolovanja moćnih Austro-Ugarskih vladara koji su uvelike doprinijeli daljnjem razvoju Hrvatske, od prometnih veza, bilo željezničkih ili cestovnih, kulturnih i obrazovanih institucija do arhitektonskih rješenja.

Pruga Karlovac – Bubnjarci – Metlika – Novo Mesto – Ljubljana povezivala je u ondašnje vrijeme austrijske i ugarske zemlje u istoimenoj državi te je bila svojevrsni kotač koji je u ovom kraju pokrenuo razvoj industrijalizacije.

Mnogima je ova pruga obilježila dijelove života vozeći se u tzv. "konzervama"; šinobusima koje je davno bivša država dobila od Njemačke kao dio ratne reparacije. Tridesetih godina prošlog stoljeća oni su vozili po berlinskim ulicama i bili su čudo tehnologije, a ovom su prugom "jezdili" sve do prije petnaestak godina.  Stoljeće kasnije dogodilo se upravo ono čega su se svi pribojavali. Vlak na ovoj pruzi više ne vozi zbog razloga koji najbolje opisuje stanje hrvatskih željeznica.

Ide se u obnovu 

No, iz HŽ Infrastrukture smiruju situaciju. Kako su na upit KAportal pojasnili nije zatvoren promet na željezničkoj pruzi Karlovac – Kamanje – državna granica već je radi stanja gornjeg ustroja uvedena lagana vožnja. Zbog kvalitete pružanja usluge prijevoza putnika HŽ Putnički prijevoz je od 31. ožujka 2023. uveo prijevoz putnika autobusima.

Inače, već više od dva mjeseca na toj relaciji pruge vozi autobus koji je uveden kao zamjenski prijevoz nakon ukidanja smjene jutarnjeg radničkog vlaka. Razlog uvođenja upravo autobusne linije je što HŽ fizički vlak nema koji bi putovao na toj relaciji pruge, a cijela koncepcija voznog reda usklađena je i prilagođena školskoj liniji. 

Nakon toga na vidjelo su izišli neki drugi problemi, a to je kompletna zapuštenost ove pruge koja očito pravu obnovu nije ni doživjela u posljednjih sto godina. To jasno pokazuju i podaci HŽ Infrastrukture. Kako su potvrdili za KAportal zadnji radovi na obnovi pruge obavljani su na dionici Ozalj - Kamanje - državna granica, i to 1984.-1987., 1993. i 2001. godine.

Iz HŽ Infrastrukture dodaju kako u 2023. godini planiraju pokrenuti postupak javne nabave za radove obnove pruge Karlovac - Kamanje - državna granica te nakon ugovaranja pristupiti radovima.

Prema podacima koje nam je dostavio HŽ Putnički prijevoz, u prošloj godini prevezeno oko 83.600 putnika kojima je polazni ili odredišni kolodvor bio na pruzi Karlovac - Bubnjarci - Karlovac.

Izdvojeno


Reci što misliš!